• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 18 شهریور 1399
کد مطلب : 109522
+
-

100ثانیه خبر


مریخ‌نورد فقط 250یورو!
آژانس فضایی اروپا قصد دارد مریخ‌نوردهای کوچکی بسازد و با قیمتی ارزان در اختیار مردم قرار دهد. به گزارش اسلش‌گیر، چندین سازمان فضایی در جهان اقدام به ساخت کاوشگرانی برای فرود روی مریخ کرده‌اند. هم‌اکنون 3نمونه از آنها در راه رسیدن به این سیاره هستند. یکی هم روی آن در حال حرکت است. کاوشگر اگزومای (ExoMy) با قیمت پایه 250یورو به‌وسیله چاپگر سه‌بعدی ساخته می‌شود و البته قرار هم نیست به مریخ اعزام شود!

ماسکی که حالت حرف زدن را نشان می‌دهد
یک طراح بازی خوش‌ذوق ماسکی را طراحی کرده که روی آن چراغ‌های ال‌ای‌دی به‌گونه‌ای طراحی شده که موقع حرف زدن شما، حالت صحبت‌ کردن را از خود بروز می‌دهد. به گزارش نیواطلس، طولانی‌شدن همه‌گیری کووید-19منجر به نوآوری‌هایی در زمینه ماسک‌ها شده است که این نمونه در نوع خود جالب توجه بوده است.

رابطه خواب با آلزایمر
نتایج مطالعه جدیدی که در دانشگاه برکلی انجام شده نشان می‌دهد که بین کیفیت خواب افراد و احتمال ابتلا به آلزایمر رابطه مستقیمی وجود دارد. به گزارش نیواطلس، با بررسی کیفیت خواب افراد می‌توان یک سال زودتر ابتلای اشخاص به آلزایمر را کشف کرد. محققان دریافته‌اند، اگر فرد بدون مشکل حاد تنفسی یا قلبی و عروقی طی شب‌ها به‌طور مرتب از خواب بیدار شود، می‌توان نتیجه گرفت که پروتئین‌های سمی در حال تجمع در سلسله اعصاب او هستند و خطر ابتلا  به آلزایمر در چنین فردی جدی است.

سایوز 5 به‌زودی ساخته می‌شود
دیمیتری برانوف، مدیر مرکز توسعه موشک‌های فضایی روسیه اعلام کرد، ساخت موشک سایوز۵ به‌زودی آغاز می‌شود و این موشک اواسط سال2021جایگزین وسیله پرتاب زنیت خواهد شد. به گزارش اسپوتنیک، او گفت: «از آغاز سال آتی یک آلیاژ جدید آلومینیوم در اختیار خواهیم داشت که برای ساخت چند نمونه آزمایشی استفاده می‌کنیم. تصور می‌کنم در اواسط سال2021ما طراحی‌های مخصوص یک وسیله پرتاب را شروع کنیم.»

گوشی‌ای که از 2 طرف تا می‌شود
یک شرکت کره‌ای سازنده گوشی‌های هوشمند از مدلی رونمایی کرده است که می‌تواند از 2 طرف تا شود. به گزارش اسلش‌گیر، این گوشی می‌تواند رقیبی جدی برای سرفیس‌های مایکروسافت محسوب شود. گوشی‌های تاشوی دیگر این سازنده که پیش‌تر عرضه شده بودند، تنها از یک طرف خم می‌شوند و حداکثر مقدار خم شدن نمایشگر آنها 180درجه است. برای تقویت لولای 360درجه این گوشی از مواد ویژه‌ای استفاده شده است. این گوشی منعطف دارای نمایشگر OLED خواهد بود و نمایشگر آن به شکل تاشو تولید نمی‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید