• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 19 شهریور 1399
کد مطلب : 109693
+
-

جنایت پسری که نمی‌خواست شهادت بدهد

داخلی
جنایت پسری که نمی‌خواست شهادت بدهد

  «فرید اصرار داشت که در پرونده درگیری شهادت بدهم اما من نمی‌خواستم برای خودم دردسر درست کنم، همین مسئله باعث شد جان فرید را بگیرم» این اعترافات پسری جوان است که در جلسه آخرین دفاع پیش روی بازپرس جنایی تهران مطرح کرد.
به گزارش همشهری، 24اردیبهشت‌ماه پارسال، گزارش یک درگیری خونین در جنوب تهران به پلیس اعلام شد و گروهی از مأموران تحقیقات خود را در این خصوص آغاز کردند. پسری جوان در این حادثه با 2ضربه چاقو زخمی شده و در بیمارستان تحت درمان قرار گرفت. اما تلاش برای نجات او فایده‌ای نداشت و او چند ساعت بعد به‌دلیل شدت جراحات جانش را از دست داد. با مرگ وی پرونده جنایتی تشکیل و گزارش قتل به قاضی مصطفی واحدی کشیک جنایی اعلام شد. با دستور قاضی تحقیقات آغاز و مشخص شد که جوانی به نام فرشید عامل این جنایت است. مأموران مخفیگاه متهم را شناسایی کرده و او را دستگیر کردند. پسرجوان در بازجویی‌ها به قتل اقرار کرد و انگیزه‌اش را درگیری و اختلاف با مقتول دانست. به گفته فرشید، 3نفر از دوستانش نیز در درگیری حضور داشتند که آنها هم توسط مأموران دستگیر شدند.

قتل ناخواسته
متهم به قتل چند روز پیش برای انجام آخرین دفاع به دادسرای جنایی تهران انتقال یافت. او درخصوص جزئیات درگیری مرگبار گفت: مقتول از دوستانم بود و در یک محل زندگی می‌کردیم. چند روز قبل از حادثه به پارکی در محله‌مان رفتم که فرید (مقتول) را دیدم. او با گروهی درگیر شده بود و آنطور که من متوجه شدم دعوای آنها بر سر کری‌خوانی و کل‌کل بود. ناگهان اعضای آن گروه به جان فرید افتادند و به‌شدت او را کتک زدند. پس از آن فرید تصمیم به شکایت از آنها گرفت و از من می‌خواست که در پرونده شهادت بدهم. اما من حاضر نبودم به‌عنوان شاهد در پرونده شهادت بدهم. چون حوصله دردسر نداشتم. حتی وقتی فرید به من گفت به او گفتم که دنبال دردسر نمی‌گردم. با این حال فرید اصرار داشت که شهادت بدهم و حتی می‌گفت اسم مرا به‌عنوان شاهد معرفی کرده است. قبول نکردن من باعث شد که او از من کینه به دل بگیرد. حتی شنیدم که پشت سر من هم حرف زده است. همه اینها باعث شد که از دست او عصبانی شوم. متهم ادامه داد: روز حادثه به همراه دوستانم در محل بودم که فرید را دیدم. او همچنان از من کینه به دل داشت و توقع داشت که در پرونده‌اش شهادت بدهم. بر سر این مسئله باهم درگیر شدیم و برای اینکه او را بترسانم با چاقو 2ضربه به سمت وی پرتاب کردم. هدفم فقط این بود که او بترسد و دیگر موضوع شهادت را مطرح نکند. حتی دیگر پشت سر من در محل حرف نزد. اما همین 2ضربه به قیمت از دست‌دادن جان فرید تمام شد. من واقعا قصد کشتن او را نداشتم و به شدت پشیمانم. من ناخواسته مرتکب قتل شدم و عذاب وجدان دارم. امیدوارم خانواده‌اش مرا حلال کنند چون همه‌‌چیز در یک لحظه اتفاق افتاد.
پس از تحقیق از متهم، اولیای دم نیز در دادسرا حاضر شدند و برای متهم درخواست قصاص کردند. با تکمیل تحقیقات در پرونده، بازپرس جنایی تهران برای فرشید به اتهام مباشرت در قتل عمدی و 3نفر از دوستانش به اتهام شرکت در نزاع منجر به جنایت کیفرخواست صادر کرد. پرونده فرشید نیز برای محاکمه و صدور حکم به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید