• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 12 شهریور 1399
کد مطلب : 109085
+
-

کمک 20میلیون یورویی آلمان به ناشران و کتابفروشان

دریچه
کمک 20میلیون یورویی آلمان به ناشران و کتابفروشان


دولت آلمان یک بودجه حمایتی 20میلیون یورویی به برخی بخش‌های صنعت کتاب برای مقابله با ویروس کرونا اختصاص داده که بین ناشران و کتابفروشی‌ها برای حمایت از آثار جدید و نیز بهبود خدمات آنلاین توزیع خواهد شد. این کمک مالی در زمره برنامه ملی حمایت از فرهنگ در کشور آلمان قرار گرفته و به‌زودی کمک‌های مالی دیگر تا سقف 10میلیون یورو که شامل حمایت از نویسندگان و مترجمان است به آن اضافه خواهد شد.
به‌گزارش لیوابدو، صنعت کتاب آلمان از حمایت قابل توجه دولت استقبال کرده و مونیکا گروتر، وزیر فرهنگ آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «صنعت کتاب آلمان خسارات بسیاری را از بحران همه‌گیری کرونا تاکنون متحمل شده. ناشران و کتابفروشی‌های ستون‌های مهم فرهنگ به شمار می‌روند و به همین دلیل به آنها در این بحران کمک می‌کنیم تا بتوانند روی پای خود بایستند.»
این برنامه حمایتی شامل کمک به بخش‌هایی می‌شود که دفتر مرکزی یا شعبه‌‌‌ای از آن در آلمان به تولید آثار چاپی، دیجیتال، صوتی به استثنای حقوق مولف اختصاص دارد و به ازای هر عنوان کتاب، 7500یورو اختصاص می‌یابد که تا 10هزار یورو قابل افزایش است.
کتابفروشی‌ها نیز مشروط به اینکه گردش مالی کمتر از 2میلیون یورو را در سال2019 گزارش دهند می‌توانند از این کمک بهره‌مند شوند که شامل ساخت کتابفروشی‌ها، آموزش کتابفروش‌ها، ایجاد وب‌سایت مدرن‌تر و خرید ضروریات خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید