• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 19 شهریور 1399
کد مطلب : 109629
+
-

انهدام باند بزرگ جعل مدرک تحصیلی

اعضای یک باند بزرگ که مدرک دیپلم تا دکتری را جعل می‌کردند و میلیون‌ها تومان پول به جیب زده بودند، دستگیر شدند. به‌گزارش همشهری، ‌چند وقت قبل مأموران پلیس امنیت عمومی تهران در جریان یک گزارش محرمانه‌ای قرار گرفتند که نشان می‌داد اعضای یک باند بزرگ، مدرک تحصیلی جعل می‌کنند. بررسی‌ها نشان می‌داد که جاعلان مدرک دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس، دکترا، پزشکی، دندانپزشکی و طب سنتی جعل می‌کنند و پول کلانی به جیب می‌زنند. در ادامه تحقیقان مشخص شد که این شبکه بزرگ جعل نه‌تنها در تهران بلکه در استان‌های دیگر نیز فعالیت دارند. با تلاش مأموران پلیس امنیت عمومی تهران، در شهریور‌ماه امسال مخفیگاه 5نفر از اعضای این باند بزرگ در تهران و چند استان کشور شناسایی و دریک عملیات ضربتی دستگیر شدند.
ششمین متهم فراری این گروه، در تازه‌ترین عملیات در روز هفدهم شهریور‌ماه در یکی از استان‌های شمال غربی کشور شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد. در بازرسی از مخفیگاه متهم، 70عدد انواع مهر برقی، برجسته و دستی متعلق به وزارت علوم و دانشگا ه‌ها، تعداد 105عدد هولوگرام مربوط به دانشگاه‌ها، تعدادی اوراق خام صدور گواهینامه موقت پایان تحصیلات مقاطع مختلف تحصیلی، تعداد یک دستگاه کیس حاوی کلیه اسناد و مدارک و فرم‌های خام در صدور مدارک پایان نامه‌ها، سربرگ دانشگاه‌ها،  یک دستگاه پرینتر رنگی حرفه‌ای برای چاپ اسناد، یک دستگاه اسکنر و... کشف شد.
دفتر این جاعل نیز با هماهنگی قضایی  پلمب شد و متهم به بازداشتگاه انتقال یافت. سردار حمید هداوند، جانشین فرمانده انتظامی پایتخت در این خصوص گفت: تاکنون بیش از 8نفر از همدستان و دلالان مرتبط با این باند دستگیر شده و تلاش برای دستگیری افراد دیگر که با این گروه همکاری داشتند نیز توسط مأموران پلیس امنیت عمومی تهران ادامه دارد.
سردار هداوند در ادامه به شناسایی و احضار تعدادی از شاکیان و افرادی که مدارک تحصیلی، پزشکی و طب سنتی جعلی خود را از این باند دریافت کرده بودند، اشاره کرد و گفت: با بررسی‌های به‌عمل آمده مشخص شد متهمان از این طریق توانسته بودند چندین میلیون تومان درآمد کسب کنند.
جانشین فرمانده انتظامی پایتخت با هشدار به استفاده‌کنندگان از اسناد جعلی گفت: افرادی که از اسناد و مدارک جعلی استفاده می‌کنند برابر قانون مجرم بوده و تحت تعقیب کیفری قرار می‌گیرند.

این خبر را به اشتراک بگذارید