• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 5 شهریور 1399
کد مطلب : 108611
+
-

مهدی‌کرباسچی؛ نخستین مدیرعامل‌همشهری‌ درگذشت

مهدی‌کرباسچی؛ نخستین مدیرعامل‌همشهری‌ درگذشت


مهدی کرباسچی، نخستین مدیرعامل موسسه همشهری و از مدیران خوشنام عرصه چاپ، نشر و فرهنگ درگذشت. 
مهدی کرباسچی نقش مهمی در شکل‌گیری سازمان اداری همشهری، تاسیس سازمان نیازمندی‌ها و توسعه روزافزون و قدرتمند پرتیراژترین روزنامه کشور داشت. تمامی افرادی که از نزدیک با مرحوم کرباسچی کار کرده‌اند اذعان دارند که او مدیری جامع‌نگر، خوش‌ذوق و ایده‌پرداز و در عین حال صریح و قاطع بود. 
کارنامه درخشان او در دوره اول مدیریت همشهری که این روزنامه را از نظر کمی در تراز روزنامه‌های مطرح منطقه و جهان قرار داد و از نظر کیفی نیز آن را بستر تحولات اجتماعی در جامعه ایران گردانید باعث شد تا یک‌بار دیگر در سال 97 از او خواسته شود تا مدیریت این بنگاه بزرگ مطبوعاتی را به دست گیرد که البته عمر این دوره از مدیریت او چندان نپایید و کوتاه بود.
او  3هفته پیش  در گفت و‌گو با  همشهری به مناسبت هشت‌هزارمین شماره انتشار، ‌گفته بود: برای یک روزنامه چند چیز حیاتی و ضروری است. نخست هدفگذاری موضوعی و واقعی نه ظاهری. دوم هدفگذاری مخاطب و سوم طراحی، ایجاد و انتخاب روش‌ها و امکانات مورد نیاز برای رسیدن به اهداف پیشین. در سال شروع، یعنی سال۱۳۷۱ هدفگذاری موضوعی ما 2بخش بود. در وهله اول هدف ما ایجاد روحیه شاداب و بانشاط برای مردم با توجه به اتمام ۸سال جنگ تحمیلی بود. هدف دیگر ما آشناکردن شهروندان با مسائل روز شهری و نحوه بهره‌برداری و استفاده بهینه از خدمات شهری نوین بود. 
مدیران و کارکنان همشهری درگذشت این مدیر خوشنام را به خانواده آن مرحوم و جامعه فرهنگی کشور تسلیت گفته و برای بازماندگان صبر مسئلت می‌کنند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید