• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 16 شهریور 1399
کد مطلب : 109319
+
-

تام‌گیتس و کارآگاه مریلا

ویترین
تام‌گیتس و کارآگاه مریلا

 چهاردهمین جلد مجموعه تام‌گیتس، نوشته لیز پیشون با نام «بیسکوییت، گروه‌های موسیقی و نقشه‌های خیلی بزرگ» از سوی انتشارات افق منتشر شد.
در این کتاب ماجرای جدیدی از تام مطرح می‌شود. او این‌بار دفتر خاطرات خواهرش را بدون اجازه می‌خواند و از چیز‌هایی سردرمی‌آورد. خواهرش از این موضوع عصبانی می‌شود و درگیری‌هایی بین‌شان رخ می‌دهد. درنهایت تام از او ایده می‌گیرد و شروع به نوشتن خاطراتش می‌کند و برای خاطراتش نقاشی می‌کشد.
داستان‌های «تام گیتس»، تلفیقی از متن و تصویرند و بیشتر حجم این کتاب‌های قطور و پربرگ را تصویر پر کرده که همین امر به علاوه طنز اثر آن را برای کودکان به‌ویژه کودکان کم‌خوان مناسب کرده است.  
کودکان با خواندن داستان‌های تام گیتس نوشتن را فعالیتی سرگرم‌کننده یافته و به نوشتن و روایت‌کردن با کمک تصویر تشویق می‌شوند.
آتوسا صالحی مترجم این کتاب می‌گوید: در کنار خاطره‌نویسی، موضوعات دیگری هم در این جلد مطرح می‌شود که می‌تواند در این روز‌های کرونایی که بچه‌ها در خانه قرنطینه هستند، کاربردی و مفید باشد.
ماجراهای آشپز غیب‌شده، ششمین جلد از مجموعه «کارآگاه مریلا» نیز دیگر کتابی است که به‌تازگی با ترجمه ریحانه جعفری از سوی نشر افق منتشر شده است. نویسنده این مجموعه کیت پنکهرست است که برای کودکان داستان می‌نویسد.
کیت پنکهرست ماجراهای هیجان‌انگیز کارآگاه ماریلا را در 8جلد نوشته و تصویرگری آن را هم خود او انجام داده است. مطالعه ماجراجویی‌های دختربچه‌ای دوست‌داشتی در کتاب آشپز غیب‌شده-کارآگاه مریلا6 برای کودکان جذاب و هیجان‌انگیز است.
نشر افق حق انتشار (کپی‌رایت) مجموعه ماجراهای کارآگاه ماریلا را به زبان فارسی از ناشر اصلی خریداری
کرده است.
افق «بیسکوییت، گروه‌های موسیقی و نقشه‌های خیلی بزرگ» را در ۲۸۰صفحه با شمارگان هزار نسخه به‌قیمت ۳۰هزار تومان منتشر کرده است. ماجراهای آشپز غیب‌شده هم در 176صفحه با شمارگان هزار و 100نسخه به‌بهای 25هزار تومان منتشر شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید