• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 11 شهریور 1399
کد مطلب : 108915
+
-

در حاشیه سیاست

  کاهش مشارکت، محصول سیاه‌نمایی است
معصومه ابتکار، معاون رئیس ‌جمهور و از چهره‌های اصلاح‌طلب کابینه دوازدهم در گفت‌و‌گو با تسنیم درخصوص شائبه حمایت اصلاح طلبان از کاندیداتوری علی لاریجانی گفت: این خبر را نشنیدم، نشنیدم که از آقای لاریجانی حمایت کنند، اما اصلاح‌طلبان همیشه در جامعه ما خیرخواه بودند و خیرخواهی از این بابت بوده است که ما نباید مردم را از دست بدهیم. ابتکار در واکنش به این سؤال که برخی منتقدان می‌گویند کاهش مشارکت، محصول کارنامه اقتصادی دولت و ناتوانی دولت در عمل به وعده‌های اقتصادی داده‌شده در رقابت‌های انتخاباتی بوده است، گفت: این محصول ذهنیتی است که از عملکرد دولت در ذهن مردم نشسته است. اینکه آن ذهنیت چطور ایجاد شده، محصول 7 سال سیاه‌نمایی، تحریف و دروغ، تهمت و تخریب است.

  اولویت درمان« ارزش ملی مردم»
حسن بیادی از فعالان سیاسی اصولگرا در گفت‌وگویی با سایت انتخاب، درباره انتخابات ریاست ‌جمهوری 1400گفت: به‌نظرم هنوز زود است و تا پایان آذرماه احتمال وقوع حوادث غیرمترقبه سیاسی اجتماعی وجود دارد و کسانی هم که ورود به انتخابات را به‌صورت علنی شروع کرده‌اند توهم داشته و از بصیرت سیاسی لازم و آگاهی از شرایط موجود روز بی‌بهره‌اند. بیادی درباره اولویت نامزدهای ریاست‌جمهوری هم گفته: «به عقیده من «ارزش ملی مردم» بیشتر از «ارزش ملی پول» آسیب دیده که باید به‌صورت اورژانسی درمان شود و این مهم از عهده اکثر افراد مطرح برای کاندیداتوری انتخابات ریاست ‌جمهوری بر نمی‌آید و عاجزند.»

  شورای هماهنگی یا دخالت قوا؟!
سیدمرتضی نبوی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و هیأت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه در بخشی از گفت‌وگوی خود با پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره عملکرد شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی 3قوه گفت: اسمش هماهنگی است، نه دخالت. نبوی تصریح کرد: طبق وظیفه‌ای که رهبر انقلاب دارند، باید تعامل قوا را به‌سمت کارآمدی ببرند. معنی‌اش این نیست که اختیارات قوا نادیده گرفته شود، بلکه جاهایی هست که اگر این تصمیمات 3 قوه باهم هماهنگ نشود و تصمیم واحد اتخاذ نشود، اجرای موفق و کارآمد به‌دست نمی‌آید؛ مثلاً‌ در حادثه کرونا، اگر فرماندهی واحد نداشته باشیم مردم خیلی آسیب می‌بینند. کسی که اعلام کرد از تصمیمات ستاد کرونا تبعیت می‌کند، رهبر انقلاب بود. با حمایت ایشان این قضیه در کشور جا افتاد و دچار آن بحران‌هایی نشدیم که آمریکا، هند و برزیل با آن مواجه شدند.

  فتاح، دوست داشتنی و عجول است!
محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سؤال که با توجه به اظهارات اخیر فتاح، آیا او می‌تواند گوی سبقت را از قالیباف و جلیلی برباید و حتی با پیگیری ادبیات «بگم بگم» جای احمدی‌نژاد را پر کند؟ به نامه نیوز گفت: آقای فتاح نمی‌تواند کاندیدای نهایی اصولگراها باشد. ایشان صادق و صمیمی و دوست‌داشتنی و متواضع است، اما عجول و احساسی هم هست. من شخصا ممکن است از 3 گزینه‌ای که مطرح کردید به او رأی بدهم، اما اصلا این تصور را ندارم که بتواند از پس سمت ریاست‌جمهوری برآید.

این خبر را به اشتراک بگذارید