• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 22 شهریور 1399
کد مطلب : 109776
+
-

نکته بازی

کلاه‌تان را بالاتر بگذارید
قیمت‌ها در فوتبال ایران نجومی شده؛ طوری‌که صادق درودگر، عضو هیأت‌رئیسه سازمان لیگ گفته یک مربی برای فصل جدید با باشگاهش قرارداد 15میلیارد تومانی بسته است. حالا بین ملت اختلاف افتاده که منظور استاد چیست؛ برخی می‌گویند یحیی گل‌محمدی را می‌گوید و بعضی هم عقیده دارند مقصودش امیر قلعه‌نویی است که به‌تازگی به باشگاه ثروتمند گل‌گهر سیرجان پیوسته است. حالا فارغ از این گمانه‌زنی‌ها، خود سازمان لیگ و سایر دوستان باید کلاه‌شان را بالاتر بگذارند؛ کسانی که با تصویب قانون منع جذب خارجی‌ها، یک‌شبه قیمت بازیکنان و مربیان ایرانی را دوبرابر کردند. همین 15میلیارد حتی با احتساب دلار 25هزار تومانی هم می‌شود 600هزار دلار؛ رقمی که با آن می‌شود 2تا مربی صاحب سبک در حد اسکوچیچ آورد. الان مثلا با تصویب این قانون طلایی، تورم را مهار کردید؟ خسته نباشید!

کمی دیر نیست؟
در شرایطی که مهلت فیفا به پرسپولیس برای پرداخت طلب برانکو ایوانکوویچ رو به پایان است، تازه باشگاه ایرانی به مربی سابقش نامه زده که اگر ممکن است یک‌ماه دیگر به ما وقت بدهید! انگار مثلا برانکو همین 2هفته پیش از ایران رفت و باشگاه نیاز به زمان دارد تا بتواند پول جور کند و بفرستد آن طرف آب. فینال جام حذفی روز 12خرداد98 برگزار شد و الان بیشتر از 15‌ماه است که برانکو رفته؛ در این فاصله جلسه گذاشتید، برای تخفیف مذاکره کردید، چند بازیکن خارجی آوردید و با همه‌شان فسخ کردید، علیه برانکو شکایت 1300صفحه‌ای نوشتید و بابت جایگزینی یک مربی ایرانی با یک مربی خارجی، به اندازه غرامت جنگ جهانی دوم هزینه پرداختید. بعد الان به این نتیجه رسیده‌اید که از طرف وقت بخواهید؟ به‌نظرتان باید موافقت می‌کرد؟

بیانیه تاریخی
باشگاه استقلال یک بیانیه داده که در همه جای دنیا، در همه زمان‌ها توسط تمام تیم‌های جهان قابل استفاده است؛ یعنی شما 30بار سر تا ته این بیانیه را بالا و پایین کنید نمی‌فهمید داستان چیست. 20خط فقط تکرار کرده‌اند هواداران خونسرد باشند، فریب فضای مجازی را نخورند و از این داستان‌ها. اصلا معلوم نیست چنین بیانیه‌ای چرا صادر شده، با کی کار دارد یا دنبال محکوم کردن کدام جریان است. شما اگر اسم استقلال را از اول این بیانیه بردارید، کاملا می‌شود آن را به‌عنوان اطلاعیه صادر شده از سوی بارتومئو، مدیرعامل بارسلونا جا زد. جمله آخر بیانیه هم این است: «باشگاه استقلال هرگونه فعالیت در این زمینه را به‌شدت محکوم می‌کند.» کدام زمینه؟ چی؟ کجا؟ خب به جای این همه قلم‌فرسایی، یک جمله می‌نوشتید: به نام خدا؛ کلا محکوم می‌کنیم!

این خبر را به اشتراک بگذارید