• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 19 شهریور 1399
کد مطلب : 109616
+
-

حلقه محاصره 120هزار نفری

استقلالی‌ها هشتگ «استراماچونی را برگردانید» را به ترند توییتر تبدیل کردند؛ اگر این مربی برنگردد چه‌کسی آنها را ساکت می‌کند؟

حلقه محاصره 120هزار نفری


بعد از استعفای شفاهی مجیدی و محرومیت احتمالی استقلال از نقل‌وانتقالات، آبی‌پوشان روزهای مبهمی را پشت سر می‌گذارند. حالا که یک هفته از خداحافظی مجیدی در صفحه مجازی خود گذشته، استقلال منتظر استعفای کتبی او مانده تا بتواند برای مجید نامجومطلق کارت سرمربیگری در لیگ قهرمانان آسیا بگیرد. با توجه به نزدیک شدن به شروع لیگ قهرمانان آسیا، استقلال هرچه زودتر باید تکلیف نیمکت خود را مشخص کند. گرچه فعلا استقلال با مجید نامجومطلق به توافق رسیده، اما تمام امید هواداران و مدیریت به توافق این تیم با استراماچونی است. نامجومطلق که حالا به‌عنوان سرمربی موقت این تیم انتخاب شده تهدید کرده است که حتی اگر یک نفر هم از استقلال جدا شود در استقلال نمی‌ماند. مشخصا اشاره نامجومطلق به عدم‌تمدید باشگاه با علی کریمی است که به‌خاطر بازی‌های خوبش در این فصل بیشتر از همیشه محبوب هواداران شده است. تصمیم علی کریمی برای جدایی از استقلال در شرایطی گرفته شده که آبی‌ها احتمالا از پنجره نقل‌وانتقالات محروم خواهند شد.

  استراماچونی را برگردانید
در همین حال، مسئله اصلی استقلالی‌ها در روز گذشته، همانند هفته‌های اخیر، بازگشت استراماچونی به نیمکت این تیم بوده است. هواداران استقلال در 24ساعت گذشته با هشتگ «استراماچونی را برگردانید» به استقبال این سرمربی ایتالیایی رفته‌اند و کاملا مشخص است که بعد از اتفاقات رخ‌داده میان مجیدی و سعادتمند، هیچ اتفاق دیگری جز بازگشت استراماچونی آنها را راضی نخواهد کرد. در این مسیر، یکی از بزرگ‌ترین مشکلات استقلال قوانین تازه وضع‌شده از سوی فدراسیون است. قانونی که مانع خرید مربی یا بازیکن خارجی برای تیم‌های داخلی می‌شود. اما هواداران استقلال امیدوارند که با توجه به قرارداد گذشته مرد ایتالیایی با آبی‌پوشان، مدیران باشگاه بتوانند از تبصره‌های این قانون استفاده کنند و مربی محبوب ایتالیایی را به تهران برگردانند. هشتگ «استراماچونی را برگردانید» طی 2 روز اخیر و تا لحظه تنظیم این گزارش 120هزار بار در توییتر استفاده شده و ترند اول توییتر فارسی بوده است. این اتفاق نشان می‌دهد هواداران استقلال همگی هم‌قسم شده‌اند و همه توان و انرژی خود را پای مطالبه‌گری از مدیران این باشگاه گذاشته‌اند. این آمارها ثابت می‌کند سعادتمند و تیمش با پیش کشیدن موضوع استراماچونی دست به قمار سختی زده‌اند. آنها با استفاده از نام استراماچونی از تبعات احتمالی شکست در فینال و استعفای مجیدی و کم‌کاری در نقل‌وانتقالات گریخته‌اند. اما اگر نتوانند پای استراماچونی را به تهران برسانند احتمالا هیچ راه گریزی از دست هواداران نخواهند داشت. باید منتظر ماند و دید طی روزهای آتی چه اتفاق جدیدی در این خصوص رخ می‌دهد.


استراماچونی یک پروژه حیثیتی
اگرچه مصاحبه فرهاد مجیدی در هیاهوی خبر استعفای یحیی گل‌محمدی گم شد، اما جمله مهمی که فرهاد گفته بود به این سادگی‌ها گم نخواهد شد. مضمون حرف مجیدی بسیار ساده بود: «اگر به هر دلیلی استراماچونی به ایران نیاید، خیانتی بزرگ رخ داده است.» به‌نظر می‌رسد حق با سرمربی مستعفی آبی‌ها باشد. فارغ از اینکه در مجادله مجیدی با مدیران استقلال چه‌کسی بیشتر مقصر است، تنها راه عبور سعادتمند و شرکا از فرهاد، طرح نام استراماچونی بود. در این میان 2 احتمال متصور است؛ یا مدیران استقلال واقعا مربی ایتالیایی را در دسترس می‌بینند و نهایتا هم او را به ایران می‌آورند، یا اینکه همه تلاش‌شان بازی با اسم استرا برای رد شدن از مجیدی بوده است. اگر گزینه دوم درست باشد، مدیران استقلال دچار اشتباه محاسباتی بدی شده‌اند. این داستان با یک هفته و یک‌ ماه سکوت فراموش نخواهد شد. آنها حالا ناچارند به هر قیمتی شده استراماچونی را بیاورند، وگرنه همه ادعاهای امروز مجیدی ثابت خواهد شد.صد البته بازگرداندن مربی ایتالیایی کار راحتی هم نیست. هم محدودیت مالی و کرونایی داریم و هم مصوبه منع جذب خارجی‌ها در کار است. اگر به هر دلیلی استرا برنگردد، افکارعمومی به این نتیجه خواهد رسید که مدیران استقلال صرفا به‌ دنبال مقدمه‌چینی برای حذف مجیدی بوده‌اند و در دوران حضور او روی نیمکت آبی‌ها هم کمکش نکرده‌اند. حالا دیگر بازگشت استراماچونی صرفا جنبه فنی ندارد و برای سعادتمند بعد حیثیتی هم پیدا کرده است. آیا او می‌تواند این وزنه سنگین را بلند کند؟ فعلا که استقلال با نامجو‌مطلق در لیگ قهرمانان حاضر است و باشگاه حداکثر یک‌ ماه فرصت دارد مربی ایتالیایی را برگرداند. مطمئن باشید هر اتفاقی غیر از این رخ بدهد، فرهاد مجیدی نخستین نفری خواهد بود که واکنش نشان می‌دهد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید