• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
سه شنبه 11 شهریور 1399
کد مطلب : 108918
+
-

کلاهبرداری 2میلیاردی به بهانه فروش لیزینگی خودرو


17عضو یک باند کلاهبرداری که در قالب 7شرکت فروش لیزینگی خودرو از شهروندان بیش از 2میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بودند توسط پلیس آگاهی دستگیر شدند.
به‌گزارش همشهری، چندی قبل مأموران اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران به اطلاعاتی درباره فعالیت چند شرکت فروش لیزینگی خودرو دست یافتند. شواهد اولیه حاکی از آن بود که این شرکت‌ها در پوشش فروش خودرو از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.   از این رو پس از هماهنگی با سرپرست دادسرای ناحیه6 تهران، مأموران برای پلمب شرکت‌ها و دستگیری مدیران وارد عمل شدند. در جریان بررسی‌ها 7شرکت شناسایی شدند که مأموران در عملیاتی ضربتی موفق شدند 17نفر از افراد فعال در این شرکت‌ها را دستگیر کنند. ارزیابی‌های اولیه نشان می‌داد اعضای این باند حدود 2میلیارد تومان کلاهبرداری کرده‌اند. سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران در این‌باره گفت: در تحقیق از 17متهم که در این 7شرکت فعالیت داشتند مشخص شد فردی به‌نام فرامرز ۳۶ساله این شرکت‌ها را تاسیس کرده و یکی از همدستان خود را به‌عنوان مدیر شرکت انتخاب کرده است که فرامرز نیز دستگیر شد.
وی در ادامه گفت: اعضای این باند با تاسیس شرکت‌های کاغذی به‌بهانه فروش خودرو به‌صورت لیزینگ و شرایطی از شهروندان مبالغ زیادی را دریافت کرده بودند که کارآگاهان اداره چهاردهم قبل از اینکه مدیر اصلی این شرکت با پول‌های به‌دست آمده پا به فرار بگذارد موفق به دستگیری وی شدند. به‌گفته سردار لطفی به دستور سرپرست دادسرای ناحیه6 تهران، اعضای این باند برای تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران اداره14 پلیس آگاهی تهران قرار دارند و تلاش برای شناسایی افرادی که در دام این شرکت‌ها گرفتار شده‌اند ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :