• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
یکشنبه 16 شهریور 1399
کد مطلب : 109329
+
-

ونیز به کام صنعت مد و گردشگری

جشنواره ونیز با غیبت ستاره‌های سینما با حاشیه‌ها جلو می‌رود


  انیو موریکونه

در ابتدای مراسم فرش قرمز ونیز در مراسمی وی‍ژه یا‌د و خاطره «انیو موریکونه» آهنگساز بزرگ و جاودانه سینما  که در 7ژوئیه 2020(17تیر)در 91سالگی درگذشت، گرامی داشته شد. در این مراسم «آندره‌آ موریکونه»، فرزند این آهنگساز بزرگ و فقید همراه با «ارکستر سمفونیک رم» آهنگ فیلم «روزی روزگاری در آمریکا» را اجرا کرد. موسیقی فیلم«روزی روزگاری در آمریکا» از شناخته شده‌ترین و برجسته‌ترین آثار «انیو موریکونه» بود.  

  فرش قرمز
تمدید چارچوب زمانی اعمال محدودیت‌های همگانی در ایتالیا، بسیاری از دست‌اندرکاران سینمای جهان و گردانندگان بازار بین‌المللی فیلم را از شرکت در هفتادوهفتمین دوره جشنواره ونیز منصرف کرده است. از همین رو در این دوره از جشنواره، تمرکز بیشتر روی مد لباس بازیگران و کارگردانان مشهور بوده، در این دوره اهمیت ویژه‌ای به ماسک‌های روی صورت و طراحی آنها نیز داده شده، بازیگران و کارگردانان حاضر در ونیز با ماسک‌های متفاوت و با طراحی‌های زیبا در برابر دوربین خبرنگاران خودنمایی کردند.

   دشت خاموش
فیلم «دشت خاموش» ساخته «احمد بهرامی» در نهمین دوره بخش افق‌های هفتادوهفتمین دوره جشنواره ونیز روز جمعه 4سپتامبر (14شهریور) به‌صورت آنلاین به نمایش در آمد. فیلم «دشت خاموش» به داستان مردی تنها می‌پردازد که به‌عنوان پیشکار در یک کوره آجرپزی کار می‌کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید