• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 12 شهریور 1399
کد مطلب : 109031
+
-

خبرهای کوتاه

  باید مانور سراسری زلزله برگزار شود
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بر ضرورت برگزاری مانور سراسری زلزله در کل کشور با همکاری تمامی سازمان‌ها و مشارکت مردم تأکید کرد. رضا کرمی محمدی، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، در دیدار با فرمانده یگان ویژه تهران بزرگ که در محل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران انجام شد، گفت: احتمال وقوع زلزله در تهران همیشه وجود دارد، از طرف دیگر با توجه به جمعیت ثابت تهران و جمعیت شناوری که از اطراف به تهران می‌آیند با فرهنگ‌های متفاوتی روبه‌رو هستیم. بنابراین در زمان بحران مسائل امنیت جانی و مالی شهروندان بسیار حائز اهمیت است که از هم ‌اکنون نیازمند برنامه‌ریزی‌های لازم در مورد آن هستیم. او با بیان اینکه باید برای ایجاد هماهنگی‌های لازم در زمان وقوع زلزله و بعد از زلزله با سازمان‌های مختلف جلسات مستمر برگزار شود، گفت: در همین خصوص برگزاری یک مانور سراسری زلزله در کل کشور با همکاری تمامی سازمان‌ها و با مشارکت مردم ضروری است تا با انجام شبیه‌سازی‌ شرایط وقوع بحران بتوانیم مشخص کنیم چه میزان آمادگی داریم و چه امکاناتی مورد نیاز است. سردار امجدیان، فرمانده یگان ویژه تهران بزرگ نیز در این دیدار با استقبال از پیشنهاد برگزاری مانور مشترک سراسری گفت: برای رسیدن به گفتمان مشترک و استفاده از تجهیزات و نحوه امدادرسانی در بحران‌ها از برگزاری رزمایش و مانورهای سراسری استقبال و همکاری خواهیم کرد. ضمن اینکه باید در این زمینه دستورالعمل‌های لازم تهیه شود. (همشهری)

  مرمت مسجد ارگ از سر گرفته شد
فاز سوم عملیات بازسازی و ایمن‌سازی‌ مسجد ارگ در منطقه12، با اجرای تاسیسات برق، ساخت تعدادی سرویس بهداشتی در ضلع شرقی زیرزمین و اتمام سنگ کاری، تکمیل زیرزمین مسجد و نصب درهای شبستان‌های مردانه و زنانه به اتمام رسید و پیش از آغاز‌ماه محرم و برای برگزاری آیین‌های عزاداری حسینی آماده بهره‌برداری شد. به‌گفته صفا صبوری دیلمی، معاون امور فنی و عمرانی شهرداری تهران قرار است اجرای معدود اقدامات باقی مانده پروژه از این پس و با توجه به پایان مراسم مربوط به تاسوعا و عاشورای حسینی از سرگرفته شود. (همشهری)

  احداث مسیر دوچرخه‌سواری در بزرگراه‌های شرق پایتخت
شهردار منطقه۱۳ از احداث حدود ۷هزار متر طول مسیر ویژه دوچرخه‌سواری در اتوبان شهید دوران خبر داد و گفت: بحث ایمنی در مسیر دوچرخه‌سواران از اولویت‌های مدیریت شهری این منطقه است. مرتضی رحمان‌زاده در این‌باره گفت: مسیر دوچرخه‌سواری در قسمتی از بزرگراه شهید یاسینی نیز اجرا می‌شود و با این حساب طول کل مسیر حدود ۷هزارمتر و عرض آن ۱۲۰ تا ۱۵۰ سانتی‌متر خواهد بود. این مسیر از میدان شهید کلاهدوز آغاز و تا درب شرقی متروی شهید کلاهدوز ادامه دارد که به‌وسیله علائم جداکننده فیزیکی و نوشتاری طراحی و جانمایی شده است. (همشهری)

این خبر را به اشتراک بگذارید