• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 22 شهریور 1399
کد مطلب : 109786
+
-

100ثانیه خبر

مشخصات ماسکی که اپل طراحی کرد
اپل با طراحی یک ماسک جدید، آن را در اختیار کارمندانش در بسیاری از مراکز و فروشگاه‌های خرده‌فروشی تحت مدیریت خود قرار داده است. به گزارش بلومبرگ، «اپل فیس»، از 3لایه تشکیل شده که نقش فیلتر را در ورود و خروج هوا ایفا می‌کنند و حتی تا 5بار، قابل شست‌‌وشو و استفاده است. ماسک اپل فیس، بسیار سبک و استفاده از آن راحت بوده و می‌تواند از شما و دیگران محافظت کند. اپل تحقیقات دقیقی در طراحی و تست بهترین مواد برای ساخت این ماسک‌ صورت داده است.

خاکبرداری از ‌ماه توسط شرکت‌های خصوصی
ناسا برای نمونه‌برداری از خاک، سنگ‌ها و محیط کره‌ماه به‌منظور مطالعه بیشتر پیش از اعزام فضانورد، به شرکت‌های فضایی خصوصی در این خصوص پول پرداخت می‌کند. به گزارش انگجت، ناسا به‌عنوان بخشی از برنامه خود برای فرستادن یک مرد و نخستین زن به کره‌ماه تا سال2024، به‌دنبال دستیابی به مقداری از خاک آن است. ناسا تأیید کرد که به شرکت‌های فضایی برای جمع‌آوری مقدار کمی از خاک یا سنگ‌های سطح ‌ماه پول می‌پردازد.

کشف 45سیاره فراخورشیدی شبیه زمین
ستاره‌شناسان «دانشگاه فنی لولئو» در سوئد 45سیاره درحال چرخش به دور ستارگان دوردست را پیدا کرده‌اند که دارای ویژگی‌هایی مشابه زمین از جمله جو مشابه و آب مایع هستند. به گزارش دیلی‌میل، آنها از این طریق مطالعاتی را برای پیدا کردن حیات روی این سیاره‌های فراخورشیدی آغاز کرده‌اند.

ممنوعیت ارسال اطلاعات کاربران فیسبوک به آمریکا
کمیسیون حفاظت از اطلاعات ایرلند(DPC) قصد دارد ارسال اطلاعات کاربران اتحادیه اروپا به آمریکا توسط فیسبوک را ممنوع کند. به گزارش روزنامه تلگراف، این کمیسیون به فیسبوک مهلت داده تا پایان ‌ماه سپتامبر (19روز دیگر) نسبت به حکمی مبنی بر غیرقانونی بودن نقل و انتقالات طبق قوانین اطلاعات اتحادیه اروپا، اعتراض کند. این دستور تعلیق مقدماتی، به‌دنبال حکم دادگاه عالی اروپا در تابستان امسال گرفته شده است. دادگاه عالی اروپا در‌ ماه ژوئیه قرارداد انتقال اطلاعات مهم بین اتحادیه اروپا و ایالات متحده را لغو کرده بود.

کاهش سطح دی‌اکسید‌کربن زمین
سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای اعلام کرد که انتشار دی اکسید کربن در سراسر جهان می‌تواند تا 7درصد در سال‌جاری کاهش داشته باشد، اما تغییرات آب و هوایی همچنان ادامه دارد. به گزارش دیلی میل، محققان سازمان ملل در گزارشی ادعا کرده‌اند، با توجه به تدابیر قرنطینه که امسال به‌دلیل همه‌گیری کرونا در جهان اتخاذ شد، انتظار می‌رود که انتشار سطح گاز دی اکسید کربن در اتمسفر بین 4 تا 7درصد کاهش پیدا کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید