• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
چهار شنبه 5 شهریور 1399
کد مطلب : 108670
+
-

شاگرد یحیی در سپاهان

روز گذشته ساکت مدیرعامل سپاهان شد، اسماعیلی‌فر با این تیم 2‌ساله بست و خبر رسید کالدرون به گزینه اول نیمکت این تیم تبدیل شده است

امیرحسین اعظمی

سپاهان روزهای پرخبری را پشت سر می‌گذارد. این تیم که لیگ نوزدهم را به بدترین شکل ممکن به پایان رساند و حتی موفق به کسب سهمیه آسیا هم نشد، روز گذشته هم مدیرعامل جدیدش را شناخت و هم نخستین بمب نقل‌و‌انتقالات را منفجر کرد. البته اینطور که سپاهانی‌ها می‌گویند این پایان ماجرا نیست و باید منتظر انفجار بمب دوم هم بود.

  برنده نخستین دوئل فصل جدید
صبح روز گذشته دانیال اسماعیلی‌فر پس از مذاکره با منوچهر نیکفر، قراردادی 2‌ساله با سپاهانی‌ها امضا کرد تا شوکی بزرگ به پرسپولیس و تراکتورسازی وارد شود، تیم‌هایی که سخت دنبال بازیکن ذوب‌آهن بودند. این اتفاق در حالی رخ داد که یحیی از چند‌ماه پیش سخت دنبال راضی کردن شاگرد سابقش برای حضور در تهران بود اما در نهایت موفق به این کار نشد. جالب اینکه روابط عمومی باشگاه سپاهان خرید اسماعیلی‌فر را مهم‌ترین نقل و انتقال سال نامیده تا به نوعی برای سایر تیم‌ها ازجمله استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی یک‌ کری هم خوانده باشد. مهم‌تر اینکه علی پزشک، سخنگوی باشگاه سپاهان با انتشار یک پست از بمب دومی که قرار است مدیران سپاهان رونمایی کنند، خبر داده است.

 خرید نجومی
اسماعیلی‌فر در حالی به سپاهان پیوسته که گفته می‌شود این باشگاه برای یک فصل به این بازیکن 8 تا 10میلیارد تومان پول خواهد داد. آنها در این پست محمد ایران‌پوریان و مرتضی منصوری را هم در اختیار دارند ولی با اضافه شدن اسماعیلی‌فر که پست تخصصی‌اش دفاع و هافبک راست است، شاید ایران‌پوریان در لیست مازاد قرار بگیرد. اسماعیلی‌فر فصل گذشته در شرایطی که ذوب‌آهن نتایج ضعیفی گرفت، یک عملکرد معمولی داشت و در مقاطعی از فصل هم مصدوم بود. سپاهان فصل گذشته هم مشابه چنین خریدی را انجام داده بود و محمدرضا حسینی ستاره ذوب‌آهن را به خدمت گرفت ولی این بازیکن هم نتوانست درخشش در ذوب‌آهن را در سپاهان تکرار کند. به‌نظر می‌رسد یکی از دلایل اصلی در جذب اسماعیلی‌فر آن هم درحالی‌که سپاهان سرمربی‌اش را انتخاب نکرده، شکست دادن پرسپولیس در جذب این بازیکن باشد. ضمن اینکه سپاهانی‌ها همیشه در فصل نقل و انتقالات در تلاش بوده‌اند تا از پرسپولیس و استقلال عقب نمانند. در نهایت زمان مشخص خواهد کرد که سپاهان از این خرید سود خواهد برد یا اینکه ماجرای حسینی برای اسماعیلی‌فر هم تکرار خواهد شد.

  بازگشت ساکت
یکی دیگر از اتفاقاتی که روز گذشته برای سپاهانی‌ها افتاد، انتخاب محمدرضا ساکت به‌عنوان مدیرعامل این باشگاه بود. ساکت که تا همین چند ‌ماه پیش حضور در پست‌های مختلف فدراسیون را تست می‌کرد و یکی از مدیران مورد اعتماد تاج بود، حالا به سپاهان برگشته تا نشان دهد هیچ‌جوره نمی‌تواند از فوتبال دور باشد. این اتفاق در حالی رخ داد که تا همین دیروز سعید آذری گزینه اول سپاهانی‌ها برای مدیرعاملی بود اما پس از جواب رد مدیران فولاد، درنهایت ساکت این پست را در اختیار گرفت. با انتخاب ساکت حالا فقط مانده سپاهانی‌ها سرمربی فصل جدید خود را مشخص کنند. در حال‌حاضر سپاهانی‌ها مذاکراتی با نکونام داشته‌اند و حتی پرونده نویدکیا را هم نبسته‌اند اما یکی از بازیکنان این تیم به همشهری خبر داده مدیران ارشد به‌دنبال یک‌مربی اسمی خارجی هستند و این مربی کسی نیست جز گابریل کالدرون! این شایعات در شرایطی است که فدراسیون فوتبال اخیرا جذب مربی و بازیکن خارجی را منع کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید