• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 5 شهریور 1399
کد مطلب : 108685
+
-

جانشین رئیس پلیس راهور در گفت‌وگو با همشهری:

سفر به شمال ممنوع نیست

حمیدرضا بوجاریان- اشکان جهان‌آرای- خبر‌نگار

در میانه هفته‌ای که انتهای آن به تعطیلات چند‌روزه می‌رسد، خبر ممنوعیت ورود به شهرهای شمال با خبرهای متناقضی همراه شد. تعدادی از مسئولان استانی گفتند که ورود به استان مازندران در روزهای تاسوعا و عاشورای امسال ممنوع خواهد بود، اما جانشین رئیس پلیس راهور به همشهری می‌گوید: هنوز ستاد ملی مقابله با کرونا مصوبه‌ای برای چنین ممنوعیتی ابلاغ نکرده و محدودیت‌های اعلامی هم‌اکنون طبق روال همه تعطیلات گذشته است و بحث ممنوعیت ورود به استان مازندران بدون ابلاغ مصوبه‌ای از سوی ستاد، موضوعیت ندارد و تکذیب می‌شود. به گزارش همشهری، موضوع ممنوعیت ورود به مازندران در تعطیلات پیش‌رو که با هدف کنترل تجمعات و پیشگیری از افزایش شیوع کرونا در این استان طی روزهای اخیر مطرح شده صرفا درصورت تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا قابل اجراست. دیروز خبر ممنوعیت ورود به مازندران از سوی برخی رسانه‌های رسمی و پس از آن در فضای مجازی منتشر شد، اما پیگیری‌های همشهری از مرکز پلیس راه کشور نشان می‌دهد این اطلاعیه صحت ندارد. سردار سیدتیمور حسینی، جانشین رئیس پلیس راهور ناجا در پاسخ به این سؤال همشهری که آیا ممنوعیت تردد از محورهای کشور به سمت شمال ازسوی پلیس در تعطیلات پیش‌رو اعمال می‌شود، با رد این موضوع گفت: «اخباری که درباره ممنوعیت تردد در محورهای شمالی مطرح شده، ازسوی پلیس قابل تأیید نیست.» سردار سیدتیمور حسینی با تأکید بر اینکه پلیس اقدامی برای اعمال ممنوعیت تردد در محورهای منتهی به شمال کشور نداشته است، گفت: «پلیس راه مطابق با تعطیلات مرسوم، محدودیت‌های مشخصی را از امروز تا روز یکشنبه در محورهای شمالی کشور اعمال کرده است، اما این محدودیت‌ها به‌معنای ممنوعیت تردد در راه‌های ارتباطی شمال کشور نیست.»  وی ادامه داد: «محدودیت‌های اعمال‌شده از سوی راهور، مشابه محدودیت‌هایی است که هرهفته و در آستانه تعطیلات اعمال می‌شود و موضوع تازه‌ای را شامل نمی‌شود.»
جانشین رئیس پلیس راهور ناجا‌ در پاسخ به این سؤال همشهری که آیا راهور تصمیمی برای ممنوع‌کردن تردد به شمال کشور دارد یا نه، گفت: «پلیس‌راه راسا برنامه‌ای مانند آنچه در ایام نوروز در ممنوعیت ترددها در جاده‌ها اعمال کرد ندارد، مگر اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا چنین تصمیمی را به پلیس ابلاغ کند که در این صورت راهور مکلف به اجرای آن است، اما تاکنون چنین مصوبه‌ای از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا به راهور ابلاغ نشده است.»
محدودیت‌های مورد تأیید پلیس راهور به این شرح است: براساس محدودیت‌های ترافیکی اعمال‌شده از سوی پلیس راه کشور، روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی تردد در جاده‌های هراز و کندوان از پایتخت به سمت مازندران ممنوع است. محدودیت‌های ترافیکی جاده‌‎های مازندران از امروز و در آستانه تعطیلات روزهای تاسوعا و عاشورا تا سه‌شنبه ۱۱شهریورماه اعمال می‌شود. بر این اساس، تردد موتور‌سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر امروز (پنجم شهریور) تا ساعت ۶ صبح سه‌شنبه یازدهم شهریور از محورهای کرج – چالوس، هراز، فیروزکوه و بالعکس ممنوع است. بنابراین گزارش، تردد موتور‌سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام مأموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع است. افزون بر این ‌احمد حسین‌زادگان‌، استاندار مازندران نیز ابتدای همین هفته اعلام کرده که پیشنهاد ممنوعیت ورود به مازندران و بستن راه‌های ورودی به این استان به روی مسافران را به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه کرده تا از ورود گردشگران و مسافران در تعطیلات به این استان جلوگیری شود. او از درنظر‌گرفتن برخی محدودیت‌ها برای مسافران خبر داد و گفت: هیچ نوع خدماتی در سواحل مازندران به مسافران داده نمی‌شود. شرایط خاص مازندران در یک ‌ماه اخیر و افزایش شیوع کرونا در این استان سبب شد که مسئولان ملی نیز به سفرهای پرتعداد مسافران به این استان واکنش نشان دهند. وزیر بهداشت نیز دیروز از مردم خواست که به مازندران سفر نکنند تا موجب تشدید بیماری نشوند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران نیز در گفت‌وگو با همشهری ضمن درخواست از هموطنان برای پرهیز از سفر به مازندران، گفت: از مردم می‌خواهیم برای حفظ سلامت خودشان و پیچیده‌نشدن وضعیت کرونا در مازندران به این استان سفر نکنند. هرچند تعداد بستری‌شدگان کاهش یافته، اما وضعیت همچنان قرمز است و احتمال بازگشت به روند صعودی ابتلا درصورت کم‌توجهی مردم و افزایش سفرها به مازندران وجود دارد.
‌حسین حسن‌نژاد‌ درباره آخرین تصمیم‌ها برای ممنوعیت ورود به مازندران، گفت: ما پیشنهادی در این زمینه به ستاد ملی مقابله با کرونا دادیم و منتظر پاسخ هستیم. ستاد ملی امروز و فردا (چهارشنبه و پنجشنبه) جلسه برگزار می‌کند و اگر با این پیشنهاد موافقت شود حتما به‌طور گسترده اطلاع‌رسانی خواهد شد. این موضوع بستگی به سیاست‌های دولت در حوزه ‌ممنوعیت‌ها دارد و ممکن هم هست که با پیشنهاد موافقت نشود. برای ممنوعیت ورود به استان هم منتظر تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا می‌مانیم.
آخرین آماری که از مراکز درمانی مازندران اعلام شده، مربوط به عصر دیروز(سه‌شنبه) است که 878نفر مبتلا به کووید-19در این مراکز بستری هستند که از این تعداد 238نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت مراقبت قرار دارند. به گفته مسئولان مازندران، با وجود اینکه تعداد بستری‌شدگان در مراکز درمانی این استان نسبت به هفته‌های اخیر کمتر شده و در مسیری رو به کاهش قرار گرفته‌، اما این استان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد و افزایش جمعیت و تجمعات می‌تواند نمودار تعداد مبتلایان در این استان را یک‌بار دیگر افزایشی کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید