• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
سه شنبه 4 شهریور 1399
کد مطلب : 108541
+
-

جشن دخترانه در کویر

مس رفسنجان از دسته دو به دسته یک و بعد به لیگ‌برتر فوتسال صعود کرد و امسال هم قهرمان شد

جشن دخترانه در کویر


لیلی خرسند ـ خبرنگار

شهر به استقبالت می‌آید، با درختان سبزش، درختانی که با خوشه‌های صورتی و زرد آرایش شده‌اند، با پسته‌ها؛ پسته‌هایی که همه ثروت مردم شهر هستند. انگار مردم لبخند‌هایشان را از همین پسته‌ها به ارث برده‌اند. کرونا وضعیت شهر را بحرانی کرده، کمتر کسی را بدون ماسک می‌بینی اما مهربانی را می‌توانی از چشم‌هایشان بخوانی و لبخندشان را از پشت ماسک‌ها ببینی. تا می‌دانند مهمانی، بیشتر تحویلت می‌گیرند. باورت نمی‌شود از باغ‌های سبز که بگذری، به شن و ماسه برسی، به کویر. این سبزی و خشکی در کنار هم رفسنجان را زیبا کرده. بناها و خانه‌های قدیمی، بادگیر معین، تنگه راگه، غار میرزا و... مجذوبت می‌کند. اما رمل‌ها و اودرج 1500ساله، تاریخی‌ترین درخت پسته هستند که بیشتر از هر چیزی دلت را می‌برند.


رفسنجان مثل هر شهر دیگری یک روز عادی را می‌گذراند، کافه‌ها بازند، بازاریان مشغول به کار، باغداران برای برداشت پسته آماده می‌شوند و...اما در گوشه‌ای از شهر دل توی دل دختران نیست، دخترانی که برای خودشان ‌رؤیا می‌بافند؛ رؤیای قهرمانی. چند نفر‌شان دختران همین شهر هستند، همان‌هایی که 3 سال پیش تیم را قهرمان لیگ یک کردند تا تیم را به لیگ برتر بیاورند. آنها 9 سال قبل هم تیم را از دسته دو به دسته یک رسانده بودند. امسال می‌توانند قهرمان شوند؟
لیگ فوتسال قرار بود اسفند تمام شود اما کرونا که آمد همه ‌‌چیز به هم خورد. شروع دوباره هم با اما و اگرها زیادی همراه شد ولی حالا در رفسنجان قرار است فینال برگزار شود. سایپا از تهران آمده، تیمی که در شهر خودش باخته و حالا می‌خواهد تلافی کند. کرونا اجازه نداده بازی تماشاگر داشته باشد و مسی‌ها هم مثل سایپایی‌ها این امتیاز را از دست داده‌اند اما روز بازی که می‌شود، تماشاگران به جلوی در ورزشگاه هجوم می‌آوردند. حتی مردان را هم می‌شود بین تماشاگران دید. از مسئولان باشگاه هم آمده‌اند تا از نزدیک بازی را ببینند. اما حراست نه قاطعانه به مردان می‌گوید و نماینده ستاد کرونا هم به تماشاگران اجازه ورود نمی‌دهد. چند نفری که سابقه بازی در فوتبال و فوتسال داشته‌اند، تنها تماشاگران بازی می‌شوند. نزدیک به 30نفر داخل سالن هستند. مسی‌ها که در بازی رفت 2 گل زده بودند، 4 گل دیگر هم می‌زنند و قهرمان می‌شوند. مسئولان، حراستی‌ها را قانع می‌کنند که باید در جشن قهرمانی حاضر باشند. هفته‌های پیش بمی‌ها که در لیگ فوتبال زنان قهرمان شده‌ بودند، در شهرشان جشن قهرمانی گرفتند. مسئولان مس آنها را مثال می‌زنند که در جشن کنار تیمشان بودند. آنها می‌گویند سال‌ها برای تیم زحمت کشیده‌اند و حق دارند که در بهترین روز کنار تیم باشند. شاید منظورشان این است که حق دارند با تیم عکس یادگاری بگیرند. همراه مسئولان چند نفری از تماشاگران هم خودشان را به داخل سالن می‌رسانند. بیش از 60نفر در سالن هستند، از هم فاصله دارند اما بعضی‌ها ماسک‌ها را کنار زده‌اند، این کارشان در روزهایی که کرونا در رفسنجان شدت گرفته، نگران‌کننده است.
دختران رفسنجان سر از پا نمی‌شناسند. حق هم دارند، سال اولی که به لیگ برتر آمدند، در یک قدمی سقوط بودند، سال قبل یک پای فینال و امسال قهرمان. همه از قهرمانی خوشحالند، حتی تیم رقیب. سایپایی‌ها باخته‌اند و باید ناراحت باشند ولی برای تیم قهرمان تونل شادی می‌زنند و شاید این به یادماندنی‌ترین اتفاق شب قهرمانی باشد. نیلوفر اردلان، کاپیتان سابق تیم ملی، برای نخستین سال است که مربیگری می‌کند و حالا به نایب‌قهرمانی تیمش هم راضی است. هفته‌های اول فصل فرشته کریمی، ستاره تیمش را به‌ خاطر مصدومیت از دست داد و در نیم فصل دوم هم فاطمه ارژنگی مصدوم را نداشت. او تیم جوان را تا پای فینال آورد اما مهم‌ترین درسی که به بقیه می‌دهد، خوشحالی از قهرمانی رقیب است.
در جشن قهرمانی از یک بازیکن تقدیر ویژه می‌شود؛ از فاطمه اعتدادی. اعتدادی بازیکن تیم ملی است. او سال قبل به رفسنجان آمد، زمانی که تیم در میانه‌های جدول بود. با آمدن اعتدادی مس مدعی قهرمانی شد و امسال هم همه اعتراف می‌کنند که قهرمانی را مدیون او هستند. کسانی که بازی‌های مس را دیده‌اند، تأیید می‌کنند که اعتدادی همه‌کاره تیم است؛ عقب زمین می‌ایستد هم توپ و بازی را مدیریت می‌کند و هم بازیکنان را. اجازه نمی‌دهد هم‌تیمی‌هایش بازی را به خشونت بکشند. حتی در بعضی از روزها تمرین تیم هم با او بوده. به‌ خاطر همین کارهایی که کرده، عاطفه رضایی سرمربی تیم تشکر ویژه از او می‌کند.
جشن قهرمانی تمام می‌شود، سالن پیام نور رفسنجان دوباره به روزهای سکوت برمی‌گردد و باید منتظر شروع فصل جدید باشد؛ فصلی که معلوم نیست کرونا اجازه شروع به آن بدهد یا نه!


خانم گل در فکر اروپا
 
سارا شیربیگی با 48گل زده و 35پاسی که فصل پیش داد یکی از بهترین بازیکنان لیگ فوتسال بود. او که برای پنجمین سال متوالی است که خانم‌گل لیگ شده، امسال برای تیم هیأت فوتبال خراسان بازی کرد. شیربیگی هفت‌ماه پیش در یکی از بازی‌های لیگ مصدوم شد و با همین زانوی مصدوم بازی کرد اما3 هفته پیش در مشهد زانویش را جراجی کرد  و 2‌ماه دیگر می‌تواند تمریناتش را آغاز کند. او گفته که فصل آینده شاید برای یکی از تیم‌های اروپایی بازی کند. او فصل‌های قبل هم پیشنهادهایی را برای لژیونر شدن داشت اما به‌خاطر اینکه از خانواده‌اش دور نباشد، ترجیح داده بود در ایران بماند. در جدول گلزنان بعد از شیربیگی، نرجس کریمی‌نسب از تیم دختران کویر مس کرمان با 28گل، شهین افلاکی از سایپا با 26گل، راحله رفیعی از پالایش نفت آبادان با 24گل، مهسا کمالی از مس رفسنجان با 22گل و زهرا قلی‌زاده از مس رفسنجان با 20گل، 5گلزن برتر این فصل بودند. در بین بازیکنانی هم که بیشترین پاس گل را این فصل داده‌اند، بعد از شیربیگی، مهسا کمالی، نرجس کریمی‌نسب، شهین افلاکی و فهمیه زارعی از تیم ملی حفاری اهواز قرار دارند. لیگ فوتسال با قهرمانی مس رفسنجان، نایب‌قهرمانی سایپا و سومی مشترک تیم ملی حفاری اهواز و هیأت فوتبال خراسان به پایان رسید.

این خبر را به اشتراک بگذارید