• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 17 شهریور 1399
کد مطلب : 109411
+
-

نکته بازی

از گل نازک‌تر به اینها نگویید

در یک برنامه تلویزیونی که اصلا نمی‌دانی کی و کجا پخش شده، یک نفر به وقت‌کشی بازیکنان تراکتور در نیمه دوم بازی با استقلال اشاره کرده؛ بعد تراکتوری‌ها بیانیه آتشین بلندبالا داده‌اند که آهای، در رسانه ملی فقط از پرسپولیس و استقلال حمایت می‌شود. بابا بس کنید دیگر؛ دست بکشید از این داستان کهنه. مگر در همین تلویزیون مجریان پرسپولیسی و استقلالی بدترین چیزها را به تیم رقیب نگفته‌اند؟ تازه مگر اشاره به وقت‌کشی جرم است؟ یعنی در روز روشن می‌خواهید بگویید وقت نکشتید؟ بعد هم چطور وقتی این همه رسانه دیداری، شنیداری و نوشتاری مدام قربان صدقه تراکتور می‌روند و کلیدواژه «پرشورها» را تکرار می‌کنند، به وظیفه خودشان عمل کرده‌اند، اما با 2 خط انتقاد باید علیه‌شان بیانیه بنویسید؟ این چه منطقی است؟ کوتاه بیایید. این بازی خسته‌کننده را بالاخره یک جا تمام کنید.

نه‌ونیم میلیارد چطور؟
الان که این مطلب را می‌خوانید احتمالا تکلیف علی علیپور با باشگاه پرسپولیس روشن شده؛ یعنی یا ماندنی شده یا چمدانش را بسته و سراغ پیشنهاد خارجی‌اش رفته است. به هر جهت علیپور چند مرحله با سرخپوشان مذاکره کرد و از همان ابتدا این شایعه به‌وجود آمد که برای تمدید قرارداد به باشگاه پیشنهاد 10میلیارد تومانی داده است. علیپور بار اول مقابل ساختمان باشگاه این شایعه را تکذیب نکرد، اما بار دوم خیلی شل ‌و ول گفت: «نه، پیشنهاد 10میلیاردی ندادم.» یعنی یک طوری که مثلا پیشنهادش 9ونیم‌میلیارد تومان بوده است! درهر صورت این روزها آدم ارقامی در فوتبال ایران می‌شنود که بیشتر به خواب و ‌رؤیا شباهت دارد. باز علیپور یک مشت گل برای پرسپولیس زده؛ بازیکنی داریم که 6‌ماه است گل نزده و درخواست 6میلیاردی دارد!

یک مربی گمنام بود، چه می‌کردید؟
امیرخان قلعه‌نویی برای لیگ بیستم هدایت گل‌گهر سیرجان را پذیرفت تا برای بیستمین سال پیاپی، بدون استراحت به مربیگری ادامه بدهد. خیلی هم خوب؛ خداوند سلامتی بدهد و امیرخان حالا حالا در فوتبال ایران تشریف داشته باشند. فقط اینکه وقتی خبر انتصاب قلعه‌نویی را شنیدیم، یاد ویدئوی معروف اعتراض او به داوران در بازی حذفی با استقلال افتادیم؛ جایی که امیر هر چه دلش خواست و از دهانش درآمد به کادر داوری و سر تا پای فوتبال ایران گفت و فیلمش را هم همه کشور دیدند. شاید کمیته انضباطی با این تصور غلط که امیر از سپاهان استعفا داده و خانه‌نشین است، این داستان را رها کرد، اما الان که او هدایت گل‌گهر را برعهده گرفته، منتظریم برخوردی متناسب صورت بگیرد. اصلا فرض کنید یک مربی گمنام این حرف‌ها را زده؛ خداوکیلی چقدر محرومش می‌کردید؟



 

این خبر را به اشتراک بگذارید