• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
شنبه 18 فروردین 1397
کد مطلب : 10986
+
-

بستن تلگرام در روسیه به‌خاطر بی‌جواب ماندن درخواست سرویس اطلاعاتی

روسیه اعلام کرده به‌زودی دسترسی به پیام‌رسان تلگرام در کشورش را محدود می‌کند. دادگاهی در روسیه اعلام کرده‌،  در پی بی‌پاسخ ماندن درخواست‌ سرویس‌های امنیتی این کشور برای در اختیار گرفتن «کلید رمزگشایی اطلاعاتی»‌تلگرام،  این تصمیم اتخاذ شده است.
سرویس فدرال برای نظارت بر ارتباطات،  فناوری اطلاعات و رسانه‌های جمعی روسیه در بیانیه‌ای در این‌باره اعلام کرده،  «درخواست محدودیت دسترسی به این اپلیکیشن در قلمرو روسیه» را به مقامات این کشور ارائه داده است.
به گزارش «فرانس 24»،  در مقابل پاول دورف،  رئیس تلگرام اعلام کرده هرگونه درخواست سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی این کشور برای نفوذ به اطلاعات کاربرانش را بی‌پاسخ خواهد گذاشت. برای اولین‌بار،  در‌ماه سپتامبر 2017،  آژانس اطلاعاتی روسیه از تلگرام درخواست کرد تا «کلید رمزگشایی» این اپلیکیشن را در اختیارش بگذارد اما در همان زمان،  دورف اعلام کرد،  برآورده کردن این درخواست «به‌صورت تکنیکی غیرممکن» است چون امنیت کاربرانش را در معرض خطر قرار می‌دهد و این در نهایت برخلاف سیاست حفاظت از شهروندان در کشور روسیه نیز هست.
درگیری‌های تلگرام و مقامات روس به همین‌جا محدود نمی‌شود؛ در‌ماه ژوئن نیز مسکو تلاش کرده بود تا دسترسی تلگرام را به‌خاطر سر باز زدن این اپلیکیشن از ثبت اطلاعات و داده‌هایش در خاک روسیه مسدود کند. پیش‌تر نیز قانونی تصویب شده بود که بنابر آن،  شرکت‌های حوزه آی‌تی که بخواهند در روسیه فعالیت کنند باید بخشی از دستورالعمل‌های «سرویس نظارت بر ارتباطات،  فناوری اطلاعات و رسانه‌های جمعی روسیه» را بپذیرند. تلگرام تا به حال به این قانون و قوانین مشابه آن روی خوش نشان نداده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید