• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 17 شهریور 1399
کد مطلب : 109434
+
-

رقابت آنلاین مستندها

انتشار فراخوان چهاردهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت»

رقابت آنلاین مستندها

فراخوان چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» منتشر شد. پاندمی کرونا باعث شد بسیاری از رویدادهای هنری در جهان به برگزاری آنلاین ‌رو بیاورند و حالا با نزدیک شدن به نیمه دوم سال در ایران که مصادف با فصل جشنواره‌های سینمایی و هنری است، متصدیان این رویدادهای هنری سعی دارند با استفاده از تجربیات و امکاناتی که در این زمینه وجود دارد، اجازه ندهند جشنواره‌های هنری در وانفسای کرونا فراموش شوند. یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های سینمایی ایران، جشنواره «سینما حقیقت» است که ازقضا می‌تواند برای انعکاس تأثیری که کرونا بر شئون مختلف زندگی مردم داشته بسیار کمک‎کننده باشد و گوشه‌هایی از اتفاقاتی که چه‌بسا در سیل مشکلات هرروزه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی فراموش شده‌اند، در کانون توجه قرار بگیرند. به گزارش همشهری به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی «سینما حقیقت»، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینما حقیقت» را آذرماه۱۳۹۹ با توجه به شیوع جهانی بیماری کووید-۱۹ به‌صورت مجازی و نمایش برخط (آنلاین) به شکل رقابتی برگزار خواهد کرد.
بازنمایی تاریخ و فرهنگ جامعه ایرانی-اسلامی، صیانت از هویت ملی مبتنی بر انگاره‌های دینی و ایرانی، تقویت سینمای مستند خلاق ایران، آشنایی فیلمسازان کشور با تحولات نوین سینمای مستند جهان، توجه به اهمیت اقتصاد سینمای مستند با تأکید بر رفع موانع تولید، توزیع و نمایش این آثار در عرصه‌های داخلی و خارجی، از اصول و اهداف این جشنواره است. توضیح اینکه تهیه‌کنندگان و مستندسازان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره «سینما حقیقت» به نشانی www.irandocfest.ir و بدون نیاز حضوری، نسبت به تکمیل برخط (آنلاین) فرم شرکت، ارسال لینک فیلم و آپلود عکس و مواد تبلیغی اقدام کنند. بخش‌های مختلف چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت عبارتند از:
1-مسابقه ملی2-بخش بین‌الملل (غیررقابتی) 3-جایزه شهیدآوینی 4-مسابقه فیلم‌های مستند کارآفرینی 5-بخش ویژه کرونا 6-بخش‌های جنبی 7-کارگاه‌های تخصصی 8-نکوداشت

این خبر را به اشتراک بگذارید