• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 19 شهریور 1399
کد مطلب : 109702
+
-

فیلم خودکشی قاضی منصوری رسید

دادستان تهران از ارسال فیلم مربوط به حادثه منجر به فوت غلامرضا منصوری، قاضی سابق لواسان و متهم پرونده اکبر طبری به ایران خبر داد. به گزارش تسنیم، علی القاصی گفت: پزشکی قانونی ایران در حال بررسی علت فوت مرحوم منصوری است اما دادگستری رومانی اعلام کرد که وی دست به‌خودکشی زده است. وی در پاسخ به این سؤال که فیلم‌های مدنظر شما توسط مقامات رومانی به ایران ارسال شده است یا خیر گفت: بله ارسال شده و خودشان به‌صورت مکتوب هم اعلام کرده‌اند که این حادثه بر اثر خودکشی بوده است.
پیش از این، در اول مرداد رسانه‌ها از انتقال جسد قاضی منصوری از رومانی به ایران خبر داده بودند. همان زمان دادسرای تهران با اشاره به گزارش پزشکی قانونی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با معاینه دقیق جسد و تصویربرداری و اقدامات پزشکی و تشخیصی صورت‌پذیرفته مشخص شد اولاً براساس ظواهر، جسد متعلق به غلامرضا منصوری است و ثانیاً بررسی‌ها حاکی است که از مکان بلندی سقوط کرده است چرا که شکستگی در سر و صورت و تنه (کتف راست و چپ و استخوان‌های صورت) با تصویربرداری رویت شد. در همین حال، رسانه‌ها به نقل از مقامات قضایی و امنیتی اعلام کرده بودند که پلیس رومانی گرچه همراه جسد منصوری ۲۹ صفحه گزارش شرح ماجرا را ارسال کرده اما همچنان از تحویل تصاویر مربوط به دوربین‌های مداربسته هتل محل اقامت مقتول امتناع می‌کند که همین امر موجب تقویت شبهات طرح شده پیرامون این پرونده شده است.
با وجود شواهد و مدارک و گزارش‌های پزشکی قانونی، مقامات قضایی هنوز به‌طور رسمی دلیل فوت قاضی منصوری را اعلام نکرده‌اند. هفته قبل البته دادستان‌های رومانی اعلام کردند که قاضی منصوری در‌ ماه ژوئن با پرشی از طبقه پنجم یک هتل در بخارست دست به‌خودکشی زده است. دفتر دادستانی بخارست پرونده را مختومه اعلام کرده و در بیانیه‌ای نوشت که قاضی منصوری تنها مشتری هتل بوده است. در بیانیه‌ آمده که غلامرضا منصوری از طبقه پنجم و از ارتفاع 20 متری به پایین پریده و پس از برخورد با زمین، در لحظه جان باخته است.
نام غلامرضا منصوری، قاضی سابق لواسانات در نخستین جلسه دادگاه اکبر طبری به‌عنوان متهم ردیف نهم و متواری از کشور مطرح شد؛ وی در این پرونده به دریافت رشوه 500هزار یورویی از حسن نجفی متهم بود. منصوری در نخستین واکنش، با انتشار پیامی ویدئویی، اتهامات خود را رد کرده و گفته بود که برای درمان بیماری خود در خارج از کشور به سر می‌برد و متواری نیست. او وعده داده بود که در نخستین فرصت به کشور بازگشته و در دادگاه حضور یابد. اما چند روز بعد خبر دستگیری وی در رومانی منتشر شد و در 30خرداد، خبر پیدا شدن جسد او در لابی یک هتل در این کشور در حالی منتشر شد که وی با دستور مقامات قضایی رومانی و تحت نظر پلیس این کشور و با شرایط خاص به‌طور موقت آزاد شده بود تا مراتب استرداد او به کشور فراهم شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید