• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 13 شهریور 1399
کد مطلب : 109123
+
-

دستور رئیس‌جمهور برای اینترنت رایگان دانش‌آموزان در سال جدید تحصیلی

هیچ کودکی نباید از تحصیل محروم بماند

بازگشایی سال تحصیلی مدارس پس از ایام عزاداری دهه نخست محرم، دغدغه دیگر دولت در مقابله با ویروس کروناست. رئیس‌جمهور از رعایت 80درصدی پروتکل‌های بهداشتی در مجالس و روضه‌ها، راضی بود و برای بازگشایی مدارس هم امیدوار بود هم آموزش وجود داشته باشد و هم حفظ جان دانش‌آموزان و مردم صورت گیرد.
حسن روحانی در جلسه چهارشنبه هیأت‌دولت به موضوع آغاز سال تحصیلی مدارس از نیمه شهریورماه اشاره کرد و گفت: از 15شهریور می‌خواهیم بگوییم که فاصله‌ای بین جان و یادگیری و آموزش وجود ندارد و هم می‌شود درس خواند، هم می‌شود مراتب تحصیلی را ادامه داد و هم جوان‌های ما می‌توانند به آینده خودشان امیدوار باشند. مسئله درس خواندن در همه مراحل تحصیلی از دبستان، دبیرستان، دانشگاه و همه مراحل برای ما بسیار مهم است و ان‌شاءالله این کار به‌خوبی با درنظر داشتن تمامی پروتکل‌های بهداشتی که از طرف ستاد ملی کرونا اعلام شده است، انجام می‌گیرد و همه به دقت آن را عمل خواهند کرد و نوجوانان و جوانان ما به‌خوبی در سلامت باشند و در عین حال تحصیل خودشان را هم انجام بدهند.
براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، روحانی تأکید کرد: تصمیم ما بر این است و ابلاغ من هم بر همین مبناست که امسال هیچ کودک ایرانی نباید از تحصیل محروم بماند و همه باید بتوانند تحصیل خودشان را انجام دهند. روحانی گفت: علاوه بر تحصیل حضوری که در چارچوب پروتکل‌ها، بعضی مدارس برای دانش‌آموزان هر روزه خواهد بود، بعضی از مدارس ممکن است یک روز در میان باشد و وابسته به شرایط مدرسه و جمعیت است که ابلاغ می‌شود و بر آن مبنا عمل خواهد شد. رئیس جمهور افزود: علاوه بر حضور، صدا و سیما برای آموزش فضای مجازی هم در این زمینه فعال خواهد بود.
رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به ضرورت فراهم بودن آموزش مجازی رایگان برای دانش‌آموزان تصریح کرد: در مدارس دولتی هم وزارت آموزش و پرورش یک شبکه‌ای را به نام شبکه شاد تهیه دید که در اختیار دانش‌آموزان عزیز قرار گرفت. برای این شبکه مردم متحمل یک پرداخت مالی می‌شدند و هر مقداری که آموزش و پرورش لازم می‌داند که از این شبکه در حد ضرورت استفاده شود، آن خانواده هم ناچار بود به‌خاطر اینکه از آن شبکه استفاده شده پول اینترنت بدهد. 
امروز به سازمان برنامه و بودجه، وزیر ارتباطات و وزیر آموزش و پرورش دستور دادم که شبکه شاد برای مدارس دولتی و برای دانش‌آموزان باید بدون هزینه باشد و خانواده‌ها هیچ پرداختی در این زمینه نباید انجام دهند. همانطور که وزارت ارتباطات مدارس را به شبکه ملی اطلاعات متصل کرده و این کار بدون هزینه انجام گرفته و این کار بزرگ را انجام داده است، این کار هم باید انجام بگیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید