• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 6 شهریور 1399
کد مطلب : 108747
+
-

جدایی روح از بدن

مسی به بارسلونا فکس زده که می‌خواهد قراردادش را فسخ کند منچستر سیتی حالا به گزینه اول این ستاره برای ادامه فوتبالش تبدیل شده است

جدایی روح از بدن


پریشب در رسانه‌های اسپانیایی خبری منتشر شد که همه جهان را در شوک فرو برد. آلفردو مارتینس خبرنگار نزدیک به باشگاه توییت کرد که مسی به باشگاه فکسی فرستاده و خواهان فسخ قراردادش با بارسلونا شده. بلافاصله واکنش‌ها به این خبر آغاز شد. عده‌ای از هواداران مقابل باشگاه تجمع کردند و خواستار استعفای بارتومئو، رئیس باشگاه شدند. بعد از شلوغی‌های مربوط به رفراندوم جدایی کاتالونیا از اسپانیا که سرکوب شد، این مهم‌ترین تجمع اعتراضی در این باشگاه بود. نامزدهای ریاست انتخابات باشگاه مثل لاپورتا، فونت و... هم از فرصت استفاده کردند و علیه بارتومئو مصاحبه کردند. بندیتو، دیگر نامزد ریاست تحلیل کرده که بارتومئو مسی را تحت فشار گذاشته تا تصمیم به ترک بارسلونا بگیرد و از محل فروش او 150میلیون یورو پول به‌دست بیاورد و تراز مالی را مثبت کند. مسی سالی 70میلیون حقوق می‌گیرد. سیاست بارتومئو این است که تیم را بازسازی کند و از شر دستمزدهای نجومی مسی و سوارس خلاص شود. اتفاقا یکی از دلایل ناراحتی مسی رفتاری است که اخیرا باشگاه با سوارس که دوست صمیمی اوست داشته. مهاجم اروگوئه‌ای برای فسخ قراردادش خواهان دریافت غرامت 25میلیون یورویی (حقوق یک سال) شده. آژاکس، اینتر و چند باشگاه دیگر خواهان این بازیکن هستند اما دورانداختن سومین گلزن تاریخ باشگاه، مسی را ناراحت کرده. یک دلیل دیگر هم پیغامی بوده که رونالد کومان، سرمربی جدید به مسی داده و به او گفته که در تیمش دیگر از امتیاز دادن به بازیکن خاصی خبری نیست و او باید در خدمت تیم باشد. کومان به سوارس رسما گفته که علاقه‌ای به او ندارد. حتی از بوسکتس،آلبا، پیکه و سرگی روبرتو هم که دستمزدهای بالا می‌گرفتند خواسته شده تا اگر می‌خواهند بمانند، حقوق خود را کاهش دهند.

  بند جنجالی
سال گذشته وقتی بند عجیب قرارداد مسی که او در پایان هر سال اگر تا پیش از 10ژوئن درخواست جدایی بدهد می‌تواند به‌عنوان بازیکن آزاد باشگاه را ترک کند، جنجال درست کرد اما از داخل باشگاه همه اطمینان می‌دادند که چنین چیزی رخ نخواهد داد. حالا باشگاه که شبانه جلسه گذاشته موضعش این است که چون درخواست جدایی بعد از مهلت منقضی به باشگاه رسیده، از نظر قانونی مسی نمی‌تواند رایگان جدا شود. با این‌حال به‌خاطر شرایط کرونایی و با توجه به اینکه مدتی طولانی فوتبال تعطیل بود و فصل دیر تمام شد، مسی امیدوار است بتواند در مراجع قانونی از این حق برخوردار شود. لینه‌کر که خودش بازیکن سابق بارسا بوده از باشگاه خواسته در برابر این درخواست مقاومت نکند و بگذارد بهترین بازیکن تاریخ باشگاه مسالمت‌آمیز نوکمپ را ترک کند.

واکنش‌ها
لوییس فیگو 3 روز پیش در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا مسی می‌تواند مثل او یاغی شود و به رئال بیاید گفته بود دوران این یاغی‌گری ها گذشته و به‌نظرش مسی در بارسلونا بازنشسته می‌شود. حالا او زیر یکی از پست‌های مربوط به این خبر کامنت گذاشته: «اوه؛ یک لحظه تاریخی دیگر». همین واکنش‌ها قضیه را پررنگ‌تر جلوه می‌دهد. گاسپار، رئیس اسبق باشگاه گفته اگر جای رئیس باشگاه بود اجازه نمی‌داد این ستاره کمتر از رقم فسخ قراردادش یعنی 700میلیون یورو از تیم برود.
 
پیشنهادها

در سایت‌های شرط‌بندی فعلا شانس منچسترسیتی، پاری‌سن‌ژرمن و اینتر از بقیه تیم‌ها برای به خدمت‌گیری مسی بیشتر است اما نام تیم‌هایی مثل منچستریونایتد، آرسنال و حتی یوونتوس و میلان هم مطرح شده. 
من‌سیتی با کمک مالکان اماراتی‌اش به‌جای وقت تلف کردن برای دعواهای حقوقی بین بازیکن و باشگاه کاتالونیایی، حاضرند همین الان 300میلیون برای خرید او بدهند. البته تیم حقوقی باشگاه منچستری که اخیرا از حکم محرومیت دوساله از حضور در لیگ قهرمانان به‌خاطر رعایت نکردن فیرپلی مالی تبرئه شده، در حال بررسی روزنه‌های حقوقی برای فرار از محکومیت قطعی پس از خرید مسی است. شایعه شده که پاری‌سن‌ژرمن حاضر است مسی را با نیمار معاوضه کند. 
یک‌سری پیشنهاد هم درحد شوخی مطرح شده. مثلا سمپدوریا توییت کرده که «پیراهن شماره10باشگاه خالی است.» حتی کمپانی رپسول هوندا هم با فتوشاپ صورت مسی روی شخصی با لباس این باشگاه موتورسواری به صف مشتریان او اضافه شده؛ البته به‌شوخی! یک باشگاه بسکتبال آمریکایی هم به نام شیکاگو بولز از او خواسته به این تیم بیاید! 2 باشگاه چلسی و منچسترسیتی در لیست دنبال‌شوندگان لیونل مسی در اینستاگرام هستند و فردیناند خبر داده که لمپارد برای خرید مسی به آبراموویچ درخواستی ارائه کرده. خیلی باشگاه‌های دیگر خودشان یا هواداران‌شان عکس‌های مسی با پیراهن تیم‌شان را فتوشاپ کرده‌اند؛ حتی لکوموتیو مسکو! یک نکته دیگر؛ پدر مسی اخیرا در میلان خانه‌ای خریده است.

انتقادها
«لیونل مسی خواهان یک پروژه پیروز است» این پرتکرارترین تحلیل درباره درخواست جدایی مسی است. اخبار تأیید شده حاکی از آن است که تصمیم این بازیکن ربطی به شکست 2-8به بایرن مونیخ ندارد. او یک‌ماه پیش با گواردیولا صحبت‌هایی کرده بود. رونسرو، خبرنگار جنجالی رئالی که گاهی در قالب بوقچی فرو می‌رود گفته: «اگر مسی مجانی هم باشد دوست ندارد به رئال بیاید. او به‌قدری عاشق بارسا بود که با یک فکس جدا شد». یک خبرنگار دیگر هم گفته: «کشتی بارسا در حال غرق بود، ناخدا از کشتی پرید بیرون!» عده‌ای هم طعنه زده‌اند که کریستیانو رونالدو بعد از پیروزی 1-3بر لیورپول در فینال لیگ قهرمانان از رئال رفت و مسی پس از باخت 2-8به بایرن مونیخ در یک‌چهارم نهایی همین تورنمنت.

سیاسی
تحلیلی هم هست درباره اینکه خبر رفتن مسی یک اقدام سیاسی برای کله‌پا کردن بارتومئو است. رئیس باشگاه که دیروز برخی منابع خبر از استعفای او داده بودند، اگر استعفا بدهد، مسی می‌ماند. این چیزی است که لاپورتا، فونت و دیگر نامزدها اعلام کرده‌اند. اگر چنین اتفاقی بیفتد و همین الان رئیس استعفا بدهد و مسی بماند و لاپورتا بیاید، شاید بتوان نتیجه گرفت در پشت پرده زدوبندهای سیاسی رخ داده و مسی بازیگر اصلی این کودتا بوده است. البته دیروز برخی منابع خبری مدعی شدند حتی استعفای بارتومئو هم در تصمیم مسی برای ترک بارسا  تغییری ایجاد نمی‌کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید