• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 5 شهریور 1399
کد مطلب : 108655
+
-

دومین موزه جنگ تهران ایجاد می‌شود

شهردار منطقه۱۱ با تشریح اقدامات این منطقه در حوزه حفظ و حراست از ابنیه تاریخی و میراثی از شروع مذاکرات با ارتش برای تبدیل مهمانسرای دانشگاه امام‌علی(ع) به موزه خبر داد.
به گزارش همشهری، نصرالله آبادیان با بیان اینکه مطابق برنامه‌های پنج‌ساله دوم شهرداری تهران، شهرداری منطقه۱۱ از اواخر سال۱۳۹۵ اقداماتی را درباره حفظ و حراست از ابنیه تاریخی و میراثی در چند بخش آغاز کرد، گفت: در این راستا بعضی از پروژه‌ها مستقیما توسط شهرداری منطقه و برخی نیز با مشارکت مردم، سازمان‌ها و نهادهای مرتبط انجام شده است. شهردار منطقه۱۱ افزود: از طرح‌های مرمتی که توسط شهرداری منطقه۱۱ انجام شد می‌توان به طرح‌های مرمت مسجد مشیرالسلطنه و چهارسوق چوبی، پیرایش میدان و متروی حر و مرمت املاک تاریخی خیابان ولیعصر اشاره کرد که از نخستین اقدامات در این زمینه بود. آبادیان ادامه داد: مرمت مهمانسرای امام‌علی(ع) در خیابان پاستور غربی که ثبت ملی است، مرمت سقاخانه عزیزمحمد در خیابان فروزش و کتیبه صلوات در خیابان کارگر از اقدامات جاری است که این منطقه در این 3سال انجام داده است. وی اضافه کرد: مذاکراتی با ارتش در حال انجام است تا مهمانسرای دانشگاه امام‌علی(ع) تهاتر و تبدیل به موزه شود. این مهمانسرا که بنایی ارزشمند و فاخر است، اکنون محل استقرار کادرهای دانشگاه افسری است و پس از رایزنی و موافقت ارتش تبدیل به موزه جنگ خواهد شد.
شهردار منطقه۱۱ با بیان اینکه در یک‌سری از پروژه‌ها، این منطقه به‌عنوان تسهیلگر در پروژه‌های محرک توسعه عمل کرده، عنوان کرد: پیرایش جداره خیابان وحدت در حد فاصل مختاری تا شوش ازجمله این اقدامات است که طی آن با تسهیلگری و برگزاری جلسات فشرده جداره‌های حدود ۵۰پلاک در این محدوده بازپیرایی، طراحی و یکسان‌سازی‌ شد. علاوه بر این مرمت ملک‌هایی واقع در خیابان وحدت نبش اسدی منش و کوچه لولاگر به‌عنوان تنها کوچه قرینه‌ای انجام شده است.
آبادیان درباره مرمت میدان حسن آباد نیز افزود: مناقصه پروژه مرمت میدان حسن‌آباد به‌عنوان یکی از مهم‌ترین میادین شهر تهران، برگزار و مجری آن انتخاب شده است و طی آن جداره میدان بعد از آتش‌سوزی سال گذشته دوباره مرمت می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید