• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 4 شهریور 1399
کد مطلب : 108597
+
-

بقای 3هفته‌ای ویروس کرونا روی گوشت مرغ

پژوهشگران با هدف تخمین میزان ماندگاری ویروس کرونا روی گوشت سفید و قرمز بخش‌هایی از گوشت و مرغ منجمد را با ویروس کرونا آلوده و آن‌را برای مدتی نگهداری کردند. 
آنها دریافتند که ویروس کرونا پس از ۲۱روز هنوز روی گوشت‌های منجمد باقی مانده است. با دریافت این داده‌ها دانشمندان هشدار دادند که این موضوع می‌تواند تأیید کند که چطور کرونا از طریق موادغذایی قادر است به دیگر کشورها منتقل شود. 
به تازگی با شیوع مجدد کرونا در ویتنام و نیوزلند بعد از چند‌ماه که هیچ موردی دیده نشده بود دوباره این بیماری در این 2کشور شیوع یافته و این یافته‌ها می‌تواند علت اصلی بروز دوباره بیماری را روشن کند. به‌عبارتی واردات بسته‌های موادغذایی آلوده می‌تواند منبع مهمی از شیوع دوباره ویروس کرونا در کشورها باشد.
 این در حالی است که بازار بین‌المللی غذا بسیار گسترده است و این موضوع می‌تواند رویدادهای غیرمترقبه‌ای را به‌همراه داشته باشد. 
پروفسور «جیمز وود» دامپزشک دانشگاه کمبریج در این مورد به روزنامه تلگراف گفت: باید توجه داشت با در دست داشتن این یافته‌ها کارگران کارخانه‌های موادغذایی باید بسیار هوشیار باشند تا درصورت آلوده بودن گوشت و موادغذایی به بیماری آلوده نشوند و بسیار مهم است تا میزان سلامت و آلودگی بسته‌های مواد غذایی برای واردات و صادرات مورد بررسی بیشتری قرار بگیرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید