• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 19 شهریور 1399
کد مطلب : 109610
+
-

100ثانیه خبر


اعلام قیمت ایکس‌باکس سری اس
شرکت مایکروسافت اعلام کرد که قیمت کنسول‌های ایکس‌باکس سری اس این شرکت، 299دلار خواهد بود. به گزارش انگجت، شرکت، توضیحات چندانی درخصوص زمان ارائه این محصول به بازار ارائه نداده، اما گفته است که این مدل، کوچک‌ترین ایکس‌باکس دنیا خواهد بود. کارشناسان بر این باورند که این مدل، عملکردی شبیه به سری‌ایکس دارد، اما دیسک‌خور نیست و قادر به ارائه بازی‌های 4K نیز نخواهد بود.

خودکار ویروس‌کش
شرکت آلمانی مسمر (Messmer) موفق به ساخت یک خودکار جدید شده که پوشش پلاستیکی آن می‌تواند ویروس‌ها را از بین ببرد. به گزارش وب‌سایت آی‌ای، دستورالعمل پوشش پلاستیکی ویروس‌کش این خودکار یک راز است و می‌تواند حتی ویروس کرونا را نیز از بین ببرد. بسیاری از شرکت‌ها، بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها خواستار خرید این خودکار شده‌اند و تقاضاها بسیار بالاست.

شاید کرونا از طریق غذا منتقل نشود
یک تیم بین‌المللی از کارشناسان مسمومیت غذایی مدعی شده‌اند که مواد غذایی نمی‌تواند باعث ایجاد بیماری کووید-19شود. به گزارش سی‌ان‌ان، کارشناسان کمیسیون بین‌المللی مشخصات میکروبیولوژیکی مواد غذایی (ICMSF) اعلام کرده‌اند که اگرچه ممکن است فردی مواد غذایی آلوده به ویروس کرونا را مصرف کند و از این طریق مبتلا شود، اما هرگز چنین اتفاقی در عمل رخ نداده است. با این حال هنوز هم بر رعایت موارد بهداشتی مربوط به مواد غذایی تأکید می‌شود.

ژنراتورهای سیار
شرکت‌های هوندا و تویوتا با کمک یکدیگر تغییراتی در اتوبوس‌های معمولی به‌وجود آورده‌اند تا آنها را به منابعی برای شارژ سیار وسایل الکترونیکی در زمان وقوع حوادث تبدیل کنند. به گزارش نیو اطلس، زمانی که حادثه‌ای شکل می‌گیرد و دسترسی به برق از بین می‌رود، یافتن منابعی برای شارژ سریع وسایل الکترونیکی مهم‌ترین موضوع خواهد بود. این دو شرکت اقدام به نصب یک ژنراتور برقی روی برخی اتوبوس‌های مصرف‌کننده سوخت‌های فسیلی کرده‌اند که می‌تواند 454کیلووات ساعت برق با خروجی 18کیلوواتی تولید کند.

گوشی با دوربینی مجهز به هوش مصنوعی
یک شرکت چینی تولیدکننده گوشی‌های هوشمند، مدل جدیدی را ارائه کرده که دوربین آن از فناوری هوش مصنوعی برای شناسایی دقیق تمامی صحنه‌ها، فیلترگذاری و اصلاح صدا بهره می‌گیرد. به گزارش انگجت، این گوشی، دوربین چهارگانه 64مگاپیکسلی دارد و می‌تواند تصاویر ویدئویی فوق دقیقی را با دقت 30فریم در ثانیه ثبت کند. ضمن اینکه مجهز به پردازنده اسنپ دراگون 732جی بوده که توسط کوالکوم تولید شده و دارای نمایشگر 6.67 اینچی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید