• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 13 شهریور 1399
کد مطلب : 109111
+
-

تکرار زیباترین بازی فصل

استقلال و تراکتور که با مربیان خارجی زیباترین بازی این فصل را انجام داده بودند، امشب با مربیان داخلی فینال جام‌حذفی را برگزار می‌کنند

تکرار زیباترین بازی فصل

فینال جام حذفی ایران از ساعت18:15 امشب در مشهد آغاز می‌شود تا فصل بسیار طولانی ‌99-98 بالاخره بعد از یک‌سال و 13روز به پایان برسد. استقلال و تراکتور امشب برای کسب تنها جام باقیمانده فوتبال ایران در این فصل مقابل هم قرار می‌گیرند. 2تیمی که فصل را با استراماچونی و دنیزلی آغاز کرده بودند، حالا با هدایت فرهاد مجیدی و ساکت الهامی باید برای کسب جام حذفی تلاش کنند؛ جامی که کسب آن می‌تواند در آینده حرفه‌ای این دو مربی نقش مهمی را ایفا کند.

  جام هشتم یا قهرمانی دوم؟
استقلال با 12بار حضور در فینال جام‌حذفی رکورددار این رقابت‌ها‌ست و در مقابل تراکتور پنجمین حضورش را در فینال تجربه می‌کند. آبی‌پوشان طی 11حضور قبلی در فینال 7بار به قهرمانی رسیده و 4بار شکست خورده‌اند. حاصل 4حضور قبلی تراکتور در فینال نیز یک عنوان قهرمانی در سال92 و 3بار شکست در فینال این مسابقات بوده است. استقلال با 7بار پیروزی در فینال رکورددار کسب جام نیز هست. تراکتور نیز بعد از استقلال، پرسپولیس و ملوان صاحب چهارمین رکورد حضور در فینال این رقابت‌ها‌ست.

  کاش مثل 10آبان باشید!
بازی رفت استقلال و تراکتور در لیگ برتر امسال بدون تردید زیباترین بازی این فصل از رقابت‌ها بود. در آن مسابقه حساس، سرمربیانی از ایتالیا و ترکیه روی نیمکت 2تیم بودند و هیچ‌یک از آنها دست به بازی دفاعی و محتاطانه نزدند تا یک مسابقه جذاب و پرحادثه شکل بگیرد. در مصافی که زیبایی‌هایش فراتر از سطح لیگ ایران بود، استقلال با نتیجه 4 بر 2 میزبان خود را شکست داد و شیخ دیاباته نیز هت‌تریک کرد. چند‌ماه بعد در بازی برگشت 2تیم تراکتور برای بستن بازی و کسب یک نتیجه تساوی به زمین آمد و استقلال هم نتوانست کاری از پیش ببرد و جنگ ساکت و فرهاد بدون گل مساوی شد. خیلی‌ها دوست دارند امشب مسابقه‌ای شبیه بازی رفت 2تیم را ببینند اما احتیاط همیشگی تیم‌ها در بازی‌های فینال، احتمال تماشای نمایشی شبیه بازی برگشت 2تیم را بالاتر می‌برد.

  غایبان فینال؛ یزدانی، اسدی، مظاهری
تقریبا همه مصدومان استقلال برگشته‌اند و به‌جز سیاوش یزدانی، تمامی آبی‌پوشان شرایط حضور در این میدان را به‌دست آورده‌اند. تنها محروم استقلال هم بهزاد غلامپور، مربی دروازه‌بان‌های این تیم است که غیبتش فقط در هنگام شادی‌های بعد از گل به چشم خواهد آمد. اما در آن سوی میدان رضا اسدی، هافبک مهم و تأثیرگذار تراکتور به‌دلیل اشتباهات عجیبش در بازی رفت و دریافت کارت قرمز از حضور در فینال محروم است. درون دروازه تراکتور هم رشید مظاهری همچنان درگیر مسائل حاشیه‌ای و فسخ قرارداد و... است و محمدرضا اخباری در غیاب او چالش بسیار سختی خواهد داشت. البته اخباری امسال در جام‌حذفی بازی‌های خوبی برای تراکتور انجام داده و سابقه گرفتن پنالتی را هم دارد.

  شوت از راه دور، خطرناک‌تر از پنالتی
اگر فینال به ضربات پنالتی بکشد تقابل اخباری با حسین حسینی دیدنی خواهد بود. حسینی در بازی نیمه‎نهایی مقابل پرسپولیس پنالتی گرفت و روحیه‌اش را برای بازی فینال بالا برد. از طرفی اخباری هم در دوران اوجش یکی از دروازه‌بان‌های موفق ایران ‌هنگام ضربات پنالتی بوده است.
 اخباری بعد از مصدومیتش چند سالی از اوج فاصله گرفت و اگر می‌خواهد دوباره به جمع گلرهای برتر ایران برگردد، این بازی فرصت خوبی برای اوست. البته پیش از رسیدن به ضربات پنالتی، استقلال و حسینی باید مراقب شوت‌های از راه دور بازیکنان تراکتور باشند. حسینی در هفته‌های اخیر گل‌های زیادی را از راه دور دریافت کرده و در مقابل تراکتور نیز یکی از شوت‌زن‌ترین تیم‌های ایران است. احسان حاج‌صفی، اکبر ایمانی، دژاگه، حسین مهری و... همگی شوت‌زن‌های موفقی بوده‌اند و خط دفاعی استقلال باید کاملا مراقب اتفاقاتی که اطراف محوطه جریمه این تیم می‌افتد، باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید