• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 11 شهریور 1399
کد مطلب : 108878
+
-

رازهای کفش کوهنوردی


خرید تجهیزات کوهنوردی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چراکه به‌طور مستقیم با سلامتی و ایمنی شما در ارتباط است. توجه داشته باشید که هنگام خرید وسایل مورد نیازتان، ایمنی وسایل در درجه اول قرار داشته باشند تا شما بتوانید با خیال راحت از کوهنوردی خود لذت ببرید.
     هنگام خرید به راحتی کفش، اندازه و شکل آن دقت کنید. همچنین کفش باید از قوزک پا حمایت و از پیچ خوردن آن جلوگیری کند. بنابراین روی لبه‌های خارجی کفش بایستید تا مطمئن شوید که ساق کفش از مچ پای شما محافظت می‌کند.
      کفی کفش و لبه‌های کناری آن باید محکم و بادوام باشد. پنجه کفش هم باید سخت و محکم باشد تا از انگشتان پا محافظت کند، به همین دلیل با یک پای خود چند ضربه به دیوار بزنید.
       بهترین زمان خرید کفش بعدازظهر است، زیرا پاها به‌علت تورم در بزرگ‌ترین سایز خود قرار دارند. هنگام خرید حتما یک جوراب ضخیم به همراه داشته باشید و کفش را یک سایز بزرگ‌تر انتخاب کنید.
       بعد از هر بار استفاده از کفش، حتما داخل کفش را از پارچه یا کاغذ خشک کاملا پر کنید و بند آن را ببندید تا کفش شکل و حالت خود را حفظ کند. کفش‌ها را در جای خشک با دمای متعادل نگهداری و از قراردادن آنها در جاهای بسیار گرم یا بسیار سرد و یا زیر نور مستقیم خورشید خودداری کنید.
       برای تمیز کردن، بندهای کفش را باز و کفی آن را خارج کنید. سپس کفش را زیر آب سرد ببرید و با یک برس گل و لای روی کفش را بشویید. سعی کنید آب به داخل کفش نرود. برای خشک شدن آن را در هوای معمولی قرار دهید. به هیچ عنوان از گرما و آتش و نور مستقیم آفتاب استفاده نکنید.
      وارد شدن رطوبت به درون کفش نه‌تنها آزار‌دهنده است، بلکه تماس مداوم کفش با آب می‌تواند از عمر مفید آن بکاهد. برای جلوگیری از این اتفاق از اسپری‌های ضد‌آب‌کننده استفاده کنید. برای این کار ابتدا روی کفش را تمیز و سپس اسپری را از فاصله ۱۵ تا ۲۰سانتی‌متری به‌طور یکنواخت روی کفش اسپری کنید و ۳۰ دقیقه زمان دهید تا کاملا خشک شود. به این ترتیب کفش شما ضد‌آب خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :