• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 19 شهریور 1399
کد مطلب : 109686
+
-

کی‌روش عاشق تیم ملی بود

قلی‌زاده: دوست دارم در لالیگا بازی کنم / استقلال تیم خوبی بود، ولی اذیتش کردند

کی‌روش عاشق تیم ملی بود

امیرحسین اعظمی:

لیگ بلژیک برای شارلوا و علی قلی‌زاده به بهترین شکل آغاز شده و این تیم با 4برد پیاپی در صدر جدول قرار دارد. نکته مهم تأثیرگذاری قلی‌زاده در ترکیب شارلوا بوده و این بازیکن در 4بازی 3پاس گل داده است. او حالا بازیکنی کلیدی برای تیمش محسوب می‌شود و ادامه درخشش در شارلوا باعث خواهد شد تا قلی‌زاده به هدف‌های مهم‌ترش در فوتبال اروپا دست پیدا کند. قلی‌زاده درخصوص موقعیت خودش در لیگ بلژیک و مسائل مختلف دیگر گفت‌وگویی تفصیلی با همشهری ورزشی انجام
داد.
   به‌نظر می‌رسد امسال شانس اول قهرمانی هستید؟
خدا را شکر که در صدر جدول  هستیم و لیگ را خیلی خوب شروع کرده‌ایم.  لیگ بلژیک فوق‌العاده سخت است و نمی‌توان از حالا پیش‌بینی کرد چه تیمی قهرمان می‌شود.نمی‌توان گفت کدام تیم شرایط خوب یا بد دارد.  مثلا بروخه یکی از شانس‌های قهرمانی است، ولی لیگ را خوب شروع نکرده است. 
تا الان 3پاس گل دادی.  از شرایط خودت راضی هستی؟
من با دادن 3پاس گل نفر اول هستم و طبیعتا از عملکردم راضی‌ام، ولی امیدوارم بهتر از این باشم.
 فکر می‌کنی لیگ بلژیک سخت‌تر است یا لیگ پرتغال که  در یکی، دو سال گذشته بازیکن ایرانی داشته است؟
من که در پرتغال بازی نکرده‌ام و نمی‌دانم شرایط لیگ آن کشور چگونه است. لیگ بلژیک یک لیگ فیزیکی است و باید بازیکنان آمادگی بدنی خیلی خوبی داشته باشند، ولی فکر می‌کنم لیگ پرتغال فانتزی‌تر است.
 در مورد پیوستن طارمی به پورتو چه صحبتی داری؟
خیلی خوشحال شدم که مهدی به یک تیم پرافتخار در پرتغال رفت و امیدوارم به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کند.
  به این فکر می‌کنی که در فوتبال اروپا به موقعیت بهتری دست پیدا کنی؟
قطعا همینطور است. باید پله به پله جلو بروم، الان شرایط خوبی دارم، ولی می‌دانم که باید بیشتر از این تلاش کنم.
 دوست داری در کدام لیگ اروپایی بازی کنی؟
لیگ اسپانیا را دوست دارم و امیدوارم یک روز در لیگ این کشور بازی کنم..
 اخبار فوتبال ایران را دنبال می‌کنی؟
بله، با دقت دنبال می‌کنم. لیگ ایران در فصل گذشته لیگ خوبی بود. پرسپولیس که لیاقت قهرمانی را داشت و استقلال هم واقعا تیم خوبی بود، ولی این تیم را اذیت کردند. فولاد و تراکتور هم تیم‌های خوبی بودند. لیگ فصل گذشته هیجان خوبی داشت و امیدوارم در فصل آینده بهتر از این هم باشد.
 در فوتبال بلژیک مشکلی بابت زبان نداری؟
بلژیکی‌ها فرانسوی حرف می‌زنند که واقعا زبان بسیار سختی است؛ حتی آنهایی که چند سال است در این کشور هستند گاهی کم می‌آورند؛ یعنی وقتی دچار مشکل می‌شوند، انگلیسی صحبت می‌کنند. من مشکلی ندارم؛ چون انگلیسی صحبت می‌کنم و البته سعی می‌کنم فرانسوی را هم بیشتر یاد بگیرم.
 در شارلوا این اجازه را داری که راحت دریبل بزنی؟
اوایل شرایط کمی فرق می‌کرد، ولی کم‌کم تجربه‌ام بیشتر شد و بهتر در تیم جاافتادم. سعی می‌کنم بیشتر در زمین حریف دریبل بزنم و در زمین خودمان کمتر ریسک کنم.
 شرایط کاوه رضایی چطور است؟
کاوه خوشبختانه 2گل زده و شرایط خوبی دارد. او برای آقای گلی شانس خوبی دارد و امیدوارم به این عنوان برسد.
 چرا یونس دلفی وضعیت خوبی ندارد؟ این درست است که می‌خواهد به فوتبال ایران برگردد؟
یونس یک بازیکن بسیار خوب است؛ هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ اخلاقی. دلفی یک فوتبالیست حرفه‌ای است؛ هر چند که اینجا شرایط برایش کمی سخت است. تا آنجا که من می‌دانم دلفی تصمیمی برای بازگشت به ایران نگرفته؛ هر چند که خودش بهتر می‌تواند در این خصوص صحبت کند. امیدوارم شرایط در اینجا برای او بهتر از گذشته باشد و یونس در فوتبال بلژیک به خواسته‌هایش برسد.
  هفته‌های گذشته خیلی از بازیکنان تیم ملی از نبود  اردو و بازی‌های دوستانه انتقاد کردند.
خیلی از بازیکنان تیم ما به‌دلیل بازی‌های ملی به اردوهای تیم ملی کشورشان رفتند، ولی متأسفانه تیم ملی ایران در این چند‌ماه بازی یا اردوی تدارکاتی نداشت؛ این واقعا خنده‌دار است. اگر مسئولان سرمربی را انتخاب می‌کنند، پس باید روی این تصمیم و انتخاب خودشان بایستند. اگر اسکوچیچ انتخاب شده است، پس باید از این مربی حمایت شود. شاید این مربی، من و خیلی از بازیکنان را نخواهد و دنبال بازیکنان جدید و پیاده کردن تفکراتش باشد، پس باید به خواسته‌ها و برنامه‌های این مربی احترام بگذاریم و کمکش کنیم.
 چند‌ماه پیش که اسکوچیچ سرمربی تیم ملی شد، خیلی‌ها به این انتخاب انتقاد کردند.
اگر این مربی انتخاب شده پس همه باید حمایت کنند؛ چون بحث تیم ملی مطرح است. ما چطور می‌توانیم بدون بازی و برگزاری اردو اسکوچیچ را قضاوت کنیم؟! اینطور قضاوت کردن درست نیست. تیم ملی ما شرایط حساسی دارد و باید به این تیم آرامش بدهیم و از سرمربی هم حمایت کنیم. اسکوچیچ اینجا آمد و با ما صحبت کرد. من معتقدم که او برنامه‌های خوبی در ذهن دارد و مسئله مهم انگیزه‌ای است که دراگان برای موفقیت دارد.
 در مورد انتخاب ویلموتس صحبت کن. این یک اشتباه بزرگ از سوی فدراسیون فوتبال نبود؟
صحبت خاصی ندارم. من در یک اردو حاضر شدم که اصلا شرایط خوب نبود. اصلا نمی‌توانید این مربی را با کی‌روش قیاس کنید؛ به هیچ عنوان.
 حتما می‌دانی که احتمالا فدراسیون باید یک غرامت سنگین به ویلموتس بدهد؟
بله، می‌دانم، ولی امیدوارم در دادگاه بازنده نباشیم. پرداخت 6میلیون یورو برای چند بازی به ویلموتس خنده‌دار و البته فاجعه است؛ یک اتفاق دردناک است. شما می‌دانید این پول چقدر می‌تواند به رشد فوتبال ایران کمک کند؟ اصلا در مورد فوتبال صحبت نکنیم، این پول می‌تواند در شرایطی که بسیاری از مردم ما وضعیت بد اقتصادی دارند، به خیلی از افراد نیازمند کمک کند. واقعا دردناک است اگر چنین غرامتی را به ویلموتس بدهیم.
 برخی معتقدند تیم ملی بابت از دست دادن کی‌روش ضرر کرد. نظر تو چیست؟
ما کی‌روش را رد کردیم تا مربی بهتر بیاوریم و کمتر هم هزینه کنیم، ولی دیدید شرایط چگونه شد. کی‌روش عاشق فوتبال ایران، عاشق تیم ملی و مردم ایران بود. وقتی می‌باختیم او از همه ما بیشتر ناراحت بود و وقتی هم پیروز می‌شدیم، او از همه خوشحال‌تر بود. کی‌روش حتی به خیریه هم کمک می‌کرد و برای فوتبال ما نکات مثبت زیادی را به ارمغان آورد. امیدوارم تیم ملی ما با اسکوچیچ هم نتایج خوبی بگیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید