• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 16 فروردین 1397
کد مطلب : 10956
+
-

سالی مهم پیش‌روی بسکتبال

سال96 برای بسکتبال پایان خوبی داشت. بسیاری شاهد بازگشت کاپیتان صمد نیکخواه‌بهرامی به تیم‌ملی بودند و توانستند او را در ترکیب تیم‌ملی ببینند. تیم‌ملی هم در قزاقستان و عراق درخشید و با دو ‌برد مسیرش تا جام‌جهانی را هموار کرد. حالا سال جدید برای بسکتبال آغاز شده و ملی‌پوشان باید تیر کارشان در انتخابی جام‌جهانی را ادامه بدهند اما اصلی‌ترین رویداد امسال بازی‌های آسیایی جاکارتاست. کاپیتان تیم‌ملی بسکتبال در گفت‌و‌گو با همشهری ورزشی درباره سال پیش‌رو و اهمیت آن برای بسکتبال صحبت کرد.
    فعلا تیم‌ملی برنامه‌ای تا تیر ندارد و در آن زمان بازی‌های مهمی با قزاقستان و قطر داریم.
بله. تمام مسابقات ما در مرحله مقدماتی جام‌جهانی اهمیت دارد چون نتایج در مرحله دوم هم به حساب می‌آید. بازی قزاقستان در خانه است و باید خیلی مراقب باشیم و در خانه و برابر هواداران با قدرت مسابقه بدهیم. یک بازی هم در قطر داریم که آن را هم باید با برد پشت‌سر بگذاریم. به حتم بعد از استراحتی که این مدت ملی‌پوشان داشته‌اند، تمرین‌های خوبی را شروع خواهیم کرد و با قدرت در این دو‌مسابقه شرکت می‌کنیم.
    با شروع تمرین‌ها برای انتخابی جام‌جهانی، تیم‌ملی آماده حضور در بازی‌های آسیایی نیز می‌شود. آن تورنمنت را چطور می‌بینید؟
به نظرم مهم‌ترین رویداد تیم‌ملی بسکتبال در سال پیش‌رو بازی‌های آسیایی جاکارتاست. اکنون تیم خوبی داریم و به حتم انتظارها از ما زیاد است. ما هم مدال برنز و هم نقره این بازی‌ها را داریم اما تاکنون قهرمان نشده‌ایم. امسال باید تمام توانمان را بگذاریم تا بتوانیم جای خالی قهرمانی در بازی‌های آسیایی را نیز پر کنیم. به حتم کار آسانی نخواهیم داشت. همه کشورها در این رویداد با تمام توان حاضر می‌شوند و باید خیلی آماده باشیم. در مجموع معتقدم شرایط خوبی داریم و می‌توانیم قهرمان شویم.
    نحوه جدید مسابقات بین‌المللی تقویم تیم‌های‌ملی را شلوغ کرده است. این تغییر و تحولات چقدر مناسب است؟
به نظرم باعث شده که تیم‌ها در طول سال فعال باشند و این خیلی خوب است. تیم‌ها شانس تغییر بازیکن دارند و این مسأله هم برای تیم خوب است و هم برای بازیکنان که می‌توانند آمادگی‌شان را حفظ کنند و وارد تیم‌ملی شوند. از طرف دیگر باعث می‌شود تیمی مثل ما که بازی‌های آسیایی را نیز دارد برای آن رویداد هم آماده شود. در مجموع هرچقدر ما بازی‌های بیشتری داشته باشیم، بیشتر رشد می‌کنیم.
    امسال بازی با استرالیا را نیز برای نخستین‌بار در سطح قاره تجربه می‌کنیم. نظرتان درباره این مسابقه چیست؟
اتفاق خیلی بزرگی است. این شانس را داریم با تیمی خوب هم در استرالیا و هم در ایران بازی کنیم. این بازی یک فرصت بسیار خوب است و به حتم هرچقدر این مسابقه‌ها بیشتر باشد برای ما تجربه مناسبی است و می‌توانیم پیشرفت کنیم. 1397 سال بسیار مهمی برای بسکتبال ایران است. روزهای مهمی داریم و امیدوارم با قدرت از پس همه آنها برآییم.

این خبر را به اشتراک بگذارید