• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 19 شهریور 1399
کد مطلب : 109619
+
-

بلیت 300هزار تومانی

تماشای کنسرت‌های پاپ گران می‌شود؟

بلیت 300هزار تومانی

فهیمه پناه‌آذر- روزنامه نگار

تهیه‌کنندگان و برگزارکنندگان کنسرت‌های پاپ از بلیت‌های ۳۰۰‌هزار تومانی می‌گویند، اما مدیر مرکز موسیقی عنوان می‌کند: بعد از شنیدن پیشنهاد قیمت‌ها، تصمیم مناسب گرفته می‌شود.
فعالیت گروه‌های موسیقی و بازگشایی سالن‌های موسیقی بعد از ۹‌ماه هنوز با تردید‌هایی همچون چگونگی افزایش قیمت بلیت‌های کنسرت به‌خصوص پاپ و استقبال مخاطبان همراه است؛ موضوعی که محمد‌اللهیاری، مدیر مرکز موسیقی ارشاد درباره آن می‌گوید: «دفتر موسیقی از مجمع صنفی ناشران دیداری و شنیداری دعوت به‌عمل خواهد آورد و استدلال‌ها و پیشنهاد‌های مجمع را درخصوص قیمت‌گذاری پیشنهادیشان برای اجراهای صحنه‌ای در ماه‌های باقی‌مانده سال‌جاری دریافت خواهد کرد و سپس تصمیم مناسب اخذ خواهد شد.»

یک تعطیلی بی‌سابقه
تعطیلی بی‌سابقه کنسرت‌های موسیقی در بخش‌های مختلف در سال‌های اخیر، رکورد خود را شکسته است. با شیوع ویروس کرونا و همچنین رسیدن ایام عزاداری‌ ماه محرم و صفر گروه‌های موسیقی نزدیک به ۹‌ماه است که فعالیتی ندارند؛ هر چند در این مدت برخی از گروه‌های موسیقی اعم از پاپ و کلاسیک به‌صورت آنلاین به اجرای موسیقی پرداختند، اما این اجراها آنقدر زیاد نبود که بتواند رضایت دوستداران موسیقی را به‌خود جلب کند و به لحاظ اقتصادی نیز برای دست‌اندرکارانش قانع‌کننده و رضایت‌بخش باشد.

بلیت و کرونا
با پایان‌ماه صفر و بازگشایی مجدد سالن‌های موسیقی هنوز ریسک برگزاری کنسرت‌ها وجود دارد. با توجه به تجربه قبلی در تیر‌ماه سال‌جاری و آغاز اجراهای تئاتر و موسیقی و بازگشایی سالن‌های سینما، هیچ کنسرتی برگزار نشد. حالا این بازگشایی در پایان‌ ماه صفر با آمدن سرمایی همراه است که خطر ویروس کرونا و آنفلوآنزا را بیشتر کرده و نمی‌توان پیش‌بینی کرد که اگر کنسرتی برگزار شود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز هم سالن‌ها اندازه معمول مخاطب خود را دارند؟ موضوع دیگر تعیین قیمت بلیت‌های کنسرت است. افزایشی که هنوز مشخص نیست و باید دید تهیه‌کنندگان و برگزارکنندگان کنسرت‌های موسیقی چه تصمیمی در این زمینه می‌گیرند.

بلیت‌ها چقدر گران می شود؟
گروه‌های موسیقی در بخش‌های مختلف کلاسیک، سنتی و نواحی و... مانند اجراهای تئاتری در سالن‌های نمایشی با قیمت بلیت بالا همراه نیستند. در موسیقی چند کنسرت سنتی معروف یا هنرمندان شناخته‌شده بلیت‌هایی با قیمت حداقل ۷۰ هزار تومان تا سقف ۱۲۰ هزار تومان دارند که این گروه‌ها مشخص نیست چند درصد افزایش قیمت بلیت خواهند داشت. گروه‌های موسیقی پاپ نیز با توجه به قیمت بلیتی که دارند، افزایش قیمت خواهند داشت، اما باید دید این افزایش قیمت چقدر است. قیمتی که شاید به ۳۰۰ هزار تومان برسد.
با اعلام از سرگیری فعالیت گروه‌های موسیقی از تیرماه، علاوه بر برگزار ی چند کنسرت آنلاین، هیچ‌کدام از گروه‌های موسیقی و تهیه‌کنندگان آن اقدام به برگزاری کنسرت با رعایت قوانین اجرا و پروتکل‌ها نکردند؛ هر چند قرار بود اواخر تیر‌ماه 3گروه پاپ ازجمله فرزاد فرزین و... در سالن وزارت کشور اجرا داشته باشند، اما به‌دلیل افزایش ناگهانی قیمت بلیت، بلیت‌فروشی در سایت‌های فروش بعد از چند ساعت حذف و در نهایت کنسرت‌ها برگزار نشدند. این اتفاق در حالی صورت گرفت که محمد‌اللهیاری، مدیر مرکز موسیقی عنوان کرده بود که قبل از محرم و صفر اگر کنسرتی برگزار شود افزایش قیمت بلیت نخواهیم داشت.

مدیر مرکز موسیقی: تصمیم می‌گیریم
مدیر مرکز موسیقی در گفت‌وگو با همشهری درباره تصمیمات بعد از ‌ماه صفر و فعالیت گروه‌ها می‌گوید: «درخصوص نحوه برگزاری اجراهای صحنه‌ای پس از ‌ماه صفر، دفتر موسیقی براساس دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با  کرونا نسبت به صدور مجوزها اقدام خواهد کرد. دفتر موسیقی از مجمع صنفی ناشران دیداری و شنیداری دعوت به‌عمل خواهد آورد و استدلال‌ها و پیشنهاد‌های مجمع را درخصوص قیمت‌گذاری پیشنهادی‌شان برای اجراهای صحنه‌ای در ماه‌های باقی مانده سال‌جاری دریافت خواهد کرد و سپس تصمیم مناسب اخذ خواهد شد.»‌اللهیاری در حالی از گرفتن تصمیمات مناسب برای قیمت بلیت صحبت می‌کند که بسیاری از برگزارکنندگان کنسرت موسیقی پاپ از تصمیم خود برای افزایش بلیت‌ها تا سقف ۳۰۰ هزار تومان  می‌گویند؛ قیمتی که شاید بخشی از علاقه‌مندان به موسیقی پاپ توانایی پرداخت آن را نداشته باشند، اما تهیه‌کنندگان و برگزارکنندگان کنسرت‌های پاپ معتقدند افرادی که زمانی ۷۰ تا ۱۵۰ هزار تومان برای خرید بلیت صرف می‌کردند، حالا بلیت‌های ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومانی را هم می‌خرند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید