• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 22 شهریور 1399
کد مطلب : 109787
+
-

امضای تفاهم‌ نامه کارآفرینی در روستاها و ساماندهی حاشیه‌ها

پریسا امیرقاسم‌خانی_خبر‌نگار
 
سی و‌ پنجمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها در ساختمان قدیمی مجلس شورای اسلامی برگزار شد. در این جلسه فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا و مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید نیز حضور داشتند تا  ‌تفاهمنامه ای مهم به امضا طرفین برسد.
به گزارش همشهری، در ابتدای‌این جلسه علیرضا احمدی، رئیس شورای‌عالی استان‌ها گفت: « موضوع مهم امروز جامعه بحث اشتغال است. یکی از پتانسیل‌های موجود در این حوزه که می‌تواند با پررنگ شدن بعد اشتغال‌زایی به جوانان کمک کند و بسیاری از مشکلات در حوزه روستاها و شهرها را حل کند کمک گرفتن از صندوق کارآفرینی امید است. به همین‌خاطر پیش از برگزاری سی و پنجمین اجلاس شورای‌عالی استان‌ها در جلسه‌ای با آقای نورالله‌زاده، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید تفاهمنامه‌ای را نهایی کردیم تا با امضای آن شروع روندی تأثیرگذار رادر حوزه اشتغال‌زایی شاهد باشیم.» احمدی گفت: «به‌دنبال این هستیم که تفاهمنامه‌ای نیز با قرارگاه خاتم الانبیا داشته باشیم تا به روند محرومیت‌زدایی از شهرها و روستاهای کشور کمک کند.»  اصغر نورالله‌زاده، مدیرعامل صندوق توسعه کارآفرینی امید نیز گفت: «اگر ما در حوزه کسب و کارهای خانگی بتوانیم توسعه ایجاد کنیم حتما بازار فروش این محصولات باید از سوی مدیریت شهری در شهرها و روستاها توسعه پیدا کند. اینگونه کسب و کارها باعث توسعه شهر و روستا می‌شود و از این‌رو مدیریت شهری باید به توسعه بازار هدف عرضه و فروش آن محصول تولید شده کمک کند.» او ادامه داد: «از این‌رو نظام تامین منابع مالی محلی را تدوین کردیم و صندوق تامین منابع مالی روستایی را شکل دادیم و بنا داریم تا سال آینده در ۵ هزار روستا این صندوق‌ها را افتتاح کنیم.»
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا نیز در اجلاس شورای‌عالی استان‌ها متولی اصلی محرومیت‌زدایی در کشور را نهادهایی مانند سازمان بهزیستی، کمیته امداد و مراکز مختلف اعلام کرد و گفت: «این نهادها براساس برنامه‌ریزی دولت به‌صورت سالانه بودجه دریافت می‌کنند. مأموریت ذاتی قرارگاه سازندگی خاتم توسعه زیرساخت‌ها در کشور است ولی با توجه به روحیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای کمک به محرومان بخشی از درآمدهای خود را به محرومیت زدایی اختصاص دادیم و برای توسعه زیرساخت‌ها در روستاهای کمتر برخوردار کارهایی در حاشیه شهر‌ها انجام شده است.» سعید محمد افزود: «بنابراین با توجه به امکاناتی که مدیریت شهری در شهرها دارد می‌توان در تامین منابع مالی به روش تهاتری عمل کرد زیرا با روش‌های تهاتری می‌توانیم اقدامات خوبی را انجام دهیم. »

این خبر را به اشتراک بگذارید