• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
یکشنبه 16 شهریور 1399
کد مطلب : 109322
+
-

از آزادی تا هرج و مرج

دریچه
از آزادی تا هرج و مرج

نشست هفتگی شهرکتاب، سه‌شنبه هجدهم شهریور، ساعت ۱۵ به نقد و بررسی کتاب « از آزادی تا هرج و مرج» اختصاص دارد که با حضور داریوش مودبیان و اسدالله امرایی به‌صورت مجازی در مرکز فرهنگی شهرکتاب برگزار می‌شود.
به گزارش همشهری، اخیرا کتاب «از آزادی تا هرج و مرج» که گزیده‌ای از داستان‌های کوتاه طنز اسلاومیر مروژک است با انتخاب و ترجمه داریوش مودبیان به همت نشر گویا منتشر شده است.
اسلاومیر مروژک، کاریکاتوریست، داستان‌نویس، طنزپرداز و نمایشنامه‌ نویس لهستانی؛ تابناک‌ترین چهره تئاتر معاصر لهستان و یکی از نامدارترین طنزآوران امروز داستان‌نویسی و جهان نمایش است. همچنین پرآوازه‌ترین نمایشنامه‌نویس لهستانی در قرن بیستم که بیشتر نوشته‌هایش در سراسر جهان به زبان‌های گوناگون ترجمه شده و به نمایش درآمده‌است. مروژک که کار ادبی خود را با داستان نویسی آغاز کرده بود، تا پایان عمر چند رمان و مجموعه داستان کوتاه و نیمه بلند از خود به چاپ رساند: فیل، قلمدان، موش در کمد وکوچولو. کتاب حاضر گزیده‌ای از داستان‌های کوتاه طنز از این نویسنده است.
علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهر کتاب، به نشانی Instagram/bookcityculturalcenter به‌طور مستقیم پیگیری کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید