• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 4 شهریور 1399
کد مطلب : 108580
+
-

100ثانیه خبر

  دوچرخه جیپ به‌زودی می‌آید
دوچرخه برقی کوهستان Full Suspension (2کمک فنره) جیپ با قدرت بالا و قیمتی باورنکردنی اوایل سپتامبر (کمتر از 2 هفته دیگر) به بازار عرضه خواهد شد. به گزارش انگجت، این دوچرخه‌ای است که به آسانی تپه‌ها و کوه‌ها را می‌پیماید و داشتنش آرزوی هر دوچرخه‌سواری است. این دوچرخه یک موتور الکتریکی 750واتی دارد که در زمان اوج، می‌تواند تا 1500وات نیز برسد و به لطف باتری‌های 48ولت 5/14آمپر بر ساعتی، می‌تواند مسافتی بین 48تا 97کیلومتر را نیز طی کند. وزن این وسیله نقلیه نیز حدود 36کیلوگرم است.

  کشف RX J1140+0307
تلسکوپ فضایی هابل تصویر یک کهکشان زیبا با سیاهچاله‌ای کم‌جرم منتشر کرد. ناسا با انتشار تصویر این کهکشان نوشت: این عکس به‌وسیله دوربین پیشرفته (ACS) هابل ثبت شده است. این دوربین که در سال2002روی هابل نصب شده است، با دید وسیع، تصاویر باکیفیت و فوق‌العاده‌ای را ثبت می‌کند. کهکشان جدید مارپیچی‌شکل است و RX J1140+0307نام دارد. بدین‌ترتیب از این اسم می‌شود دریافت که چه معمایی پیش روی اخترشناسان قرار دارد.

  چین در پی راه‌اندازی بزرگ‌ترین پایگاه داده‌های ژنتیک دنیا
چینی‌ها با جمع‌آوری اطلاعات ژنتیک بیش از 700میلیون مرد در این کشور، بزرگ‌ترین پایگاه داده ژنتیک جهان را تاسیس می‌کنند. به همین دلیل جمع‌آوری نمونه خون بیش از 700میلیون مرد در این کشور آغاز شده که شامل نوجوانان و کودکان نیز می‌شود. به گزارش تک تایمز، دولت چین این کار را با همکاری مدارس، شعب پلیس در سراسر چین و برخی نهادهای دولتی دیگر انجام می‌دهد. این برنامه به پیشبرد طرح‌های جامع بهداشت و سلامت در چین کمک کرده و به مقابله با بیماری‌های واگیردار در نقاط مختلف این کشور می‌پردازد.

  انگلیسی‌ها از فیسبوک و گوگل مالیات می‌گیرند
وزارت دارایی انگلستان از شرکت‌های گوگل و فیسبوک مالیات خواهد گرفت. به گزارش «میل آن ساندی»، وضعیت خراب اقتصادی و کاهش درآمدها باعث شده تا دولت انگلستان به فکر درآمدزایی از شرکت‌های فناوری باشد. انگلیسی‌ها آوریل گذشته و پس از آنکه مشخص شد روند مذاکرات جهانی درباره وضع مالیات بر شرکت‌های فناوری، بسیار آهسته است، قانون مالیات بر سرویس‌های دیجیتال خود را معرفی کرد. به‌نظر می‌رسد که این اقدام به رابطه تجاری انگلیس و آمریکا ضربه وارد کند.

  کوچک‌ترین ابررایانه جهان
شرکت ژاپنی NEC از عرضه پلتفرم جدیدی به نام اس‌ایکس آئورورا خبر داده که کوچک‌ترین ابررایانه جهان به‌حساب می‌آید و در عرصه هوش مصنوعی کاربرد بسیاری دارد. بنابر اعلام ‌وب‌سایت «تک‌رادار»، این پلتفرم ارائه خدمات هوش مصنوعی در عرصه بانکداری، بهداشت و درمان و برای استفاده مؤسسات مالی و اعتباری را تسهیل می‌کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید