• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 13 شهریور 1399
کد مطلب : 109119
+
-

ال‌کلاسیکو روی هوا

فوتبال دوباره زنده شد؛ برنامه آغاز لیگ‌های مختلف و بازی‌های ملی، کمین رونالدو برای رکورد دایی

 روزهای فوتبالی در راهند. برنامه لالیگا که اعلام شد، ال‌کلاسیکوهای رفت‌وبرگشت افتاد به آبان و فروردین، اما قرار بود 22شهریور و همزمان با هفته اول رقابت‌های فصل جدید لالیگا یک ال‌کلاسیکوی اضافه دوستانه برگزار شود که دیروز خبر فوری آمد که این دیدار فعلا لغو شده است. اگر لغو این بازی تکذیب یا زمان آن به تاریخی دیگر موکول شود، بارسلونا در نخستین مسابقه جدی دوستانه با سرمربیگری رونالد کومان به مصاف رئال‌مادرید می‌رود که سخت‌ترین آزمون برای یک سرمربی تازه‌وارد است. این دیدار هم اگر لغو نشود، مثل دیدار رفت آبان‌‌ماه در نوکمپ بدون تماشاگر برگزار می‌شود. از بارسا خبر می‌رسد که مسی احتمالا به‌خاطر فیرپلی مالی که من‌سیتی از آن واهمه دارد و اوضاع اقتصادی پس از کرونا در تیم ماندنی است. دیروز پدرش در بارسلونا با سران باشگاه جلسه داشت، اما خود مسی حاضر به گفت‌وگو نیست. باشگاه هم عکسی از کیت اول فصل اول تیم گذاشت که مسی هم در آن حاضر بود و این مفهومش برای هواداران یعنی اینکه مسی جایی نمی‌رود. بارسا با واینالدوم و لائوتارو در تماس است، اما راکیتیچ به سویا رفته و ویدال و سوارس هم در آستانه انتقال به اینتر و یوونتوس هستند، اما از محل انتقال آنها پولی گیر باشگاه نمی‌آید؛ به‌طور مثال راکیتیچ با یک و نیم میلیون یورو به‌علاوه آپشن‌های احتمالی آینده (9میلیون) واگذار شده و دو تای دیگر احتمالا مجانی خواهند رفت. نکته عجیب اینجاست که این دقیقا همان تاریخی است که هفته اول لالیگا باید آغاز شود و دیدار بارسا با تیم تازه صعود کرده الچه و رئال مقابل ختافه به‌خاطر یک ال‌کلاسیکوی دوستانه عقب افتاده است؛ دلیل؟ اسپانسرها و مسائل مالی.

   لیگ برتر
لیگ برتر هم همزمان با لالیگا افتتاح می‌شود. در هفته اول بازی چندان مهم و دندان‌گیری نداریم. 2دیدار منچسترسیتی - استون ویلا و برنلی - منچستریونایتد در هفته اول به تعویق افتاده است. پس این دو تا لیگ بدون پایه‌های ثابت ال‌کلاسیکو و غول‌های منچستر از جمعه و شنبه هفته آینده آغاز می‌شود.

   سری آ
تاریخ برگزاری سری‌آ یک هفته دیرتر است و باید از 29شهریور و آخرین روزهای تابستان منتظر تماشای آن باشیم. با یوونتوس و اینتر و تقویت میلان و رم و البته ناپولی و 2تیم لاتزیو و آتالانتا که پدیده‌های فصل قبل بودند، بازی‌های جذابی در پیش است. اتفاقا لاتزیو و آتالانتا در قرعه‌کشی مسابقات این فصل که دیروز انجام شد در هفته اول با هم افتادند. اینتر به مصاف تیم تازه صعود کرده بنونتو می‌رود، یووه با سمپدوریا و رم در زمین پارما بازی دارد.

   لیگ یک
لیگ یک فرانسه هم شروع شده و خیلی زود جدال فصل بین پاری‌سن‌ژرمن و لیون که در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا حضور داشتند، برگزار می‌شود. دو تا شنبه دیگر منتظر این بازی باشید؛ همزمان با آغاز لیگ برتر و لالیگا.

   لیگ پرتغال
امسال باید لیگ پرتغال را جدی‌تر دنبال کنیم؛ چون مهدی طارمی به پورتو رفته و بنفیکا هم حسابی تقویت شده. بازی‌های لیگ برتر این کشور هم از 30شهریور آغاز خواهد شد. بازی اول پورتو مقابل تیم براگاست که بازی نسبتا سختی است، مقابل تیم سوم فصل قبل.

   بوندس‌لیگا
در آلمان از همان هفته اول جنگ داریم. بایرن مونیخ جمعه 2هفته دیگر افتتاحیه بوندس‌لیگا را با پذیرایی از شالکه برگزار می‌کند. دورتموند هم یک روز بعد یک بازی سخت زودهنگام با مونشن‌گلادباخ دارد.

   اروپا
قرار شده رقابت‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا هم از 29مهر شروع شود؛ لیگ اروپا از اول آبان. البته بازی‌های مقدماتی و انتخابی زودتر انجام خواهد شد. دور اول و دوم مرحله انتخابی برگزار شده و دور سوم 2هفته دیگر خواهد بود.

   لیگ ملت‌ها
رقابت‌های یورو2020 به‌خاطر کووید-19یک سال عقب افتاد، اما بازی‌های ملی تعطیل نیست. لیگ ملت‌های اروپا که دومین دوره خود را تجربه می‌کند، امسال با دیدارهای انتخابی استارت می‌خورد. امشب بازی جالب و زیبای بین آلمان و اسپانیا را از دست ندهید. ساعت 23:15 امشب به فاصله کوتاهی پس از خرد شدن بارسلونا مقابل بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان شروع خوبی برای فیفادی‌های بعد از کروناست. البته بازیکنان بایرن مونیخ به‌دلیل کمتر استراحت کردن نسبت به سایر تیم‌ها در بازی امشب حضور ندارند. برنامه دیگر بازی‌های امشب به این شرح است؛ اوکراین- سوئیس، ترکیه- مجارستان، روسیه- صربستان، بلغارستان- ایرلند، فنلاند- ولز، مولداوی- کوزوو، اسلونی- یونان، لتونی- آندورا و جزایر فارو- مالت که تقریبا هیچ‌کدام ارزش تماشا ندارند. اما فردا هم بازی مهم داریم. شاید ایتالیا- بوسنی گزینه خوبی برای دیدن باشد. ایتالیا 3روز بعدتر به مصاف هلند می‌رود که نمی‌شود آن بازی را از دست داد. هلند همزمان با بازی امشب ایتالیا در ساعت 23:15 با لهستان و دارودسته لواندوفسکی بازی می‌کند. شنبه هم از میان تیم‌های مهم بازی انگلیس مقابل ایسلند را در پیش داریم، بلژیک با دانمارک، پرتغال- کرواسی و سوئد- فرانسه که شبی شلوغ‌تر با بازی‌های حساس‌تری است. 3روز بعدتر فینال جام جهانی2018 بین فرانسه و کرواسی در گروه3تکرار خواهد شد و پرتغال هم با سوئد بازی می‌کند. کریستیانو رونالدو شاید بتواند در این دو بازی سخت فاصله 10گله خود را با رکورد گل‌های ملی علی دایی کمتر کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید