• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 10 شهریور 1399
کد مطلب : 108776
+
-

پیام مراسم عزاداری در حسینیه امام خمینی ره

رهبری
پیام مراسم عزاداری در حسینیه امام خمینی ره


مراسم عزاداری در حسینیه امام‌خمینی(ره) که بدون حضور جمعیت تنها با حضور یک سخنران و یک مداح برگزار می‌شود بازتاب زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشت. دفتر مقام معظم رهبری امسال در اطلاعیه‌ای اعلام کرد مراسم عزاداری امسال در حسینیه امام‌خمینی(ره) به‌علت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و ضوابط اعلامی ستاد ملی مقابله با کرونا به‌صورت عمومی برگزار نمی‌شود. برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی با بازنشر تصویر رهبر انقلاب که به تنهایی در حسینیه امام‌خمینی(ره) مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) را بجا می‌آورند، نوشتند که این تصویر در شرایطی که ستاد ملی کرونا همه را از اجتماعات نهی می‌کند پیام مهمی دارد. رهبر انقلاب در سخنرانی دهم مردادماه امسال نیز فرموده بودند: در عزاداری‌ها معیار آن چیزی است که ستاد ملی کرونا اعلام می‌کند. بنده هر چه آنها لازم بدانند مراعات خواهم کرد. توصیه و تأکید من به همه عزاداران، هیئات، منبری‌ها و مداحان نیز این است که ضوابط ستاد ملی کرونا باید رعایت شود، چرا که اگر همین مقدار مراقبت و کنترل هم سست شود، فاجعه‌ای بزرگ پدید خواهد آمد.
در همین حال مراسم عزاداری شب عاشورا با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه‌ امام خمینی(ره) برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین عالی در سخنانی، «صبر فردی» و «صبر اجتماعی» را دو دستور مهم قرآن کریم به اهل ایمان خواند و گفت: صبر فردی عبارت از عمل به احکام شرعی است اما صبر اجتماعی یعنی همکاری مؤمنان با هم در مقابل مشکلاتی که در داخل و یا از خارج برای جامعه اسلامی به‌وجود می‌آید و نسخه قرآنی برای سربلند بیرون آمدن از این سختی‌ها، رسیدگی به محرومان و امید دادن به یکدیگر با بیان دستاوردها و پیشرفت‌هاست. همچنین در این مراسم، حجت‌الاسلام واضحی به ذکر مصیبت و مقتل‌خوانی پرداخت.
این مراسم تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

نامه وزیر بهداشت به رهبر انقلاب
دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت در نامه ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفای ایشان تصریح کرد: صمیمانه مراتب قدردانی و سپاس بیکران خود و همه همکارانم را خدمت حضرتعالی که در برگزاری مراسم عزای حسینی، نمادین و همچون همیشه درس آموز و اسطوره وار عمل فرمودید تقدیم می دارم.

این خبر را به اشتراک بگذارید