• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 5 شهریور 1399
کد مطلب : 108667
+
-

واکنش پلیس امنیت به افشاگری‌های توییتری درباره تجاوز به دختران دانشجو

«ک. الف» دستگیر شد

پیگیری
«ک. الف» دستگیر شد


«ک. الف» فردی است که این روزها در شبکه‌های اجتماعی همه درباره‌اش صحبت می‌کنند. شخصی که چندین دختر جوان مدعی هستند آنها را مورد آزار و اذیت قرار داده و وادار به سکوت کرده است. حالا بعد از افشای چندین ادعا از این دست در توییتر، موج افشاگری‌ها بالا گرفته است؛ طوری که روز گذشته پلیس امنیت در واکنش به جریحه‌دار شدن افکار عمومی، «ک.الف» را بازداشت کرده است.
به گزارش همشهری، از هفته گذشته توییت دختری ناشناس درخصوص اینکه از سوی یکی از بازیگران مورد آزار و اذیت قرار گرفته است خبرساز شد. دختر جوان مدعی بود بعد از اینکه هنگام اجرای تئاتر با این بازیگر آشنا شده شماره تماسش را به او داده به خانه‌اش رفته و در آنجا از سوی وی مورد آزار و اذیت قرار گرفته و در نهایت توانسته از خانه آن بازیگر فرار کند. پس از این توییت، دختر ناشناس دیگری نیز ماجرای مشابهی درخصوص یکی دیگر از بازیگران مطرح کرد و گفت: این بازیگر از او سوءاستفاده کرده است.

جنجال «ک.الف»
هرچند هنوز صحت و سقم این ادعاها معلوم نشده، اما در ادامه توییت دیگری علیه یکی از دانش آموختگان دانشگاه تهران به نام «ک. الف» منتشر شد که بازتاب گسترده‌ای داشت و سلسله توییت‌های افشاگرانه را وارد مرحله تازه‌ای کرد. دختر جوانی مدعی شده بود که «ک.الف» او را فریب داده و به خانه‌اش کشانده و به وی تجاوز کرده است. هنوز به درستی زمان این حادثه و ابعاد پنهانش مشخص نبود، اما پس از این توییت بود که توییت‌های دیگر از گسترده بودن اقدامات این فرد حکایت داشت. هرچند بررسی‌ها نشان می‌داد که به‌طور رسمی از «ک.الف» در محاکم قضایی شکایتی نشده و همه‌‌چیز در حد ادعا آن هم در شبکه‌های اجتماعی بود، اما در ادامه چند نفر دیگر نیز ادعاهای مشابهی علیه او مطرح کردند تا نام این چهره دانشگاهی بیش از پیش مطرح شود. اما «ک. الف» چه‌کسی است؟ او یکی از دانشجویان قدیمی دانشگاه تهران در رشته باستان‌شناسی است که ادعا می‌شود با پرسه‌زنی در فضای داخلی دانشگاه با چرب‌زبانی دانشجویان دختر را به خانه خود دعوت می‌کرد. رفتن به خانه همان و باز شدن در کمد پر از نوشیدنی‌های الکلی همان. بعد نوبت به نوشیدن می‌رسد و دختر از همه جا بی‌خبر وقتی به هوش می‌آید، می‌بیند کار از کار گذشته و برهنه روی تخت افتاده است. این چکیده بیشتر روایت‌هایی است که قربانیان «ک. الف» در توییتر نوشته‌اند. هر چند برخی هم در سفر تفریحی یا علمی به برخی شهرها و جزیره‌ها در دام «ک. الف» افتاده و قربانی تجاوز شده‌اند.

افشاگری‌های توییتری
به‌دنبال جنجال بر سر«ک.الف» توییت‌های افشاگرانه ادامه یافت و حتی نام چند چهره مشهور هم به میان کشیده شد. دختران جوان دیگری هم این جسارت را پیدا کردند تا حوادث تلخی که در گذشته برای‌شان اتفاق افتاده بود را بازگو کنند. برخی از این روایت‌ها به سال‌ها قبل بازمی‌گشت و قربانیان در این سال‌ها اسرار تلخ‌ترین حادثه زندگی‌شان را سر به مهر نگه داشته بودند، اما حالا مجالی برای افشاگری پیدا کرده بودند. بررسی‌ها نشان می‌داد که اغلب این افشاگری‌ها در حد ادعا است و هیچ‌یک از قربانیان شکایتی مطرح نکرده‌اند. از سویی تعاریفی که آنها از «تجاوز» داشتند مختلف و دامنه‌اش گسترده بود با وجود این موج، این افشاگری‌ها همچنان ادامه دارد.

واکنش پلیس امنیت
در شرایطی که افشاگری‌های توییتری در این خصوص همچنان ادامه دارد، روز گذشته سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت از دستگیری «ک.الف» خبر داد. او گفت: متهمی که در روزهای گذشته شکایت‌های زیادی علیه او از جانب قربانیانش در فضای مجازی مطرح شده بود توسط پلیس امنیت عمومی پایتخت دستگیر شده است. وی درباره چگونگی دستگیری این چهره جنجالی گفت: مأموران پلیس امنیت عمومی تهران با رصد فضای مجازی با شکایت‌های متعددی روبه‌رو شدند که نشان می‌داد فردی به نام «ک.الف» با فریب دختران دانشجو و کشاندن آنها به خانه خود، اقدام به آزار و اذیت آنان کرده است که با توجه به حجم شکایت‌ها و جریحه‌دار شدن احساسات عمومی جامعه، تحقیقات گسترده‌ای در این زمینه آغاز و در نهایت متهم دستگیر شد و هم‌اکنون در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد. سردار رحیمی در ادامه درخصوص شاکیان پرونده گفت: همه شاکیان با اطمینان از محفوظ ماندن هویت‌شان نزد پلیس می‌توانند برای طرح شکایت به پلیس امنیت عمومی واقع در انتهای خیابان مطهری، خیابان سروش مراجعه کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید