• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
شنبه 22 شهریور 1399
کد مطلب : 109792
+
-

اعتراض ایرانی‌ها به نشریه فرانسوی

مردم ایران اقدام هتاکانه به ساحت مقدس پیامبر اکرمص را محکوم کردند

اعتراض ایرانی‌ها به نشریه فرانسوی

تجمع اعتراضی مردم ایران در اعتراض به اقدام هتاکانه نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) عصر روز پنجشنبه برگزار شد. در تهران و در میدان امام حسین(ع) مردم ولایتمدار با رعایت فواصل اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی و با در دست داشتن پلاکاردهایی؛ اهانت نشریه فرانسوی به ساحت قدسی پیامبر اعظم(ص) را محکوم کردند.
هفته‌نامه فرانسوی شارلی ابدو اخیرا کاریکاتورهایی موهن که 5سال پیش منتشر کرده بود را بار دیگر به بهانه محاکمه کسانی که در آن سال به دفتر این مجله حمله کرده بودند، بازنشر داد. این اقدام با موجی از واکنش‌های گسترده و اعتراض‌هایی در سراسر دنیا از سوی مسلمانان ازجمله مسلمانان ایران همراه بوده است.
علاوه بر تهران، مردم قم نیز روز پنجشنبه در حرم مطهر حضرت معصومه(س) تجمعی اعتراضی برگزار کردند. تجمع مشابهی در برخی استان‌های کشور از جمله استان کردستان برگزار شد. به گزارش همشهری،همچنین شماری از دانشجویان  دانشگاه‌های تهران در اعتراض به  اقدام هتاکانه نشریه‌ فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر(ص) در مقابل سفارت فرانسه تجمع کردند. حسن روحانی، رئیس‌جمهور نیز پنجشنبه در مراسم بهره‌برداری از 58 طرح ملی در مناطق آزاد  تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی با  اشاره به توهین نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر اعظم(ص) گفت: در  شرایط کنونی از یک طرف صهیونیست‌ها در منطقه ما مشغول  توطئه هستند و برخی از کشورهای مسلمان منطقه را که هم مسلمان و هم عرب هستند، اغفال می‌کنند درحالی‌که آنان باید از دو جنبه نسبت به فلسطین حساسیت داشته باشند. از طرف دیگر صهیونیست‌ها و اذناب آنها در دنیا مسیر توهین و اهانت به اسلام و پیامبر اسلام(ص) را در بعضی از موارد و مجلات از نو بازآفرینی می‌کنند و موضوعی که چند سال پیش هم رخ داد را مجدداً به چاپ می‌رسانند.
رئیس‌جمهور افزود: ما در یک شرایط حساسی در دنیای امروز قرار گرفته‌ایم. ما باید از منافع ایران، از اسلام و ارزش‌های خود به خوبی دفاع کنیم؛ خوشبختانه در سراسر کشور، امروز در برابر هر حادثه‌ای؛ اعم از توطئه صهیونیست‌ها برای سرزمین و مردم فلسطین و چه توطئه نسبت به فرهنگ اسلام، مردم حساسیت خود را نشان می‌دهند و به جهانیان اعلام می‌کنند که ما همچنان طرفدار مظلومان عالم خواهیم بود و همچنان در برابر قلدرصفتان به خوبی ایستادگی می‌کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید