• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 19 شهریور 1399
کد مطلب : 109688
+
-

خریدهای آبی؛ کم‌کیفیت و پردردسر

از 3بازیکنی که استقلال جذب کرده 2بازیکن با شکایت تیم‌های سابق خود روبه‌رو هستند

مدیران استقلال که هتل آزادی تهران را به ساختمان دوم این باشگاه و مقر اصلی مذاکراتشان با بازیکنان جدید تبدیل کرده‌اند، در آخرین ساعات سه‌شنبه با 2بازیکن دیگر هم به توافق رسیدند و خبر استقلالی‌شدن بابک مرادی و متین کریم‌زاده در نخستین ساعات روز گذشته منتشر شد. 2بازیکنی که خرید آنها با حرف‌وحدیث‌های زیادی همراه شده است؛ چه از لحاظ کیفیت فنی این 2بازیکن و چه از لحاظ موانع قانونی که با بیانیه باشگاه ماشین‌سازی علیه استقلال مطرح شد.

  بیانیه ماشین‌سازی؛ تاوان قهرمان‌نشدن استقلال
صبح دیروز (چهارشنبه) یعنی چند ساعت بعد از عقد قرارداد بابک مرادی با استقلال، باشگاه سابق این بازیکن یعنی ماشین‌سازی بیانیه تندی منتشر کرد. در مقدمه این بیانیه آمده بود: «قراردادهای غیرمنطقی و غیرقانونی با بازیکنانی که هنوز با باشگاه قبلی خود قرارداد دارند، تبدیل به یک بدعت نامبارک شده و ظاهرا اراده‌ای جهت جلوگیری از آن وجود ندارد و تاوان قهرمان‌نشدن استقلال را کل فوتبال ایران باید بدهد و متأسفانه هیچ نهادی نیز به آن ورود نمی‌کند... متأسفانه مدیران این باشگاه تحت‌تأثیر شکست در فینال جام‌حذفی کشور با رویه‌های غلط وارد این بازار شده‌اند...» و در ادامه اینکه: «دیروز استقلال در شرایطی با بابک مرادی عقد قرارداد کرده که این بازیکن با باشگاه ماشین‌سازی تبریز قرارداد ثبت‌شده دارد و بدون رضایت این باشگاه هرگونه عقد قراردادی تخلف است و امروز پیمان بابایی دیگر بازیکن این باشگاه با وجود داشتن قرارداد ثبت‌شده پای میز مذاکره با این باشگاه نشسته و متأسفانه ارقام پیشنهادی به اندازه‌ای بالا بوده که بازیکنان تحت قرارداد راضی به محرومیت 6ماهه و دوری از میادین می‌شوند.» ماشین‌سازان معتقدند استقلال آنقدر به خریدهایش پول می‌دهد که آنها حتی حاضر می‌شوند 6ماه محرومیت را هم به جان بخرند. بعد از خرید رشید مظاهری که باشگاه تراکتور شاکی اوست، استقلال در خرید دوم خود هم بازیکنی را جذب کرده که باشگاه دوم تبریز مدعی است با او قرارداد دارد. جالب است که استقلالی‌ها تا این لحظه 3خرید انجام داده‌اند که قرارداد با 2نفر از آنها شبهه‌دار است!

 بابک مرادی؛ وینگر و مهاجم، با 3گل زده
اما خریدهای جدید استقلال که هستند و از کجا آمده‌اند؟ بابک مرادی و متین کریم‌زاده برای خیلی از هواداران استقلال آنقدر گمنام و ناشناخته‌اند که آبی‌ها برای شناخت بازیکنان جدید تیمشان سریعا به سراغ موتورهای جست‌وجو رفته‌اند. بابک مرادی، 27ساله و اهل یاسوج، بازیکنی است که از 19 تا 25سالگی در لیگ‌یک بازی کرده و بین چندین تیم این لیگ -از پارسه تا راه‌آهن و ملوان- جابه‌جا شده است. او از 2سال قبل به لیگ برتر آمده و فصل اول 9بازی برای فولاد خوزستان انجام داده است. فصل دوم حضور این بازیکن در لیگ‌برتر همین فصل گذشته بود که مرادی 25بازی برای ماشین‎سازی انجام داد، 3گل زد، یک پاس گل و 5پاس کلیدی داد و با نمره6.61 از سایت مرجع متریکا به‌عنوان پنجمین بازیکن موفق ماشین‌سازی در فصل گذشته شناخته شد. مرادی در 4پست برای ماشین‌سازی بازی کرده اما بیشترین حضور او در 2پست وینگر راست و مهاجم بوده است. او 15بازی وینگر راست، 6بازی مهاجم، 2بازی مدافع چپ، یک‌بازی وینگر چپ و یک‌بازی هم مهاجم سایه بوده است. این بازیکن که بیشتر با چهره خاص و موهای عجیبش شناخته می‌شود، 3گلش را در فصل گذشته به تیم‌های شاهین بوشهر، فولاد و شهرخودرو زده و با نمره متریکای 6.61 در میان کل بازیکنان لیگ رتبه115 را به‌دست آورده است.
 
متین کریم‌زاده؛ دفاع چپ ملی، وینگر راست باشگاهی
و اما متین کریم‌زاده که به‌دلیل حضور در تیم ملی امید کمی شناخته‌شده‌تر از بابک مرادی است. کریم‌زاده که در تیم استیلی به‌عنوان مدافع چپ به میدان می‌رفت فصل گذشته در ترکیب پارس‌جنوبی جم فقط 3بازی مدافع چپ بود و بیشتر به‌عنوان وینگر سمت راست به‌کار گرفته می‌شد. متین 19بازی برای پارس‌جنوبی انجام داد، 12بازی در ترکیب اصلی و 7بازی به‌عنوان بازیکن ذخیره و جایگزین. او 3بار مدافع چپ فیکس پارس بود اما 10بار (8بار در ترکیب اصلی و 2بار جایگزین) به‌عنوان وینگر راست در زمین حضور داشت. جالب اینکه او 5بار هم وینگر چپ بازی کرده اما هر 5بار به‌عنوان بازیکن جایگزین در این پست به زمین رفته است. متین طی 1117دقیقه بازی هیچ گلی نزده، هیچ گلی نساخته و فقط 2بار برای تیمش پنالتی گرفته است. او با نمره میانگین6.37 از سایت متریکا در میان بازیکنان پارس‌جنوبی رتبه13 و در کل بازیکنان لیگ رتبه182 را به‌دست آورده است.

 اینها از علی دشتی بهترند؟
در مجموع نگاهی به عملکرد و کارنامه این 2خرید جدید استقلال نشان می‌دهد هیچ‌یک از آنها ظرفیت ستاره شدن در استقلال را ندارند و برخلاف خرید اول آبی‌ها (رشید مظاهری) که خرید باکیفیتی بود این 2بازیکن اساسا نمی‌توانند مدعی حضور در ترکیب اصلی تیم باشند. این 2وینگر در حالی به استقلال آمده‌اند که علی دشتی با کیفیتی بالاتر از آنها در حال ترک اردوی آبی‌هاست.

این خبر را به اشتراک بگذارید