• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
دو شنبه 17 شهریور 1399
کد مطلب : 109407
+
-

100ثانیه خبر



      حمله به سایت‌های وردپرس
شرکت پشتیبان فایروال وب‌سایت Wordfence اعلام کرد، میلیون‌ها سایت «وردپرس» در این هفته مورد کاوش و حمله قرار گرفته‌اند. به گزارش زد دی نت، این حمله زمانی رخ داد که هکرها، با کشف آسیب‌پذیری «روز صفر» در بخش مدیریت فایل (File Manager) یعنی پلاگین محبوب وردپرس که روی بیش از 700هزار سایت نصب شده است، کار خود را آغاز کردند. هنوز مشخص نیست که هکرها چگونه موفق به کشف «روز صفر» شده‌اند، اما آنها از یک هفته قبل، کار تحقیق در مورد سایت‌هایی را که ممکن است این افزونه را نصب کرده باشند، شروع کرده بودند.

       چینی مرموز به زمین برگشت
فضاپیمای مرموز چینی که جمعه به فضا رفته بود، به زمین بازگشت. به گزارش تلگراف، این فضاپیما که قابلیت استفاده چندباره را دارد، در پرتابی آزمایشی، جمعه به فضا پرتاب شده بود و حالا به‌نظر می‌رسد پس از پایان ماموریت آزمایشی‌اش به زمین برگشته است. چینی‌ها نه درخصوص پرتاب و نه درخصوص بازگشت این فضاپیما که با موشک «لانگ‌مارچ2اف» به مدار زمین فرستاده شده بود، اطلاعاتی را منتشر نکرده‌اند.

       تسلا در بوسنی و هرزگوین
یک شرکت در بوسنی و هرزگوین وانتی مشابه «سایبرتراک تسلا» برای یکی از مشتریان خود ساخت! به گزارش رویترز، شرکت «استارک سولوشنز» در مدت زمان 8ماه یک خودروی «فورد رپتور اف-۱۵۰» را اوراق و حتی کوچک‌ترین قطعات آن را جدا کرد و در مرحله بعد با این قطعات یک خودروی بنزینی ساخت که ظاهر آن شباهت زیادی به سایبرتراک تسلا دارد. مدیر شرکت می‌گوید که یکی از مشتریان‌شان سفارش چنین وسیله نقلیه‌ای را به آنها داده است.

       آمازون به‌دنبال استخدام نیروهای بیشتر
شرکت آمازون اعلام کرد که قصد دارد با توسعه فعالیت خود به‌ویژه در روزهای شیوع ویروس کرونا، کارمندان بیشتری را به استخدام خود درآورد. به گزارش وب‌سایت سی‌نت، آمازون در برنامه خود به‌دنبال استخدام 10هزار کارمند جدید طی چند سال آینده است. این شرکت غول‌پیکر ازجمله شرکت‌هایی محسوب می‌شود که در جریان همه‌گیری بیماری کووید-19، مشتریان بسیار زیادی پیدا کرد و کسب و کارش حسابی رونق گرفت.

       یافتن اجساد با کمک گیاهان
پژوهشگران دانشگاه تنسی در مطالعات جدیدشان، اعلام کرده‌اند که تیم‌های جست‌وجو و نجات می‌توانند از درخت‌ها و بوته‌ها برای ردیابی اجساد در جنگل استفاده کنند. به گزارش سی‌ان‌ان، در این تحقیقات، مشخص شده است تغییرات شیمیایی در اکوسیستم اطراف اجساد، خاک، ریشه و برگ‌های گیاهان اطراف آن را دگرگون می‌کند. به گفته این پژوهشگران، چنین چیزی ممکن است به تغییراتی در ترکیبات محلول‌رسانی گیاه منجر شود که از راه دور نیز قابل رصد خواهد بود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید