• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 16 شهریور 1399
کد مطلب : 109295
+
-

استقلال به‌دنبال سرمربی موقت؟

استراماچونی برای آسیا نمی‌آید، از فکری و قلعه نویی پالس‌هایی صادر شده، اما استقلال می‌خواهد منتظر مرد ایتالیایی بماند


شرایطی که هفته گذشته بر باشگاه پرسپولیس گذشت و اتفاقاتی که مدیران این تیم پشت سر گذاشتند، این هفته به باشگاه استقلال منتقل شده و آبی‌ها هم مو به مو در حال از سر گذراندن همان شرایط هستند. یکی دو روز بعد از اینکه سرخپوشان در داربی شکست خوردند،خبر فسخ قرارداد و جدایی مهدی ترابی هم به هواداران رسید و همین دو اتفاق کافی بود تا پرسپولیسی‌ها نگران از آنچه در باشگاه محبوب‌شان می‌گذرد مقابل ساختمان این باشگاه تجمع کنند. بلافاصله مدیران پرسپولیس به آرام کردن هواداران خود پرداختند و از خوش‎شانسی آنها این اتفاقات با خرید 4بازیکن جدید مصادف شد و غائله خیلی زود خوابید. شوک جدایی ترابی با 4خرید جدید تا حدودی به فراموشی سپرده شد و غم شکست در داربی هم به مرور فراموش شد و البته شکست استقلال در فینال هم کمک زیادی به فراموش شدن نتیجه داربی کرد.
اما استقلالی‌ها هم از ابتدای این هفته وارد همان بحرانی شدند که هفته گذشته گریبان پرسپولیس را گرفته بود. آبی‌ها روز پنجشنبه جام حذفی را به شکل بدی از دست دادند، بلافاصله سرمربی تیم‌شان جدا شد و نیمکت تیم به حالت معلق درآمد و یک روز بعد هم خبر جدایی علی کریمی در رسانه‌ها پیچید. همین اتفاقات کافی بود تا هواداران از صبح شنبه مقابل ساختمان باشگاه جمع شوند و مدیران باشگاه را مواخذه کنند. مهم‌ترین پرسش هواداران معترض درباره علی کریمی بود که با پاسخ امیدوارکننده‌ای از سوی مدیران تیم همراه نشد. کریمی دو پیشنهاد وسوسه‌کننده از قطر دارد که یکی از آنها از باشگاه الخور بوده و ظاهرا یک پیشنهاد خوب هم از ترکیه به این بازیکن رسیده است. اما واکنش سعادتمند به جدایی یکی از ستون‌های خط میانی استقلال چیست؟ او دیروز در مقابل باشگاه خطاب به هواداران گفت: «شما کریمی را راضی کنید بماند، من بیشترین دریافتی یک بازیکن در ایران را به او می‎دهم!» سعادتمند با این صحبت عجیب بخشی از اختیارات و مسئولیت‌هایش در جایگاه سرپرست باشگاه را به هواداران تفویض کرد و به آنها ماموریت داد با ستاره تیمشان مذاکره کنند! از ستاره‌های استقلال، وریا غفوری هم بعد از شکست در فینال دیگر آفتابی نشده و دیروز و پریروز در تست کرونای بازیکنان هم شرکت نکرده است. البته درباره وریا حرفی از جدایی نیست، او فقط مطالباتی از باشگاه دارد که تا این مطالبات را دریافت نکند در تمرینات حاضر نخواهد شد. سعادتمند که بعد از فینال حذفی در شبکه‌های اجتماعی مدعی شده بود یک استقلال کهکشانی برای هواداران می‌سازد دیروز هم مقابل باشگاه به هواداران شاکی و معترض قول داد طی یکی دو روز آینده سه چهار خرید خوب خواهد داشت. اما اخباری که از توافق‌های او با بازیکنان می‌آید و اسم‌هایی که شنیده می‌شود برای هواداران چندان امیدوارکننده نیست. گویا بابک مرادی از ماشین‎سازی و امیرحسین کریمی از پیکان بازیکنانی هستند که استقلال با آنها توافق کرده و این برای باشگاهی که نقل‌وانتقالات را با شایعه حضور احسان حاج‌صفی، واسعی و آرمان رمضانی استارت زده بود قانع‌کننده نیست. البته گفته می‌شود توافق استقلال با محمدحسین مرادمند مدافع شهرخودرو هم در مراحل نهایی است. استقلال مدافع وسط زیاد دارد اما حضور مرادمند، شایعه جدایی دانشگر را که از الوکره قطر پیشنهاد دارد قوت می‌بخشد.

مثلث آبی؛ قلعه، فکری، استرا
سوای بحث بازیکن‌ها، در بحث سرمربیگری و نیمکت هم استقلال همچنان وضعیت نامشخصی دارد. درباره آندره‌آ استراماچونی آخرین خبر رسمی که منتشر شده حاکی از این است که او قطعا برای 4بازی لیگ قهرمانان آسیا نخواهد آمد و اگر هم توافقی انجام شود برای بعد از این مسابقات خواهد بود. بنابراین استقلال برای بازی‌هایی که از 10روز دیگر آغاز می‌شود نیاز عاجل به سرمربی دارد، یک نفر که شاید «سرمربی موقت» باشد و با آمدن استراماچونی برود. دیروز جواد نکونام رسما با فولاد خوزستان تمدید کرد و نام او از گمانه‌زنی‌ها حذف شد. امیر قلعه‌نویی هم با گل‌گهر توافق کرده اما شنیده می‌شود نزدیکان او به استقلال پیغام داده‌اند هنوز در سیرجان قراردادی منعقد نشده و درصورت تمایل استقلالی‌ها امیر می‌تواند توافق با گل‌گهر را به هم بزند. از طرف دیگر علی نظری‌جویباری که باجناق محمود فکری است و هر دوی آنها بعد از سال‌ها حضور در استقلال حالا در نساجی هستند گفته اگر استقلال فکری را بخواهد او بدون هیچ مشکلی قائمشهر را ترک خواهد کرد. البته معادله استقلال و نساجی یک سویه جالب دیگر هم دارد. مالک باشگاه نساجی که طبعا پستش در این باشگاه بالاتر از نظری‌جویباری است رفاقت دیرینه‌ای با امیر قلعه‌نویی دارد. بنابراین می‌تواند اجازه جدایی فکری را ندهد تا استقلالی‌ها بمانند و امیر! اینها احتمالاتی است که بعضی از آنها کمی عجیب و غریب به‌نظر می‌رسند اما فراموش نکنید که با موضوع مهمی مثل سرمربیگری در استقلال طرف هستیم و هیچ‌چیز عجیبی، غیرممکن نیست.


ترابی قطعی کرد، سرلک آمد، شجاع عدد داد
شرایط در باشگاه پرسپولیس آرام‌تر از باشگاه رقیب است و اهداف سرخپوشان در فصل نقل‌و انتقالات یکی‌یکی دارند تیک می‌خورند. قرمزها لااقل سرمربی خودشان را می‌شناسند و همین برای اینکه کارها بهتر پیش برود کافی است. مدیران پرسپولیس روز گذشته پنجمین خرید خود را هم قطعی کردند و نام میلاد سرلک هم به آقایی، آل‌کثیر، لک و پهلوان اضافه شد. سرلک دیروز قراردادش را با سرخپوشان قطعی کرد و بلافاصله راهی تمرین شد. جلسات در باشگاه پرسپولیس برای تمدید قرارداد علیپور و بشار رسن هم دیروز ادامه داشت و ظاهرا کار این 2بازیکن خوب پیش می‌رود. یکی دیگر از بازیکنانی که دیروز در باشگاه دیده شد، شجاع خلیل‌زاده بود که یکی دو روز قبل، از احتمال رفتن حرف زده بود. او که برای تعیین تکلیفش به باشگاه آمده بود به خبرنگاران گفت به‌احتمال زیاد ماندنی است اما اگر هم یک‌درصد قرار بر جدایی باشد با توجه به بند 400هزار دلاری جدایی‌اش چیزی حدود 12میلیارد تومان از این انتقال به باشگاه خواهد رسید که برای جذب جانشین او کافی خواهد بود. شجاع مدعی شد: «اگر جدا شوم چندبرابر آنچه در این سال‌ها گرفته‌ام به باشگاه درآمد می‌رسانم.» واقعا 12میلیارد چندبرابرِ دریافتی شجاع در این سال‌هاست؟ آخرین خبر درباره پرسپولیس هم قطعی شدن قرارداد مهدی ترابی با قطری‌هاست. ستاره‌ای که رسول‌پناه منتظر بازگشت او بود، طی روزهای گذشته به قطر رسید، قرنطینه‌اش را پشت سر گذاشت و بعد از طی مراحل قانونی برای عقد قرارداد با باشگاه العربی قطر آماده شد. العربی امسال مهرداد محمدی را هم از پرتغال به قطر آورده و ترابی دومین ایرانی این تیم خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید