• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 11 شهریور 1399
کد مطلب : 108968
+
-

محرم متفاوت با سریال های همیشگی

دهه اول محرم با وجود تولید مجموعه‌های جدید با پخش سریال‌های تکراری گذشت

محرم متفاوت با سریال های همیشگی

فهیمه پناه آذر_روزنامه نگار

دهه اول محرم گذشت و با وجود تولید 3سریال جدید برای ایام محرم، تلویزیون در ۱۰ روز گذشته دست به دامان سریال‌های تکراری شد. پخش چندین باره «مختارنامه»، «مدار صفر درجه» و 2سریال «مرضیه» و «عقیق» که سال‌های گذشته از تلویزیون پخش شده‌اند، فرصتی را برای مدیران سازمان و شاید سازندگان سریال ایجاد کرد تا سریال‌های در حال تولید به جدول پخش شبکه‌ها برسند. البته علت این تأخیر به‌طور رسمی از سوی مدیران سازمان اعلام نشده است. دهه اول محرم و تعطیلات ۵ روزه برای مخاطبان تلویزیون به تماشای سریال‌های تکراری گذشت.

تأخیر در پخش سریال‌های جدید
«سرزده»، «زمین گرم» ، «بوم و بانو» و «نجلا» 4سریالی هستند که مدیران سازمان برای محرم امسال تولید آنها را به کارگردانانی چون سعید نعمت‌الله، سعید سلطانی، بهرنگ توفیقی و... سفارش داده‌اند، اما با وجود حجم گسترده تبلیغ این سریال‌ها و اطلاع‌رسانی‌ها، هیچ‌کدام از این مجموعه‌ها به جز نجلا که برای ‌ماه صفر تولید می‌شود، امکان پخش نیافتند و برای پخش، نهایی نشده‌اند.

بازار داغ سریال‌های تکراری
شبکه‌هایی چون ‌آی‌فیلم همیشه سردمدار پخش سریال‌های تکراری بود و امسال شبکه های اصلی چون یک، 2و 3 نیز به این جمع اضافه شدند؛ شبکه‌هایی که در دهه اول محرم با پخش سریال‌های تکراری چون مرضیه و عقیق زمان خود را گذراندند و شبکه یک نیز اعلام کرده مدار صفر درجه حسن فتحی را روی آنتن می‌برد؛ سریال‌هایی که برخی معتقدند تکرارشان بهتر از پخش سریال‌های جدید خسته‌کننده این روزهای تلویزیون است.

پخش زمین گرم از دهم شهریور 
زمین گرم به کارگردانی و نویسندگی سعید نعمت‌الله که نخستین تجربه کارگردانی این نویسنده محسوب می‌شود، ‌برای پخش از شبکه3 درنظر گرفته شده که از شب گذشته روی آنتن رفت. در شب‌های گذشته عقیق به نویسندگی نعمت‌الله و کارگردانی بهرنگ توفیقی که سال ۹۶ تولید شده بود، روی آنتن این شبکه رفت. قسمت پایانی این سریال ۱۱قسمتی جمعه‌شب پخش شد. در سریال جدید نعمت‌الله که کارگردانی آن را برعهده دارد، بازیگرانی چون مرجان شیرمحمدی، علیرضا خمسه، اصغر همت، نادر فلاح، کامران تفتی، علیرضا آرا، مارال فرجاد و... حضور دارند.

نجلا برای اربعین
نجلا سریال دیگری است که شبکه3 برای ایام صفر در نظر گرفته. این سریال قرار است همزمان با اربعین حسینی پخش شود و سازندگانش در تلاش برای رسیدن سریال به پخش هستند. نجلا به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور اول تیرماه جلوی دوربین رفت و به گفته سعید سعدی، تهیه‌کننده ۳۰ درصد از کار تصویربرداری سریال باقی مانده است. حسام منظور، مهرآوه شریفی‌نیا، آزیتا حاجیان، سوگل طهماسبی، هدایت هاشمی، مهرداد ضیایی، سیروس همتی و جواد پورزند از بازیگران این مجموعه هستند.

بوم و بانو از نیمه دوم شهریور
یکی از سریال‌های پرحاشیه بوم و بانو سعید سلطانی است. سریالی که قرار بود از اول محرم روی آنتن شبکه2 برود، از نیمه دوم شهریور پخش آن آغاز می‌شود. سلطانی در بوم و بانو دوره پهلوی را به تصویر کشیده و داستانی عاشقانه و تاریخی دارد، اما این سریال در میانه راه تولید متوقف شد و بعد از چند روز تصویربرداری خود را از سر گرفت. بهنام تشکر، فریبا متخصص، مسعود رایگان و... از بازیگران شناخته شده این سریال هستند.

سرزده هم با تأخیر پخش می‌شود
شبکه یک هم یکی از تولیدات استانی خود را برای پخش درنظر گرفته بود که حالا این سریال از ۱۱ شهریور پخش می‌شود. سرزده از تولیدات خراسان رضوی است که در ۹ قسمت روی آنتن می‌رود. بهرنگ علوی، علی انصاریان، نسیم ادبی، ‌رؤیا میرعلمی، رامبد شکرابی و امیربهادر در سرزده بازی می‌کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید