• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
سه شنبه 18 شهریور 1399
کد مطلب : 109510
+
-

خبرهای کوتاه


اجاره‌بهای اماکن گردشگری تا پایان سال بخشیده شد
هیأت وزیران بخشودگی کامل اجاره‌بهای اماکن و فضاهای گردشگری واگذارشده به بخش خصوصی از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را تصویب کرد. علی‌اصغر مونسان با اعلام این خبر گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و آسیب دیدن بسیاری از کسب‌وکارها در بخش گردشگری از دولت خواسته شد این بخشودگی تا پایان سال ۱۳۹۹ ادامه یابد. او میزان خسارت‌های وارد شده به بخش گردشگری در دوره شیوع ویروس کرونا تا مردادماه سال‌جاری را حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: تعداد بیکاران نیز در این بخش افزایش یافته است. خسارات ناشی از شیوع کرونا به بخش گردشگری در شرایطی از سوی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مورد تأکید قرار گرفته است که روزنامه همشهری پیش‌تر در چندین گزارش خسارات بخش‌های مختلف صنعت گردشگری ایران در بخش هتلداری و شرکت‌های خدمات مسافرتی را برآورد کرده بود و حتی آمار افراد بیکار شده در این دو بخش را نیز به همراه آمار هتل‌ها و شرکت‌های خدمات گردشگری تعطیل یا نیمه‌تعطیل منتشر کرد.

ابلاغ سند راهبردی توسعه گردشگری توسط جهانگیری
پایگاه اطلاع‌‌رسانی دفتر هیأت دولت خبر داد که معاون اول رئیس‌جمهوری ظهر دیروز سند راهبردی توسعه گردشگری را برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی کشور ابلاغ کرد. هیأت وزیران در جلسه 29تیر۱۳۹۹ به پیشنهاد وزارت میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و به استناد بند (الف) ماده۱۰۰ قانون برنامه 5ساله ششم توسعه، ضمن تصویب سند راهبردی توسعه گردشگری، همه دستگاه‌های مقرر در این سند را موظف به اجرای اقدامات مربوط به سند مذکور کرد. سند راهبردی توسعه گردشگری ایران با چشم‌انداز ایجاد چارچوب هماهنگ سیاستی برای اتخاذ رویکرد بین بخشی و یکپارچه برای دستیابی به توسعه پایدار گردشگری بر عناصر مؤثر بر بخش گردشگری همچون مدیریت گردشگری، مسائل فضای کسب‌وکار این حوزه، زیرساخت‌های گردشگری، نیروی انسانی و فرهنگ‌سازی، مشکلات مربوط به اتباع خارجی و تبلیغات و بازاریابی تمرکز دارد. مشخص کردن خطوط کلان سیاستی براساس گلوگاه‌های اصلی حوزه گردشگری، ایجاد زمینه تدوین برنامه ملی توسعه گردشگری، پیاده‌سازی اهداف در پویاترین حالت ممکن و منطبق با هدف افزایش بهره‌وری و توسعه و همچنین دستیابی به شاخص‌های رقابت‌پذیری سفر و گردشگری از اهداف کلی سند پیشنهادی است.

کشف سومین اسکلت اشکانی در تپه اشرف اصفهان
سرپرست هیأت باستان‌شناسی تپه اشرف اصفهان از کشف سومین اسکلت اشکانی در این محوطه خبر داد. علیرضا جعفری‌زند به ایسنا گفت: در کنار محل تدفین دومین اسکلتی که در تپه اشرف یافت شد به یک اسکلت دیگر برخوردیم. او افزود: تپه اشرف اصفهان دریچه‌ دنیای باستان تاریخ اصفهان است که باز و بسته شدن آن به تصمیم مدیران شهری و میراثی این استان وابسته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید