• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 5 شهریور 1399
کد مطلب : 108646
+
-

100ثانیه خبر

   تقلید از فتوسنتز برای کسب انرژی
دستگاهی که به‌طور مؤثر از روند طبیعی فتوسنتز تقلید می‌کند، پیشرفت بزرگی برای محققان انرژی به‌حساب می‌آید. یک تیم از دانشگاه کمبریج درحال کار روی فرایندی هستند که در نوع خود بی‌نظیر است. به گزارش نیو اطلس، جدیدترین گام در راه پاکسازی هوا و تبدیل انرژی، شامل یک ورق بی‌سیم مملو از فتوکاتالیست است که می‌تواند نور خورشید، آب و دی‌اکسیدکربن را به سوخت‌های تمیز تبدیل کند. محققان امیدوارند که با این فناوری، روزی انرژی مورد نیاز مزارع بسیار بزرگ را تامین کنند.

   زین هوشمند
یک مهندس کانزاسی، زین هوشمند برای دوچرخه ابداع کرده که می‌تواند راهکاری ایده‌آل برای دوچرخه‌سواران به‌منظور خلاص شدن از شر زین‌های سنتی باشد. به گزارش نیو اطلس، شکل این زین مانند مدل‌های معمولی است، اما باریک‌تر و براق‌تر است؛ ضمن اینکه روکش آن به‌جای پلاستیک فقط از فیبر کربن و پلیمر ساخته شده است. این زین به‌گونه‌ای طراحی شده که دوچرخه‌سوار براساس وزن و فرم بدنش می‌تواند به‌آسانی روی آن بنشیند و فشار کمتری را تحمل کند.

   بی‌ادبی ممنوع
یک شرکت فنلاندی با استفاده از هوش مصنوعی فونتی ابداع کرده که کلمات تحقیرآمیز و زشت را در متون تار می‌کند. به گزارش دیلی‌میل، بی‌ادبی سایبری به یکی از معضلات اساسی در اینترنت تبدیل شده است؛ به همین دلیل شرکت فنلاندی «تیتی‌اووری» امیدوار است با ارائه فونتی که بی‌ادبی را در نرم‌افزارهای ادیت متن، تار می‌کند، این مشکل را حل کند. با این روش، عبارت‌های زشت در نرم‌افزارهای ورد و اوت‌لوک تار می‌شوند.

   زوم، قطع شد
همزمان با شروع سال تحصیلی در آمریکا و برخی کشورهای اروپایی، نقص فنی اپلیکیشن «زوم» معلمان و دانش‌آموزان را به دردسر انداخت تا آنها نتوانند امور درسی خود را انجام دهند. به گزارش انگجت، شیوع ویروس کرونا باعث شده تا بسیاری برای انجام امور روزمره خود سراغ اپ‌ها و نرم‌افزارهای مخصوص ویدئوکنفرانس مانند زوم بروند، اما این برنامه به‌دلیل نقص فنی مشکلاتی را پیش روی همه کاربرانش گذاشت. البته مسئولان این اپ توانستند بخش اعظمی از مشکل را در کمتر از 24ساعت رفع کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید