• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 13 شهریور 1399
کد مطلب : 109113
+
-

نیازمند: دوست نداشتیم قلعه‌نویی آنطور از سپاهان برود

برگزار نشدن بازی پرسپولیس هم به ضرر خودمان شد هم بقیه

نیازمند: دوست نداشتیم قلعه‌نویی آنطور از سپاهان برود

امیرحسین اعظمی| پیام نیازمند بهترین دروازه‌بان لیگ نوزدهم بود؛ دروازه‌بانی که در 17‌بازی دروازه سپاهان را بسته نگه داشت و میانگین 0.5‌گل خورده در هر بازی را در کارنامه‌اش ثبت کرد. نیازمند روی هم رفته از متریکا نمره6.99 را کسب کرد تا بالاتر از دروازه‌بانانی مثل رحمتی با نمره6.98 و رادوشوویچ با نمره6.9 قرار بگیرد. او در گفت‌و‌گو با همشهری صحبت‌های جالبی درخصوص اتفاقات این فصل داشته است.

    سپاهان شروع خوبی داشت اما در نهایت نه‌تنها قهرمان نشد بلکه سهمیه هم نگرفت. فکرش را می‌کردید چنین سرنوشتی داشته باشید؟
ما فصل را خوب شروع کردیم و حتی در بدترین حالت ممکن هم تصور نمی‌کردیم که سهمیه را از دست بدهیم. ما در شروع لیگ صدرنشین بودیم و در نیم فصل شرایط بسیار خوبی داشتیم ولی مصدومیت‌ها، آماده نبودن چند بازیکن کلیدی، بدشانسی، اشتباهات داوری و برخی مسائل دیگر باعث شد تا امتیازهای مفتی از دست بدهیم. فاجعه‌بار‌ترین اتفاق هم این بود که در نیم فصل دوم حتی در یک بازی بیرون از خانه هم نتوانستیم برنده شویم. همه این مسائل به تیم ضربه زد. نیم‌فصل دوم ورق برگشت و مشخص نشد چه بلایی سر تیم ما آمد.

   فکر نمی‌کنی مسائل فنی و تاکتیکی هم در ناکامی‌های سپاهان نقش داشت؟
در این خصوص باید کادر فنی صحبت کند. ما واقعا تیم خوبی داشتیم ولی یکباره همه‌‌چیز تغییر کرد و این برای ما ناراحت‌کننده بود.

   خیلی‌ها اعتقاد دارند حاضر نشدن سپاهان مقابل پرسپولیس هم سرنوشت شما و هم سرنوشت لیگ را عوض کرد. این موضوع را قبول داری؟
آنقدر در مورد این بازی صحبت شده که دلیلی نمی‌بینم بخواهم دوباره در این خصوص صحبت کنم. همه در آن روز مقصر بودند. آن زمان هنوز خیلی‌ها کرونا را جدی نمی‌گرفتند و آن مسائل در بد زمانی اتفاق افتاد. از طرفی بحث عدم‌حضور تماشاگران هم دیر اعلام شد و هواداران ما قبول نمی‌کردند که در این بازی خانگی به ورزشگاه نیایند. ما دیر به استادیوم رسیدیم و اتفاقاتی رخ داد که بازی برگزار نشد تا همه‌‌چیز شدیدا به ضرر ما تمام شود. بازی با پرسپولیس بزرگ‌ترین فرصت برای سپاهان بود تا به لیگ برگردد اما نشد. قبول دارم لغو این بازی نه‌تنها به ضرر سپاهان بلکه به ضرر همه مدعیان قهرمانی تمام شد. با آن 3 امتیازی که پرسپولیس گرفت خودش را جدا کرد و شرایط تیم ما سخت‌تر شد.

   فصل برای خودت چطور بود، آیا از عملکردت راضی بودی؟
من از عملکرد فنی خودم راضی هستم و خدا را شکر می‌کنم. درست است که در مقاطعی از نیم‌فصل دوم بدشانسی آوردیم و روند بازی‌ها طوری بود که تیم نتیجه نمی‌گرفت اما در مجموع به عقیده خودم عملکردم راضی‌کننده بوده است.

   صحبت از انتقالت به فوتبال اروپا شده است. این موضوع صحت دارد؟
چون زبان انگلیسی بلد هستم پیشنهاد اروپایی‌ام اول به‌دست خودم می‌رسد. تا الان که پیشنهادی نرسیده ولی مطمئنا اگر پیشنهاد خوبی باشد از این موضوع استقبال می‌کنم.

   شنیده می‌شد برای فصل جدید از پرسپولیس هم پیشنهاد داشتی؟
این قضیه به من مربوط نمی‌شود. من با سپاهان قرارداد دارم و بازیکن این تیم هستم.

   دوست نداری روزی در استقلال یا پرسپولیس بازی کنی؟
این طبیعی است که به این دو تیم بیشتر بها داده می‌شود و بازی‌هایشان پخش زنده دارد. به‌عنوان مثال بازی آخر ما در لیگ برتر که برای ما و خانواده‌هایمان حساسیت زیادی داشت پخش مستقیم نشد. با این حال من از حضور در سپاهان و اینکه چقدر دیده شدم و چه عملکردی داشتم راضی هستم.

   امیر قلعه‌نویی هم به شکل تلخی از سپاهان جدا شد. در این خصوص چه صحبتی داری؟
همه ما قلعه‌نویی را دوست داریم و اصلا دوست نداشتیم از سپاهان به این صورت جدا شود. در یک مقطع ایشان بیمار شد و از طرفی تیم هم نتیجه نمی‌گرفت و طبیعی است وقتی تیمی نتیجه نمی‌گیرد کادر فنی و سرمربی بیشترین فشار را متحمل شوند. اینکه چقدر ایشان مقصر هستند را نمی‌دانم ولی همه ما به اندازه خودمان مقصر بودیم که شامل بازیکن، مربی و باشگاه می‌شود. کسی نمی‌تواند خودش را از این موضوع جدا کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید