• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 6 شهریور 1399
کد مطلب : 108723
+
-

مناسب‌سازی‌ ۷۲بوستان پایتخت

معاون وزیر کشور: تهران در مناسب‌سازی‌ اماکن عمومی برای معلولان پیشتاز است


تاکنون حدود ٦٠ تا ٧٠کیلومتر از معابر شهر تهران و ۷۲بوستان در این شهر مناسب‌سازی شده و در طراحی پارک‌هایی که جدید ساخته می‌شوند، موضوع مناسب‌سازی‌ از ابتدای طراحی لحاظ و با استانداردهای روز جهانی و کشور اجرا خواهد شد.
مهدی جمالی‌نژاد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار شهر، با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای مناسب‌سازی در شهر تهران توضیح داد: «شهر تهران نیز همانند سایر شهرهای کشور و البته در برخی موارد به‌عنوان شهر پیشتاز در مناسب‌سازی‌ بوده و دارای نماینده مستقل در کمیته‌های فنی و تحقیقاتی و دیگر کمیته‌های تخصصی در ستاد مناسب‌سازی‌ است.»
او با بیان اینکه موارد بسیاری از اقدامات مناسب‌سازی‌ در معابر، پیاده‌راه‌ها، بوستان‌های شهری و اماکن عمومی تهران به‌اجرا درآمده یا در مرحله اجراست، گفت: «5هزار کیلومتر مناسب‌سازی شهر تهران در دستور کار قرار گرفته و تاکنون حدود ٦٠ تا ٧٠کیلومتر از معابر شهر تهران مناسب‌سازی‌ شده است. همچنین در طرح جامع مناسب‌سازی‌ شهر تهران قرار است معابر بالای ١٢متر برداشت و برای این معابر برنامه مناسب‌سازی‌ تهیه شود. » جمالی‌نژاد خاطرنشان کرد: «علاوه بر این ساماندهی ۳۱شهرستان پایلوت برای مناسب‌سازی‌ در ۳۱استان کشور انجام و مناسب‌سازی‌ شهر یزد به‌عنوان پایلوت شهر جهانی دسترس‌پذیر و مناسب‌سازی‌شده در کشور انتخاب شده است. همچنین مناسب‌سازی‌ اردکان به‌عنوان دومین شهر مناسب‌سازی‌‌شده در استان یزد تصویب شد.»  رئیس ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور همچنین از تدوین سند راهبردی مناسب‌سازی‌ کشور با همکاری اعضای ستاد و ابلاغ آن برای اجرا به استانداران کشور خبر داد. او این را هم گفت که بررسی‌های موردی از سوی تیم ارزیابی و راستی‌آزمایی کمیته فنی و تحقیقاتی درباره اقدامات دستگاه‌های عمومی مانند شهرداری‌ها و اعلام موارد و مشکلات به آنان از دیگر اقدامات انجام‌شده در زمینه مناسب‌سازی است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید