• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 19 شهریور 1399
کد مطلب : 109711
+
-

برچسب چینی ترامپ به بایدن

برچسب چینی ترامپ به بایدن

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، بار دیگر از مسئله چین به عنوان به ابزاری برای حمله به رقیب خود، جو بایدن تبدیل کرده و نامزد دمکرات‌ها در انتخابات را به پیگیری منافع چین متهم کرده است.
به‌گزارش رویترز، ترامپ در گردهمایی سیاسی در حضور هوادارانش گفته است که رقیب دمکرات خود، بیشتر از اینکه به فکر پیشرفت آمریکا باشد، نگران چین است؛ «دستور کار بایدن ساخت چین است. دستور کار من اما ساخت آمریکاست.»
ترامپ که در حضور هزاران نفر از هوادارانش در کارولینای شمالی صحبت می‌کرد، در حالی پای چین را به انتخابات کشیده که پیش‌تر هم از مسئله چین برای حمله به بایدن استفاده کرده بود. این ادعاها البته از سوی بایدن و هواداران او رد شده‌اند.
با این حال ترامپ بارها بایدن را متهم کرده که با حمایت از سیاست‌های بین‌المللی، باعث از بین رفتن فرصت‌های شغلی در داخل آمریکا شده است. درمقابل، بایدن هم از روابط چین و آمریکا به‌نفع کارزار انتخاباتی خود استفاده کرده و ترامپ را متهم کرده که با راه‌اندازی جنگ تعرفه‌ای به چین، کشاورزان و صنایع آمریکایی را تنبیه کرده است.
کارولینای شمالی، به‌خاطر آنکه رأی آن از پیش تعیین شده نیست، ایالتی کلیدی در انتخابات پاییز به‌شمار می‌رود و هم ترامپ و هم بایدن توجه زیادی به آن نشان می‌دهند. همچون چند ایالات دیگر، بسیاری از صنایع این ایالت به‌خصوص صنایع نساجی و تولیدی در سال‌های اخیر به چین و دیگر کشورهای آسیایی مهاجرت کرده‌اند.
ترامپ در سخنرانی خود در کارولینای شمالی همچنین دوباره به کاملا هریس، معاون جو بایدن حمله کرد؛ «هیچ‌کس او را دوست ندارد. او هرگز نمی‌تواند نخستین رئیس‌جمهور زن آمریکا باشد. چنین انتخابی، توهین به کشور ما به‌شمار خواهد رفت.»

این خبر را به اشتراک بگذارید