• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 5 شهریور 1399
کد مطلب : 108613
+
-

بارها گزیده‌شدن از یک سوراخ

دیدگاه
بارها گزیده‌شدن از یک سوراخ


عباس عبدی؛ روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی

در احادیث آمده که مومن از یک سوراخ 2 بار گزیده نمی‌شود، پس می‌توان گفت اگر شخصی حقیقی یا حقوقی از یک سوراخ 2بار گزیده شد، به این معنی است که مومن نیست؛ یعنی حداقلی از عقلانیت را ندارد. با این حال، در جامعه ما 2بار که سهل است، برخی 20بار دست خود را در سوراخی می‌کنند که پیش‌تر دیگران از آن گزیده شده‌اند و روز از نو و روزی از نو.
از روز اول که روزنامه وارد این کشور شد و پس از آن رادیو، تلویزیون، ویدئو و ماهواره و اینترنت آمد، تا امروز با این مسئله روبه‌رو بوده‌ایم. مشکل این است که بعضی‌ها سوراخ دعا را گم کرده‌اند. مسئله اصلی وجود این ابزارهای رسانه‌ای نیستند و کل مردم دنیا در حال زندگی با این ابزارها هستند و اتفاق خاصی هم نمی‌افتد. به جای آنکه رسانه‌های داخلی آزاد شود و به‌راحتی در دسترس مردم باشند تا بتوانند آزادانه به مردم اطلاع‌رسانی کنند و خدمات دیگر بدهند، عده‌ای می‌خواهند جلوی رسانه‌های دیگر را بگیرند. نکته دیگر این است که می‌خواهند انسان‌ها را به‌گونه‌ای منضبط کنند که هر‌کسی را که حرف می‌زند، شناخته‌شده باشد، اما درنهایت کاری می‌کنند که همین افراد شناخته‌شده کنونی نیز ترجیح خواهند داد که هویت خود را مخفی کنند. همچنین می‌خواهند این کار را با ساختاری سیاسی و اداری انجام دهند که پیش‌تر نتوانسته کوچک‌ترین کاری را در این زمینه پیش ببرد و شکست خورده و فقط مشکل را به تأخیر انداخته است.
بنابراین نمایندگان مجلس هم که در امور دیگر کاری از آنها برنمی‌آید،  باید کارهایی از این قبیل انجام دهند تا فضای رسانه‌ای بسته شود و همچنین نشان دهند که در حال انجام کار و فعالیت هستند. به هر حال، کسانی این نمایندگان را به مجلس روانه کرده‌اند، از آنها انتظار دارند که کارهایی را انجام دهند و این همان کارهایی است که ظاهرا قرار است انجام شود. آنها ظاهرا در حال رفع مشکلات اقتصادی مردم هستند! این نمایندگان، وزرا و رئیس‌جمهور را نمی‌توانند استیضاح کنند، در نتیجه مشغول چنین کارهایی هستند. امیدواریم کسانی در این میان باشند که حداقلی از آشنایی را با حوزه رسانه و ارتباطات داشته باشند تا این مسیر را نروند و اشتباهات گذشته را تکرار نکنند، چراکه اینگونه اقدامات هیچ مشکلی را حل نمی‌کند و فقط مشکلات را انباشته می‌کند و در نهایت با آینده‌ای روبه‌رو خواهیم بود که امکان حل این مشکلات هم به شیوه‌های عادی نخواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید