• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 12 شهریور 1399
کد مطلب : 108994
+
-

قالیباف در خوزستان


محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس نخستین سفر استانی‌اش را با شعار نظارت میدانی بر حوزه‌های انتخابیه از خوزستان کلید زد. او بنا دارد در ردای سکان دار بهارستان، شهر به شهر برود و پیگیر مطالبات مردمی باشد. سفر قالیباف به خوزستان 4روزه است. خبرگزاری خانه ملت، هدف از این بازدید را، نظارت میدانی بر حوزه‌های انتخابیه نمایندگان استان و بررسی مشکلات این مناطق و پیگیری مطالبات مردم عنوان کرده است.
رئیس مجلس در نخستین روز سفرش به خوزستان برنامه‌های متعددی داشت که ازجمله آنها می‌توان به بازدید از تصفیه‌خانه آبادان، حضور در گلزار شهدای شهر آبادان و بازدید از پروژه اسکله صیادی بندر آبادان اشاره کرد.او در نخستین روز سفرش با استاندار خوزستان، فرماندار آبادان و جمعی از مقامات محلی دیدار کرد.

چرا دین خوزستان ادا نمی‌شود؟
رئیس مجلس بعد از بازدید از پروژه اسکله صیادی بندر آبادان بر اهمیت بررسی پروژه‌های استان خوزستان و تلاش برای بهره‌برداری از آنها تأکید کرد و گفت: وظیفه نخست مجلس، نظارت دقیق بر پروژه‌ها، کارها و اعتبارات است و مردم باید بدانند که پروژه‌های شهرستان‌شان در چه وضعیتی قرار دارد و چه وقت تکمیل می‌شود.
وی ادامه داد: عزیزی در اسکله آبادان به من می‌گفت که اگر واقعا خوزستان دین خود را ادا کرده و حقی دارد، چرا حق آن را ادا نمی‌کنید؟ قطعا این حرف، حرف بجا و حقی است و مطمئنا و ان‌شاء‌الله با همان روحیه این مسائل را دنبال می‌کنیم.

چرا به خوزستان آمدم؟
قالیباف همچنین به مزار شهدای گمنام عملیات کربلای5 رفت و در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره علت حضور در استان خوزستان با وجود گرمای بسیار شدید استان، گفت: این حرف تکراری بوده اما واقعیت است، امروز در شهر آبادان نیز خانمی به این مسئله اشاره کردند که چرا باوجود گرما به استان خوزستان سفر کرده‌ام، علت این مسئله این است که ما مسئولان نتوانستیم دین خود را به مردم خوزستان ادا کنیم.


مکث
شائبه انتخاباتی یک سفر


دیروز همزمان با خبر‌های کوتاه و بلندی که از سفر و حواشی سفر رئیس مجلس به خوزستان منتشر می‌شد حسین میرزایی، نماینده اصفهان درباره سفرهای استانی رئیس مجلس گفت: سفرهای استانی رئیس مجلس شورای اسلامی را حداقل از ۲منظر می‌توان مورد بررسی قرار داد؛ نگاه اول این است که ایشان فقط برای حل مشکلات خوزستان به این استان سفر کردند و انگیزه دیگری ندارند که این کار قابل تقدیر و تشکر است.
او در گفت‌وگو با ایلنا، ادامه داد: اما نگاه دوم این است که ایشان خدایی ناکرده سفرهای انتخاباتی ریاست‌جمهوری را کلید زده باشند که جای تأسف دارد؛ چرا که مجلس اولویت‌های مهم‌تری دارد که از رئیس آن انتظار می‌رود به آنها بپردازد.
این عضو کمیسیون اصل۹۰ مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اگر ایشان قصد ورود به انتخابات ریاست‌جمهوری را داشته باشند، صدمات جبران‌ناپذیری به مجلس خواهند زد.وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه مگر برای انتخاب رئیس مجلس بین نمایندگان توافق صورت نگرفته بود که اگر فردی رئیس شد دیگر در انتخاب ریاست‌جمهوری شرکت نکند، گفت: بله، این موضوع از توافقات نمایندگان بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید