• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 19 شهریور 1399
کد مطلب : 109621
+
-

ترامپ، برنده احتمالی مناظره‌ها

ترامپ، برنده احتمالی مناظره‌ها

کمتر از 2‌ماه مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، نتیجه یکی از تازه‌ترین نظرسنجی‌ها در این کشور نشان می‌دهد که از نظر اکثر آمریکایی‌ها، جو بایدن در مناظره‌های انتخاباتی نمی‌تواند از پس دونالد ترامپ بر بیاید و احتمالا مغلوب او خواهد شد.
به نوشته وب‌سایت خبری-تحلیلی «هیل»، طبق این نظرسنجی مشترک که از سوی روزنامه «یو‌اس‌ای تودی» و دانشگاه «سافولک» انجام شده، ۴۷درصد از شرکت‌کنندگان معتقدند ترامپ مناظره‌ها را خواهد برد و ۴۱درصد هم گفته‌اند بایدن پیروز مناظره‌ها خواهد بود. در بخشی از این نظرسنجی، نظر افراد مستقل (غیر وابسته به احزاب جمهوریخواه و دمکرات) نیز پرسیده شده است. بیشتر این افراد هم به‌دست بالای ترامپ در مناظره‌ها اعتقاد دارند. ۴۷درصد از افراد مستقل اعلام کرده‌اند که ترامپ مناظره‌ها را می‌برد. ۳۷درصد هم گفته‌اند که بایدن پیروز مناظره‌ها خواهد شد.
طبق اعلام کمیسیون مناظره‌های انتخاباتی آمریکا، مناظره‌های ریاست‌جمهوری انتخابات ۲۰۲۰ در تاریخ‌های ۲۹سپتامبر (۸ مهر)، ۷ اکتبر (۱۶ مهر)، ۱۵ اکتبر (۲۴ مهر) و ۲۲ اکتبر (اول آبان) برگزار خواهد شد. انتخابات نیز روز سوم نوامبر (13آبان) برگزار می‌شود.
پیش از این، بحث بر سر ناتوانی بایدن در مقابله با ترامپ در مناظره‌ها، یکی از مهم‌ترین موضوعاتی بود که در مرحله انتخابات مقدماتی حزب دمکرات برای بایدن دردسرساز شده بود. بایدن تلاش کرده است در سخنرانی‌هایش، خود را شخصیتی مسلط و حاضرجواب نشان دهد تا شاید بتواند نظر هوادارانش را جلب کند. نظرسنجی‌های اخیر اما نشان می‌دهد او هنوز در این زمینه موفق نبوده است. فارغ از این، برای آمریکایی‌ها مناظره‌های تلویزیونی با حضور ترامپ یادآور رویارویی او با هیلاری کلینتون در سال2016 است. پس از هر مناظره، به آرای ترامپ افزوده می‌شد و آرای کلینتون با ریزش همراه بود. بسیاری از تحلیلگران سیاسی در آمریکا، درخشش ترامپ در مناظره‌ها را دلیل اصلی پیروزی او می‌دانند.

این خبر را به اشتراک بگذارید