• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 19 شهریور 1399
کد مطلب : 109697
+
-

با مردم

ارزش معاملاتی سهام را تضمین کنند
برای پیشگیری از نزول بورس و زیان سهامداران خرد طرح تشکیل صندوق ضمانت سهام را که در سال۸۷ در کنفرانس بین‌المللی مدیریت جامع بحران و پدافند غیرعامل در پایداری ملی مطرح شد، پیگیری و اجرایی کنند. در این طرح بر اساس پیشنهادی اصل ارزش معاملاتی سهام تضمین می‌شود و در مقابل از درآمد حاصل از افزایش قیمت سهام مالیات گرفته می‌شود. وقتی اصل ارزش معاملاتی سهام تضمین و سهامداران خیالشان راحت شد، در فروش سهام خود عجله نمی‌کنند در نتیجه شاخص کل بورس افت نمی‌کند.

اردشیر نعمت پژوه از تهران

صدا و سیما دست از تشویق مردم به سفر بردارد
به‌رغم ضروری بودن بازداشتن مردم از سفر، صدا و سیما با پخش برنامه‌های مختلف عامدانه یا غیرعامدانه مردم را به سفر تشویق می‌کند که در این شرایط کرونایی بسیار تأسفبار است به‌خصوص که بعد از تعطیلاتی که پشت سر گذاشتیم باید انتظار افزایش آمار مبتلایان به کووید-19 را داشته باشیم. چندی قبل گروه گزارش رادیو جوان در یک برنامه گردشگری به یکی از روستاهای فومن رفته بود و به‌شدت به تبلیغ گردشگری پرداخت. آیا پخش چنین برنامه‌هایی در این شرایط نشان بی‌ توجهی نیست؟ واقعا معنای این کارهای صدا وسیما که در بخش‌های مختلف ادامه دارد چیست؟
فرهاد فهیمی جو از تهران

بگذارند بورس روال خودش را طی کند
توقع داریم برخی نهادها و مسئولان اجازه دهند بورس روال خودش را طی کند و مردم بیش از این آزرده خاطر و پریشان نشوند.
محمدی از کلات نادری مشهد

توقع داریم فدراسیون فوتبال پولی به ویلموتس ندهد
جای فدراسیون فوتبال باشیم یک ریال هم بابت قرارداد ویلموتس نمی‌دهیم. هر کسی قرارداد بسته خودش هم هزینه‌اش را بپردازد. هزینه چنین افتضاحی نباید از بیت‌المال و جیب مردم پرداخت شود.
گل زرند از تهران

برای ساماندهی ناژوان اصفهان به منافع مردم توجهی نمی‌شود
شهرداری اصفهان برای توسعه طرح ساماندهی ناژوان، زمین‌های واقع در طرح را با قیمت کارشناسی مدنظر خودش متری ۴۰۰ هزار تومان خریداری می‌کند و توجهی به منافع مردم ندارد. این در حالی است که زمین‌های مجاور که در طرح نیست قیمتی بالای متری ۲۰میلیون تومان دارد. مگر حق‌الناس برگردن نهادها و مسئولان نیست؟ آیا برای اجرای یک پروژه مردم باید تاوان بدهند؟
کهندل از اصفهان

منابع نفت شهران و سوهانک روی آب‌های زیرزمینی اثر کرده است
 منابع نفت شهران و سوهانک روی آب‌های زیرزمینی اثر کرده است علت آن هم مربوط به توسعه بی‌رویه شهر در نقاط ممنوع است زیرا زمانی که این منابع عظیم ساخته شدند حدود 10کیلومتر با ساختمان‌ها فاصله داشتند و حتی شرکت نفت در آنجا زمین فوتبال داشت که فاصله را حفظ می‌کرد. نه مثل حالا که تا 100متری این منابع ملک مسکونی ساخته شده است که موضوع را حساس‌تر می‌کند و باید نگران آب شرب و تامین امنیت و سلامت مردم بود.
شهروند ساکن در شهران

تردد در خیابان‌های پردست‌انداز زنجان سخت است
وضعیت خیابان‌های شهر زنجان به قدری خراب است که دیگر نمی‌شود در آنها تردد کرد. این وضعیت نامناسب ضررهای مادی و خسارات فراوانی را به‌خودروهای شهروندان وارد کرده و موجب خسارت شده است. همچنین این وضعیت زمینه‌ساز تصادف‌های بسیار شده است. از مسئولان قضایی تقاضا داریم جلوی  خسارت بیشتر   به مردم را بگیرند.
مقدمی از زنجان

دامنه منفی سهام را ببندند، بازار سهام نجات می‌یابد
نجات بازار سهام ایران از طریق بستن دامنه منفی سهام به سادگی میسر است. وقتی دامنه مثبت از  5تا 10باز باشد و دامنه منفی بسته هیچ سهمی منفی نمی‌خورد. اینگونه کسی که می‌فروشد به دیگران ضرر نمی‌زند و با صفر شدن تابلو هم در نهایت صف فروش داریم.
مخبری از تهران

قیمت خودرو برای کدام مصرف‌کننده مناسب است؟
اینکه مسئولان اعلام می‌کنند هم‌اکنون قیمت‌های خودرو برای تولید‌کننده و مصرف‌کننده مناسب است، یعنی زدن مهر تأیید بر گرانفروشی و کم‌فروشی خودروسازان. کدام خودرو قیمت مناسب و کیفیت قابل‌قبول دارد؟ بگویند ما همان را بخریم. واقعا زبان قاصر می‌شود در مقابل برخی خبرها و سخنان!
رهبر زارع از مشهد

این خبر را به اشتراک بگذارید